Inlägg från: Regnbågsdröm |Visa alla inlägg
  • Regnbågsdröm

Icsi någon mer?

JOLI skrev 2016-01-20 20:29:59 följande:
    På min födelsedag :) hade gjort min dag om ni plussar, hoppas hoppas hoppas!

Vi väntar på min mens i februari för att kunna starta! Kram
    Wiiie! Hoppas också, förstås Men vore extra kul med lite glädje här i gruppen på din dag!!!
  • Regnbågsdröm
    thea1983 skrev 2016-01-21 07:22:48 följande:

Gomorron! Hoppas jag kan få plats här hos er..
    Vi håller på me vårt första försök o ska på UL nu om en timme... Oxå på RMC i Malmö :)

Klart det finns plats för dig!! Stort lycka till, håller tummarna! Uppdatera gärna hur det gick sen
  • Regnbågsdröm
    thea1983 skrev 2016-01-21 10:03:32 följande:

Hallå igen!! Höger sida hade 11 blåsor varav 10 va mellan 11-17 mm, vä sida hade 6 blåsor, alla under 10 mm.
    Dom sänkte min sprutdos och ska på nytt UL på lördag :))

Vad bra att det gick bra! De sänker nog dosen på grund av de som var runt 17. De behöver ju inte stimuleras så mycket mer, samtidigt som de andra behöver växa till sig. Hoppas det visar bra resultat på nästa ultraljudet Hade ju varit himla smidigt om alla bara växte i samma takt
  • Regnbågsdröm
    Tanja88 skrev 2016-01-24 23:04:48 följande:

[quote=76265357][quote-nick]thea1983 skrev 2016-01-24 21:33:11 följande:[/quote-nick]

Tanja, lycka till!!

På tisdag e d dax för oss.. Så jag ska ta ägglossningssprutan kl 23 ikväll..

Åh lycka till du med :)))) kommer bli bebis för oss båda ! Det vet jag :)

Lycka till båda två!
    Vi ska fan ha bebisar allihop nu!
    Ruvardag 10 idag för mig.

Kram till er!
  • Regnbågsdröm

Hej. Tänkte bara meddela att resan har tagit slut för oss, för den här gången. Började blöda rejält igår och testade idag för säkerhets skull. Förstås negativt. Så nu behöver jag bryta ihop. Tack för all stöttning här. Ta hand om er!

• Regnbågsdröm
    thea1983 skrev 2016-01-28 09:04:01 följande:

RMC ringde precis o sa att vårt lilla embryo inte hade delat sig som d skulle,

Lider med dig. Det där hände oss också vid vårt första försök. Då hade vi tre befruktade ägg, men inget klarade sig. Så jag vet hur det känns <3

Nu vid andra försöket hade vi också tre befruktade, men ett klarade sig in. Det var en seger bara det. Nu blev det inget och jag sörjer det. Men hade gjort mer ont om det slutar likadant som första gången. Nu vet jag att en kan överleva. Ni reser er igen, det gjorde vi! Och ska göra även efter detta! Kram!
  • Regnbågsdröm
    Tanja88 skrev 2016-01-28 23:08:44 följande:

[quote=76273360][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-01-27 06:51:09 följande:[/quote-nick]

Hej. Tänkte bara meddela att resan har tagit slut för oss, för den här gången. Började blöda rejält igår och testade idag för säkerhets skull. Förstås negativt. Så nu behöver jag bryta ihop. Tack för all stöttning här. Ta hand om er!

[/

Fy vad trist för er <3 massa Kramar !

Ni har ett försök till va ?

Ja, vi har ett försök kvar. Känns dock extremt mörkt ut just nu.

Lycka till med ert försök!
  • Regnbågsdröm
    Tanja88 skrev 2016-01-29 08:46:45 följande:

[quote=76280899][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-01-29 06:53:55 följande:[/quote-nick]

Ja, vi har ett försök kvar. Känns dock extremt mörkt ut just nu.

Lycka till med ert försök!

Man får absolut inte tappa hoppet <3 det är det viktigaste att leva på! Och det viktiga är också att inte starta en ny behandling innan man känner sig 110% redo ! Sörj , var förbannad , ledsen & allt! Samla kraft , var positiv , hitta på massa kul & till sist kommer du ha en bra känsla igen :) er tid kommer , det lovar jag!

Tack vännen! Har bara sådan panik då det för oss verkligen kan vara sista försöket. De gör inte IVF med donerad sperma på några privata kliniker i Sverige. Så får vända oss utomlands sedan i så fall. Känns jättejobbigt. Så tredje gången gillt måste det bli! Känns dock svårt med tanke på mina få ägg och hur det gått hittills.
  • Regnbågsdröm
    Tanja88 skrev 2016-02-04 12:07:30 följande:

Det är testdag 13/2 ! Men när vi hade återföring förra fredagen skulle vi evenutellt sätta in 2 ägg, läkaren sa då att de inte ökar chanserna mer än för att få tvilling graviditet. Samt att jag hade ett par fina ägg han mer eller mindre var säker på att de skulle klara sig i frysen. Vi valde då att sätta in ett bara ! Idag får jag hem brev att inget av de de hade odlat vidare på hade klarar sig! Som de två andra gångerna . Nu börjar man ju bara tappa hoppet om jävligt mkt. För är det inget guldägg i mig så är vi på ruta ett igen & inga fler försök! Hela dagen e fan förstörd!

Fan vad ledsen jag blir. Jävla RMC idioter alltså. Jag blir så sur.
    Men nu är det såhär - andas! Du har guldägget i dig. Just nu vet vi inget annat. Så vi fortsätter hoppas! <3
  • Regnbågsdröm
    Tanja88 skrev 2016-02-13 22:01:45 följande:

JAG ÄR MED BEBIS !!!!!!!! <3

JAAAA!!! Så lycklig för dig! Tredje gången gillt funkade! Hoppas på detsamma för oss!
Svar på tråden Icsi någon mer?