• JOLI

Icsi någon mer?

Regnbågsdröm skrev 2015-12-02 08:32:54 följande:
    Ja, en positiv inställning är ju jättebra. Det har vi nog egentligen också. Men sedan inser man ju hur skört allting är. Hur länge man hållit på och hur rädd man är vid varje steg. Sen när allting rasar så måste man liksom börja om från början, både fysiskt och psykiskt, och då inser man hur lång resan är på alla sätt och vis.

Jag hoppas att ni bara behöver göra den här resan en gång. Och att det räcker med en gång till för oss Kram!
    Skört är det verkligen. Vår första resa slutade nyss, precis som eran. Fick nyss dåliga besked av RMC. Kryper ner i soffan under ett stort täcke. Här tänker jag stanna hela dagen, utan att göra någonting alls. Med ett stort hål i hjärtat och tårar som rinner. Fan
  • JOLI
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-02 09:17:39 följande:
    Men nej nej nej nej. Fan i helvete. På samma sätt som för oss då? Ni hade tid för återföring men det sket sig i sista stund? Jag vet precis hur det känns. Finns här om du vill skriva av dig! Det är fan inte rättvist alltså.. Stor kram och all kärlek!
    Japp, det sket sig i sista stund. Vi skulle på återföring om några timmar. Det känns helt för jävligt. Jag är så fruktansvärt dålig på att hantera sorg. Så fruktansvärt orättvist! Tack snälla, fina du! Kram tillbaka Hjärta
  • JOLI
    Tanja88 skrev 2015-12-03 21:19:38 följande:

Trist att det inte gått bra för er tjejer :(

Själv ska jag på återföring imorgon & hoppas på att det går bättre för mig !

Stor kram till er <3

Åh vad spännande, jag håller tummarna för er :D glöm inte uppdatera oss om hur det går sen! 

Kram och lycka till Hjärta
  • JOLI
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-08 09:02:36 följande:
    Verkar inte som att JOLI är inne just nu? Men vi tänker på dig ska du veta <3

Fint att allt gick bra för dig Tania! Jag håller tumma
    Tanja88 skrev 2015-12-08 13:13:15 följande:

[quote=76093375][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2015-12-08 09:02:36 följande:[/quote-nick]Verkar inte som att JOLI är inne just nu? Men vi tänker på dig ska du veta <3

Fint att allt gick bra för dig Tania! Jag håller tummarna för testdagen! Hur många dagar efter insättning blev det? Har hört så många olika.

Ja vi tänker på dig JOLI ! <3

Tack så mycket , jag hade återföring i fredags den 4/12 ! Så 15 dagar efter blir det för mig :) jag har ett sådant lyckorus ! Hoppas det får hålla i sig <3

rna för testdagen! Hur många dagar efter insättning blev det? Har hört så många olika.
    Tanja88 skrev 2015-12-08 13:13:15 följande:

[quote=76093375][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2015-12-08 09:02:36 följande:[/quote-nick]Verkar inte som att JOLI är inne just nu? Men vi tänker på dig ska du veta <3

Fint att allt gick bra för dig Tania! Jag håller tummarna för testdagen! Hur många dagar efter insättning blev det? Har hört så många olika.

Ja vi tänker på dig JOLI ! <3

Tack så mycket , jag hade återföring i fredags den 4/12 ! Så 15 dagar efter blir det för mig :) jag har ett sådant lyckorus ! Hoppas det får hålla i sig <3

Goa ni är tjejer Hjärta tog några dagars paus från familjeliv. Det blev så mycket där, precis efter beskedet. Det blir lättare och lättare att acceptera för var dag som går. Läget är ju som det är, och det kan vi inte göra något åt.

Skönt att allt gått bra såhär långt Tanja88! Nu håller vi tummarna för ett plus för dig. Så spännande att få följas åt, att få glädjas och stötta tillsammans. Du har mina lyckoönskningar! 

Kram till er <3

• JOLI
    Tanja88 skrev 2015-12-17 10:07:38 följande:

Lyckan varade inte länge. I natt kom min mens , 4 dagar sen !!!!!!!! Jag är så förkrossad just nu att jag inte ens kan gå till mitt arbete idag!!!!! Hur är det möjligt , jag & min sambo är två fullt friska människor , de har inte hittat något fel på oss men inte ens med hjälp av ivf blir vi gravida !!!!! ???? Nu har jag bara ett äggplock kvar ! Fan vad livet är orättvist!

Nej nej nej, vad ledsen jag blir! Det är så fruktansvärt orättvist! Jag tänker på dig och skickar över några kramar ?

Ligg på dom ordentligt om att du vill testa det långa protokollet nu! Men först, vila, ta hand om varandra, bryt ihop och kom igen sen! Det är en jobbigt process, men som i slutändan leder till något fint! Kämpa på fina du! Kram
  • JOLI
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-02 17:02:32 följande:

Hur går det för er tjejer? <3

Tanja88 skrev 2016-01-06 00:41:27 följande:

[quote=76181040][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-01-02 17:02:32 följande:[/quote-nick]

Hur går det för er tjejer? <3

Hej <3 vet ej ännu! Väntar på min mens & först då vet jag om vi får starta vårt sista försök denna månad ! Håller mina tummar & tår för det & att det går vägen nu ???????? hur går de själv ? Kram

Det står stilla för oss! Vi höll ju på med vårt försök i november, blev lovade att läkare skulle ringa upp oss för vidare planering innan årets slut, för att allt skulle vara klart för en eventuell start vid mens i januari igen. Vårt alternativ blir donerade spermier, då de endast hittade en spermie hos mannen, och kvaliteten var allt annat än bra, därav lite mer planering inför detta försöket. Men de ringde aldrig. Jag jobbar för det mesta under deras telefontid. Men när jag väl haft lite sovmorgon eller varit ledig får jag bara som svar att det är många som ringer just nu, så var vänlig försök lite senare. Samma sak hela tiden, sedan tar telefontiden slut.

I tisdag lyckades jag få fatt i dem, vi har tydligen blivit bortglömda, är så fruktansvärt ledsen över detta! Det innebär ytterligare väntan för oss ju! Men som hon så fint sa "det handlar ju om en eller två månaders extra väntan BARA!" Jag svarade att för dig är det kanske inte så långt tid, men all väntan för oss känns som en evighet! Men hon lämnade en lapp åt läkaren som ska ringa upp mig så snart som möjligt, när nu det blir....

Åh spännande Tanja, håll oss uppdaterade ja! Håller tummarna! kram på er 

• JOLI
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-07 17:59:55 följande:

Fy fan vad sur jag blir över sånt där. Under all kritik. Blir riktigt upprörd! Vart är det ni går?

Men jag håller alla tummar att ni får komma igång nu snart! Och att det blir lyckat den här gången! Kram!

Ja det kändes riktigt trist! Respektlöst! Vi går på RMC i Malmö, ibland blir vi så otroligt bra bemötta, vissa är helt underbara! Medan andra där är raka motsatsen, kalla och oförstående!

Tack snälla du! Du var igång nu va? Med långt protokoll? Kram
  • JOLI
    Tanja88 skrev 2016-01-08 08:49:42 följande:

JOLI: usch vad trist att höra !!!! :/ vi går ju också på rmc & alltid blivit bra bemötta ! Håller tummar & tår för er ska ni veta <3 stor kram

Regnbågsdröm skrev 2016-01-08 09:14:26 följande:
    Ja, man blir oerhört besviken. Vi går också på RMC i Malmö, så jag vet hur det kan vara. Ena dagen är de jätteförstående, medan andra dagen helt oförstående. Just det man inte behöver i den här processen. Jag hoppas ni får svar snart om att ni får dra igång igen. De borde ju prioritera er nu. <3

Ja, vi är igång igen med långt protokoll. Kommit rätt långt nu, då vi var på första ultraljudet igår. Allt såg bra ut, växer som det ska och var typ mellan 10 och 14 mm. Ska fortsätta spruta och återkomma för nytt ultraljud på måndag, då hoppas vi att de är färdigväxta

Tanja88: Skönt att ni har haft bra bemötande där, det behövs i denna jobbiga tid! Tack fina du! Vi håller tummarna, hårt som bara den, för er också! Kram <3

Regnbågsdröm: Ja det kan variera supermycket! Tack goa du! Åh vad spännande, hoppas det ser bra ut på måndag då!! Lova att skriva och berätta :D lycka till!!!

Guld värt att ha er "vänner" här! Det är till stor hjälp! <3 Skönt att kunna prata av sig! Kram

• JOLI
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-11 11:03:18 följande:

Hej vänner! Allt gick bra idag på vårt andra ultraljud. Ska ta menopur en dag till, för att några nya blåsor förhoppningsvis ska hinna mogna de också. Men äggplock blir det på torsdag!

Åhh hej! Spännande, nu är det nära!! Hade du många äggblåsor? Lycka till på torsdag <3
  • JOLI
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-14 11:06:06 följande:

Äggplocket klart. Blev 4 ägg. Färre än sist och det känns lite jobbigt. Samtidigt vet man ju att det bara krävs ett guldägg för att det ska funka. Vi hoppas så att mina 4 ägg är de där perfekta äggen. Imorgon får vi veta om det blivit någon befruktning. Livrädd och orolig för tiden emellan nu. Men håller mina tummar fortfarande, släpp inte dem ni heller - ni som hoppas på oss. Kram!

Jag förstår att det är jobbigt, man vill ju att chanserna ska vara så höga som möjligt. Men att det är få ägg behöver ju inte vara negativt, de kan ju ha perfekt kvalitet! Tyckte med väntetiden här var för jävlig. Men nu tänker vi positivt, vi hoppas att det är 4 kanonägg! Jag lovar att hålla mina tummar så hårt jag bara kan! Jag vill verkligen, för er skull, att det ska gå vägen! Tänker på er och skickar lyckoönskningar! Kram
Svar på tråden Icsi någon mer?