Inlägg från: Regnbågsdröm |Visa alla inlägg
  • Regnbågsdröm

Icsi någon mer?

Tanja88 skrev 2015-12-06 22:51:30 följande:

Tack alla söta <3 jag lovar att uppdatera ! Vill ha 19/12 nuuuu & såklart ett positivt gravtest då :) hur mår ni nu ? Kramisar!

Verkar inte som att JOLI är inne just nu? Men vi tänker på dig ska du veta <3

Fint att allt gick bra för dig Tania! Jag håller tummarna för testdagen! Hur många dagar efter insättning blev det? Har hört så många olika.
  • Regnbågsdröm
    Tanja88 skrev 2015-12-08 13:13:15 följande:

[quote=76093375][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2015-12-08 09:02:36 följande:[/quote-nick]Verkar inte som att JOLI är inne just nu? Men vi tänker på dig ska du veta <3

Fint att allt gick bra för dig Tania! Jag håller tummarna för testdagen! Hur många dagar efter insättning blev det? Har hört så många olika.

Ja vi tänker på dig JOLI ! <3

Tack så mycket , jag hade återföring i fredags den 4/12 ! Så 15 dagar efter blir det för mig :) jag har ett sådant lyckorus ! Hoppas det får hålla i sig <3

Okej. Det kanske har att göra med hur länge embryot varit befruktat också? Var erat tvådagars eller sån där blastocyst?
    Förstår att du känner lyckorus! Håller verkligen tummarna för er! Själv börjar jag med sprayen på torsdag, så snart igång igen
  • Regnbågsdröm
    Tanja88 skrev 2015-12-08 19:19:17 följande:

[quote=76094532][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2015-12-08 14:24:58 följande:[/quote-nick]Okej. Det kanske har att göra med hur länge embryot varit befruktat också? Var erat tvådagars eller sån där blastocyst?

Förstår att du känner lyckorus! Håller verkligen tummarna för er! Själv börjar jag med sprayen på torsdag, så snart igång igen

Ja säkert olika beroende på hur länge embryot varit befruktat :)

Mitt var tvådagars , hade äggplocket onsdagen & återföring fredagen!

Åhhh vad härligt att höra :) antar det är långt protokoll då? Lycka till <_3 ska hålla tummar & tår!!

Japp, det är långt protokoll. Precis som vid vårt första försök. Skillnaden nu annars är annan donator och menopur som spruta istället för gonal.
  • Regnbågsdröm
    JOLI skrev 2015-12-09 08:02:51 följande:
    Tanja88 skrev 2015-12-08 13:13:15 följande:

[quote=76093375][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2015-12-08 09:02:36 följande:[/quote-nick]Verkar inte som att JOLI är inne just nu? Men vi tänker på dig ska du veta <3

Ja vi tänker på dig JOLI ! <3

Tack så mycket , jag hade återföring i fredags den 4/12 ! Så 15 dagar efter blir det för mig :) jag har ett sådant lyckorus ! Hoppas det får hålla i sig <3

Goa ni är tjejer Hjärta tog några dagars paus från familjeliv. Det blev så mycket där, precis efter beskedet. Det blir lättare och lättare att acceptera för var dag som går. Läget är ju som det är, och det kan vi inte göra något åt.

Skönt att allt gått bra såhär långt Tanja88! Nu håller vi tummarna för ett plus för dig. Så spännande att få följas åt, att få glädjas och stötta tillsammans. Du har mina lyckoönskningar! 

Kram till er <3

Förstår dig helt och fullt. Jag kände likadant ett tag efter vårt misslyckade försök. Men samtidigt känns det fint att få stöttning här. Samtidigt som det ibland gör för ont att läsa om de det går bra för. Så jag förstår. Men vi finns här för dig! Och snart får ni säkert köra igång igen!

Jag börjar med min spray imorgon. Så nu är bollen i rullning igen
  • Regnbågsdröm
    Tanja88 skrev 2015-12-15 19:06:33 följande:

Min mens är 2 dagar sen ! Håll nu tummarna tjejer :) . Är på ruvardag 11! Vill tjuvtesta hehe . Men jag får vänta i 4 dagar till :) hur går de för er alla? <3

Håll ut dina fyra dagar!! Du är grym!! Heja heja! Jag håller tummarna jättehårt!!
  • Regnbågsdröm
    Tanja88 skrev 2015-12-17 10:07:38 följande:

Lyckan varade inte länge. I natt kom min mens , 4 dagar sen !!!!!!!! Jag är så förkrossad just nu att jag inte ens kan gå till mitt arbete idag!!!!! Hur är det möjligt , jag & min sambo är två fullt friska människor , de har inte hittat något fel på oss men inte ens med hjälp av ivf blir vi gravida !!!!! ???? Nu har jag bara ett äggplock kvar ! Fan vad livet är orättvist!

Men nej vad tråkigt. Vad ledsen jag blir.
    Har du tagit test och så också?
    Lider med dig och skickar massor med kramar! Trodde verkligen du skulle komma med ett positivt besked ju. Kram!
  • Regnbågsdröm
    Tanja88 skrev 2016-01-06 00:41:27 följande:

[quote=76181040][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-01-02 17:02:32 följande:[/quote-nick]

Hur går det för er tjejer? <3

Hej <3 vet ej ännu! Väntar på min mens & först då vet jag om vi får starta vårt sista försök denna månad ! Håller mina tummar & tår för det & att det går vägen nu ???????? hur går de själv ? Kram

Åh, förstår. Håll mig gärna uppdaterad. Jag håller tummarna för er!

Det går bra här. Kör ju långt protokoll, man kommit till sprutorna nu sen fem dagar, så ska på ultraljud imorgon. Får hoppas att allt ser bra ut så att det blir plock snart!
  • Regnbågsdröm
    JOLI skrev 2016-01-07 16:13:41 följande:
    Tanja88 skrev 2016-01-06 00:41:27 följande:

[quote=76181040][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-01-02 17:02:32 följande:[/quote-nick]

Hur går det för er tjejer? <3

Hej <3 vet ej ännu! Väntar på min mens & först då vet jag om vi får starta vårt sista försök denna månad ! Håller mina tummar & tår för det & att det går vägen nu ???????? hur går de själv ? Kram

Det står stilla för oss! Vi höll ju på med vårt försök i november, blev lovade att läkare skulle ringa upp oss för vidare planering innan årets slut, för att allt skulle vara klart för en eventuell start vid mens i januari igen. Vårt alternativ blir donerade spermier, då de endast hittade en spermie hos mannen, och kvaliteten var allt annat än bra, därav lite mer planering inför detta försöket. Men de ringde aldrig. Jag jobbar för det mesta under deras telefontid. Men när jag väl haft lite sovmorgon eller varit ledig får jag bara som svar att det är många som ringer just nu, så var vänlig försök lite senare. Samma sak hela tiden, sedan tar telefontiden slut.

I tisdag lyckades jag få fatt i dem, vi har tydligen blivit bortglömda, är så fruktansvärt ledsen över detta! Det innebär ytterligare väntan för oss ju! Men som hon så fint sa "det handlar ju om en eller två månaders extra väntan BARA!" Jag svarade att för dig är det kanske inte så långt tid, men all väntan för oss känns som en evighet! Men hon lämnade en lapp åt läkaren som ska ringa upp mig så snart som möjligt, när nu det blir....

Åh spännande Tanja, håll oss uppdaterade ja! Håller tummarna! kram på er 

Fy fan vad sur jag blir över sånt där. Under all kritik. Blir riktigt upprörd! Vart är det ni går?
    Men jag håller alla tummar att ni får komma igång nu snart! Och att det blir lyckat den här gången! Kram!
  • Regnbågsdröm
    JOLI skrev 2016-01-08 08:40:28 följande:
    Ja det kändes riktigt trist! Respektlöst! Vi går på RMC i Malmö, ibland blir vi så otroligt bra bemötta, vissa är helt underbara! Medan andra där är raka motsatsen, kalla och oförstående!

Tack snälla du! Du var igång nu va? Med långt protokoll? Kram
    Ja, man blir oerhört besviken. Vi går också på RMC i Malmö, så jag vet hur det kan vara. Ena dagen är de jätteförstående, medan andra dagen helt oförstående. Just det man inte behöver i den här processen. Jag hoppas ni får svar snart om att ni får dra igång igen. De borde ju prioritera er nu. <3

Ja, vi är igång igen med långt protokoll. Kommit rätt långt nu, då vi var på första ultraljudet igår. Allt såg bra ut, växer som det ska och var typ mellan 10 och 14 mm. Ska fortsätta spruta och återkomma för nytt ultraljud på måndag, då hoppas vi att de är färdigväxta
Svar på tråden Icsi någon mer?