Icsi någon mer?
Vi gjorde ICSI på grund av få och långsamma spermier. De trodde helt enkelt inte att spermierna skulle klara att befrukta ägget om det så låg i samma skål ;) Usel prognos på egen hand. Är nu gravid och går in i v. 28 imorgon :D
Vi gjorde ICSI på grund av få och långsamma spermier. De trodde helt enkelt inte att spermierna skulle klara att befrukta ägget om det så låg i samma skål ;) Usel prognos på egen hand. Är nu gravid och går in i v. 28 imorgon :D
Vad underbart för er :) grattis ! Var det på
Första försöket ?
Aha okey ! Men vad skoj det funkade för er :) grattis & lycka till med allt :)
Åh vad spännande!!! Tummar hålls så de blir blå ;) Lycka till!!! :D
Tack så mycket :) har gjort en ivf behandling i september men blev tyvärr inget så nu ska jag prova icsi metoden istället :)
Har du också gjort ngn ivf behandling ? Dela gärna med dig :) kram
Wow vilken härlig berättelse :D man blir ju så taggad ! Inte ofta man längtar efter mensen , men ja nu gör jag det ! Har själv varit gravid 2 ggr men slutat i tidigt missfall tyvärr , dock på naturlig väg. Sen har det bara satt stop & inget hänt. Vi har totalt försökt i snart 2,5 år. Så en liten bebis är ju SÅ efterlängtat! Jag ska absolut uppdatera :) är så himla positiv inställd så vill bara börja nu ! Kram
Ja himla tråkigt med MF. Men inget att göra åt. Jag försöker se det som att det inte var meningen just då !
Jag känner igen mig i det du berättar - tror man uppskattar graviditeten på ett helt annat sätt när man fått kämpa ! Ska inte säga att ens barn är mer efterlängtat än ngn annans men när man kämpar månad efter månad så ska det verkligen bli skönt när det lyckas ! Förväntas att få min mens i mitten på nästa vecka , den får gärna va lite tidig hehe. Ännu bättre hade ju varit om man lyckats på egen hand (önsketänkande) :) ha en trevlig helg så hörs vi snart igen ! Kram
Yaaaaay im happy. Min mens kom igår natt & på onsdag startar jag med behandlingen & nästa måndag första ultraljudet :) hoppas detta blir en underbar julklapp ! :D taggad !!!! Kram
Allt gick jätte bra att ta sprutan , tog den helt själv då mannen var & arbetade! Ganska stolt över mig själv faktiskt :) är väldigt nålrädd ! Men det var ingen fara alls ! Inte känt av någon biverkning men enbart tagit en spruta också ju så vi hoppas att slippa det. Vill bara ha måndag nu så man får ena ultraljudet avklarat så man kan börja planera äggplocket ! Taggad till tusen är jag :)
Hoppas den ökade dosen gör susen :) Men bra med nytt ultraljud snart, till och med jag är nervös :D KUL med plock nästa vecka, jag håller verkligen alla tummar och tår för att ni får flera fina ägg som blir finfina embryon!! Stor kram!
Åh vad spännande!!! Stort lycka till, jag kommer att hålla tummarna för dig :D
Lyckan varade inte länge. I natt kom min mens , 4 dagar sen !!!!!!!! Jag är så förkrossad just nu att jag inte ens kan gå till mitt arbete idag!!!!! Hur är det möjligt , jag & min sambo är två fullt friska människor , de har inte hittat något fel på oss men inte ens med hjälp av ivf blir vi gravida !!!!! ???? Nu har jag bara ett äggplock kvar ! Fan vad livet är orättvist!
Ja det har gått så lång tid nu!!!! Jag e helt tom inombords... Man fylls av sådant tomrum. Känns som ens tårar aldrig tar slut ! Min mens är verkligen nästan aldrig sen & är den det så är den det max2 dagar , aldrig 4 som i detta fall!
Jag blöder kanske lite mindre än en vanlig mens men har sjuk mensvärk. Ska ta mitt test på lördag , visar det sig negativt ska jag be om långt protokoll vid nästa behandling , haft två korta & inte funkat tydligen...
Jag har försökt att inte tappa hoppet ! Men det är så jäkla svårt ! Man är fullt frisk men kan inte bli gravid , det blir en sådan frustration! Tack för styrkekramen <3 kram tillbaka !
Hej tjejer!
NU först e min mens på väg, kul med en cykel på 36 dagar när den alltid ligger på ca 27 annars :(
Jag har dock ett litet dilemma...
D e så att vi ska gifta oss i slutet av maj. OOOM vi kommer med denna gången så kommer insättning ske ca 2 veckor före bröllopet. Men med stress o oro över allt som ska fixas inför den dagen, ger jag då ägget de bästa förutsättningarna för att må bra i min kropp och fästa?
Hur skulle ni gjort?