• LFF

Vilken vecka upptäcktes era MA?

V13 på KUB-ul. Det var andra gången det gick åt skogen. Första gången började jag blöda typ v12-13, åkte in och läkarna tvivlade först på att jag varit gravid då jag rensat så bra själv. 

Har aldrig behövt hjälp att rensa ut när liten dött. 

Vid graviditet 3 kunde jag inte börja tro att det skulle gå vägen förrän efter RUL trots två livliga krabater på KUB-ul.

• LFF
    Anonym (Rädd!!) skrev 2015-10-30 13:43:23 följande:

Är det ens möjligt att ha 3 MA på raken? Och hur många MA upptäcks v.13 eller senare eller gubevare först vid RUL?! Vilken vecka upptäcktes era MA? Hade ni samma symptom,inga alls nånsin eller avtagande?  VUL är inte aktuellt för mig utan det blir i så fall UL om 7,5 veckor. De som säger att man ska vara lycklig som gravid har inte bott i mitt huvud...

Hur långt gången är du nu? Finns det möjlighet till privat ul för att stilla oron eller bekräfta din misstanke.

För att svara på dina efterföljande frågor om symtom. Mina symtom försvann några dagar innan jag började blöda / fick bekräftat att liten dött. Första gången trodde jag det berodde på de berömda spökveckorna, andra gången hade jag en misstanke som bekräftades på KUB-ul. Kände hur det klickade till i mig och visste att jag skulle börja blöda inom 24h. På kvällen började det.
  • LFF
    Anonym (Rädd!!) skrev 2015-10-30 15:18:27 följande:
    Stackare! Tycker MA är värre på sätt och vis, men tror sig ju vara gravid, men är det inte. Jag blöder inte och har samma symptom, men det finns ju inga garantier ändå. Grattis till levande barn till slut! Glad
    Tack! De blir två här nu i dagarna så det är full rulle minst sagt. Fick två på en gång istället för de två jag aldrig fick Flört 

Nä, garantier har man ju aldrig tyvärr. Tycker det borde finnas ett obligatoriskt "inskrivningsul" runt v13-14 för att man ska få bekräftat att det faktiskt är något som gror där inne, plus då RUL så klart. Så man slipper denna oro som många gånger ligger och gnager. 
  • LFF
    Anonym (Rädd!!) skrev 2015-10-30 16:01:18 följande:
    Nästan v.13. Och jag får göra VUL, men vågar inte. Känns som om jag gör det får jag det bara bekräftat och gör jag det inte så lever lilla skrutt. Knäppt,jag vet! Tungan ute  Jag har tusen ggr mer symtom nu är de båda som blev MA så det är ju en väldig skillnad. Minskar inte heller. Läkaren sa att det är mycket vanligare att antingen ha få/svaga symptom hela tiden eller tappa alla vid MA-inte gå och känna likadant.
    Då vågar jag mig på att säga att det inte är någon fara med det lilla trollet där inne om inte symtomen minskar etc Glad Du får uppdatera oss sen när du väl kommit iväg på ul Skrattande
  • LFF
    Anonym (Rädd!!) skrev 2015-10-30 16:11:50 följande:
    Jag hoppas det! Drömmer   H*n kräver i vart fall mycket mat för jag är hungrig jämt!
    Det var jag med sista gången Skrattande Som tur var så var de mest sugna på nyttigheter, förutom Nogger och Ballerina. Insåg sen att det var nougaten de var ute efter Drömmer

Hade heller inte klarat mig utan mina morotsstavar vid 14:30 varje eftermiddag. Det var då jag mådde lite illa och frossade morotsstavar.
  • LFF
    Anonym (Rädd!!) skrev 2015-10-30 16:33:55 följande:
    Jag är så himla saltsugen ibland! Känns som jag vill hälla rent salt i halsen.  Förvånad  Köpt popcorn och äter när suget är som värst. Hungern stillas med vanlig mat. Lustigt för förra gången när det sket sig väntade jag tvillingar och var så chokladsugen-och jag äter inte vanlig choklad alls egentligen utan bara mörk.
    Ja, mina tre graviditeter har inte varit den andra lik.

Första: Tappade allt vad aptit hette och blev enormt doftkänslig.
    Andra: Hungrig konstant (fanns liksom ingen botten), inget illamående
    Tredje: Hungrig, men inte konstant som andra gången. Lätt illamående när jag blev hungrig så det var till att äta regelbundet hela tiden. Men hade inte de där "extrema" symtomen som de säger att man ofta har med tvillingar. Just ja, doftkänsligheten var tillbaks.
Svar på tråden Vilken vecka upptäcktes era MA?