Anonym (Rädd!!) skrev 2015-10-30 15:04:18 följande:
Beklagar! Åh,huga,det är ju det där jag är så livrädd för! Din känsla,var det bara psykiskt eller avtog symptomen? Mitt första "visste" jag,kände det på mig. Krävdes också 2 omgångar Cytotec. Det andra började med blödningar. Nu mår jag likadant.
Beklagar dina tidigare MF. Hoppas det går vägen denna gång!
Det var bara en känsla som hängde ihop med att symptomen försvann. Jag var väldigt trött och väldigt illamående mellan v 7 och 11, illamåendet blev långsamt bättre från v 10, sen över en helg försvann tröttheten och illamåendet helt. (Torsdagen efter den helgen gjorde jag VUL:et som bekräftade misstanken). Jag kände mig precis som vanligt, hade ingen känsla kvar av att vara gravid...
Jag har fått två barn tidigare, i första graviditeten försvann också illamåendet och tröttheten vid samma tidpunkt men det var inte lika påtagligt och inte lika snabbt som denna gången. Plus att jag då ändå kände mig gravid. Svårt att förklara.
Jag har även en doptone att lyssna på hjärtljud med, denna sista graviditet hade jag hört hjärtljuden från vecka 7. Sen hörde jag ingenting, inte ett enda hjärtslag efter vecka 11. Fast jag försökte tänka att moderkakan låg i vägen och att det ändå är ovanligt att höra hjärtljud så tidigt som jag gjorde så det oroade mig inte men det gnagde hela tiden.
Det kändes så snopet, att det dog så "sent" och att symptomen avtog vid de veckorna de "brukar" avta