• Anonym (Hypnos)

Luktar man illa utan parfym?

Många människor använder många parfymerade hygienartiklar varje dag förutom själva parfymen också. Och en trevlig doft på någon kan ju absolut ge ett positivt intryck av personen. Men jag undrar om man bommar att ge ett gott intryck om man inte har någon parfym? Om man rentav luktar illa utan parfym? Jag förutsätter att personen duschar ofta, använder tvål och deodorant så räkna bort folk som typ aldrig tvättar sig när ni svarar. Eller för att göra det lätt så kan ni räkna bort ytterligheterna; dvs folk som badar i parfym som känns på 15 meters avstånd och folk som inte har sett en tvål på fyra veckor.

Så vad sjutton försöker jag fråga undrar jag själv? Jo, om lagom dos av parfym är något bra och trevligt och om man luktar illa utan parfym? Vad tycker du om ämnet?

• Svar på tråden Luktar man illa utan parfym?
  • LauraPalmer

Jag använder nästan aldrig parfym, bara vid festliga tillfällen. Parfymer har en förmåga att lukta väldigt starkt på mig så jag tar bara en liten dutt. Deo använder jag aldrig och har aldrig gjort.

Det är nog inte många som luktar illa utan parfym. Tror det mest är en vana att använda parfym.

• MammAmma

Jag duschar varje dag och tvättar mig med duschtvål, tvättar håret och använder deo. Parfym använder jag sällan, delvis då jag föredrar den egna doften både hos mig själv och andra, förutsatt att man sköter sin hygien, och för att det känns som lite kaka på kaka om man ändå duschat och luktar av tvål.

• J Ophelia

Jag tycker verkligen inte att man luktar illa utan parfym! Är snarare av åsikten att alldeles för många dränker sig i parfym vilket får mig att rygga tillbaka. Ibland stinker det fortfarande parfym i hissen där jag bor, detta trots att parfymbärarna lämnat platsen. Nästan så man tenderar få huvudvärk.

Tänker också som några här ovan att det blir kaka på kaka med både tvål, deo och parfym.

Svar på tråden Luktar man illa utan parfym?