• Li79

Fler som ska påbörja IVF november/december?

Här blir det äggplock på torsdag!! Och några blåsor till hade ploppat upp så hade iaf 8-10 i rätt storlek!

• Li79
    Calliope skrev 2015-11-17 19:57:49 följande:

Lycka till alla som har äggplock i veckan. Jag är på andra dagen med orgalutran och fyyy vad den svider.

Ja den svider :(. Tips från mig som sjuksköterska är att inte tveka och vara långsam utan tänk på att vara fast och bestämd när du för in kanylen. Då brukar det inte göra så ont!
  • Li79
    Mrs Liljekonvalj skrev 2015-11-19 06:46:21 följande:

Testat minus idag på dag 14, så mensen lär väl vara på G när som helst.... Eller nån som hört nån solskenshistoria om att ha plussat väldigt sent...? :( tungt idag....

Förstår att det känns tungt..... Usch! Jag vet inte hur det är med IVF men i vanliga fall har jag hört talas om dom som testar plus sent. Har ni fler kvar i frysen?
  • Li79
    regnbagsbarn skrev 2015-11-18 18:16:25 följande:

Då var äggplocket gjort. Vi blev verkligen väl omhändertagna och jag tycker inte att det gjorde särskilt ont. Fick dock bra smärtlindring. I slutet fick jag en blödning som gjorde att jag fick dropp som hämmade blödningen och fick stanna kvar längre tid än väntat. Nu är jag hemma, trött och har ont. Totalt 8 ägg plockades ut. Imorgon får vi veta hur det har gått!

Har ni hört något ännu?

Vi är klara med ägguttag nu och fick ut 9 st. Det gjorde ej ont utan var mest obehagligt. Nu håller vi tummarna att de blir befruktade också. Det blir ej icsi utan "vanlig" ivf..
  • Li79
    regnbagsbarn skrev 2015-11-19 19:09:19 följande:
    Kul med så många ägg och skönt att det inte gjorde ont. Vi fick veta att alla 8 blivit befruktade! På måndag är det dags för återinföring. Jag vågar inte tro att alla klarar sig till blastocyster, men förhoppningsvis någon som blir vår lilla knodd!
    Åh, grattis, vilket toppresultat! Håller tummarna för er! Jag har fått preliminär tid på tisdag för återinförning, men vi får se hur det går!
  • Li79
    Calliope skrev 2015-11-19 19:20:58 följande:

Äntligen sista dagen med sprutor. Idag tar jag Ovitrelle och på lördag blir det äggplock.

Skönt med sista dagen va?! Lycka till på lördag!
  • Li79
    Nicka skrev 2015-11-19 22:06:51 följande:

Hej på er alla! Hoppar in här om de är ok?
    Har idag påbörjat vårt 4e IVF försök.
    Denna gång blir de långa protokollet, så börjat med Synarela nässpray. Vet ej hur länge innan jag skall börja med sprutor, skall ringa kliniken när mensen kommer,så om en vecka eller så.
    Om allt går som de ska är äggplock planerat till den 16 dec.
    Kommer att bli totalfrys då vi ska ingå i en forskningsstudie.

Nickasworld.blogg.se

Välkommen!
  • Li79
    Calliope skrev 2015-11-22 17:55:46 följande:

Fick svar idag att åtta av nio ägg hade befruktats och imorgon blir det ET.

Lycka till idag!
  • Li79
    regnbagsbarn skrev 2015-11-19 19:09:19 följande:
    Kul med så många ägg och skönt att det inte gjorde ont. Vi fick veta att alla 8 blivit befruktade! På måndag är det dags för återinföring. Jag vågar inte tro att alla klarar sig till blastocyster, men förhoppningsvis någon som blir vår lilla knodd!
    Lycka till idag!
  • Li79
    regnbagsbarn skrev 2015-11-23 15:21:15 följande:
    Tack! Nu ruvar jag på en enligt kliniken jättefin blastocyst :) två blastocyster fryses idag och resterande fem odlas vidare till imorgon. Då bestäms om fler ska till frysen!
    Åh så spännande! Imorgon em är det min tur! Sen har jag testdag 3/12 har jag för mig :)
Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?