• Calliope

Fler som ska påbörja IVF november/december?

Äntligen sista dagen med sprutor. Idag tar jag Ovitrelle och på lördag blir det äggplock.

• Calliope

Idag var det dags för äggplock och det blev nio stycken. Nu är det bara att hålla tummarna för att de befruktas och delar sig som de ska. På måndag är det planerat för ET.

• Calliope

[quote=76030297][quote-nick]regnbagsbarn skrev 2015-11-21 18:37:55 följande:[/quote-nick]

Jättebra resultat! Kändes plocket okej? Håller tummarna för befruktning. Har du fått någon förklaring på varför ET är efter just två dagar?

[/Jag hade inte ont av själva äggplocket i sig utan smärtan kom efteråt. Jag gör IVF i Danmark eftersom jag är singel och där brukar de göra ET efter två dagar.

• Calliope

Fick svar idag att åtta av nio ägg hade befruktats och imorgon blir det ET.

• Calliope

[quote=76033635][quote-nick]regnbagsbarn skrev 2015-11-22 18:12:24 följande:[/quote-nick]

Vad roligt! Jättebra resultat! På vilken klinik i Danmark går du? :)

Vitanova i Köpenhamn.

• Calliope

Nu ruvar jag på ett fint fyrcelligt embryo. Testdag blir 7/12. Två fyrcelliga åkte direkt in i frysen och resterande fem ska odlas till blastocyster.

• Calliope

Är det någon mer som använder Lutinus? På min förra IVF hade jag Crinone och det var som att gå med keso i snippan. Nu rinner det och är jättekladdigt (ursäkta för detaljerad beskrivning), ska det vara så?

• Calliope

Fick mejl från min klinik i Danmark och av fem ägg som skulle odlas vidare blev det fyra blastocyster. Nu finns det två fyrcelliga embryon och fyra blastocyster som väntar i frysen. Det blev riktigt bra utdelning efter IVFen.

• Calliope

[quote=76059687][quote-nick]regnbagsbarn skrev 2015-11-29 17:19:38 följande:[/quote-nick]

Vi är ju ganska tidiga med testande, men jag har svårt att hålla mig. Tålamod är inte min starkaste sida...

Hur går det för dig Calliope?

[/

Jag har inte börjat testa ännu men jag fick ett tvådagars i måndags så det är väl lite tidigt för mig att börja känna något.

Trist att ni tror att det inte har gått vägen, men ni har ju å andra sidan testat tidigt. Jag håller fortfarande tummarna att alla ruvare får en tidig julklapp.

• Calliope

[quote=76059959][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2015-11-29 18:53:10 följande:[/quote-nick]

Hej! Nu kan jag ju faktiskt vara med i den här gruppen istället. Var med i septembergruppen innan, men misslyckades med vårt första försök. Snart är det dags att påbörja försök nummer 2. Vi kört långt protokoll och börjar med synarela den 10 december. Planerat äggplock vecka 2. Kul att kunna följas åt här!

[/quote

Välkommen. Hoppas det går bättre denna gången.

• Calliope
    Li79 skrev 2015-12-01 15:06:28 följande:

Hörrni, är i chock. Svagt plus på ruvardag 7.... Hoppas det vill hålla sig kvar!!!

Grattis!!! Vilken underbar julklapp.
  • Calliope
    regnbagsbarn skrev 2015-12-06 12:33:40 följande:

Calliope! Hur går det för dig?

Tror tyvärr inte det har gått den här gången. Fick en blödning idag och det känns som mensen är på gång. Tur att det finns sex små eskimåer och väntar i frysen. Ska vila kropp och själ i december. Satsar på frysförsök i januari i stället.
  • Calliope
    stajlish skrev 2015-12-06 19:39:56 följande:

Vilken RD är du på?

Jag har testdag imorgon. Tog ett gravtest igår som var negativt.
  • Calliope
    Li79 skrev 2015-12-08 22:35:26 följande:

Positivt el negativt, hur har det gått? Håller tummarna för dig!

Här har det gått åt pipsvängen - började störtblöda idag - så nya tag nästa år istället. Vi har fyra blastocyster kvar i frysen!

Det gick åt pipsvängen med mig också. Jag kommer göra frysförsök i januari och hoppas det går bättre då.
  • Calliope
    Nicka skrev 2015-12-16 16:06:47 följande:

Då är äggplocket avklarat och vi är på väg hem.

De gick bra fick gott om smärtstillande innan och en lugnande.

Plockade ut 12 ägg och för att vi ska få vara med i studien (PGS) måste 5 av dessa bli befruktade.

Imorgon får vi besked..

Nickasworld.blogg.se

12 st är ju jättebra, håller tummarna. Lycka till.
Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?