• regnbagsbarn

Fler som ska påbörja IVF november/december?

Då var äggplocket gjort. Vi blev verkligen väl omhändertagna och jag tycker inte att det gjorde särskilt ont. Fick dock bra smärtlindring. I slutet fick jag en blödning som gjorde att jag fick dropp som hämmade blödningen och fick stanna kvar längre tid än väntat. Nu är jag hemma, trött och har ont. Totalt 8 ägg plockades ut. Imorgon får vi veta hur det har gått!

• regnbagsbarn
    Li79 skrev 2015-11-19 12:18:38 följande:

Har ni hört något ännu?

Vi är klara med ägguttag nu och fick ut 9 st. Det gjorde ej ont utan var mest obehagligt. Nu håller vi tummarna att de blir befruktade också. Det blir ej icsi utan "vanlig" ivf..

Kul med så många ägg och skönt att det inte gjorde ont. Vi fick veta att alla 8 blivit befruktade! På måndag är det dags för återinföring. Jag vågar inte tro att alla klarar sig till blastocyster, men förhoppningsvis någon som blir vår lilla knodd!
  • regnbagsbarn
    Calliope skrev 2015-11-19 19:20:58 följande:

Äntligen sista dagen med sprutor. Idag tar jag Ovitrelle och på lördag blir det äggplock.

Lycka till!
  • regnbagsbarn
    Calliope skrev 2015-11-21 17:56:37 följande:

Idag var det dags för äggplock och det blev nio stycken. Nu är det bara att hålla tummarna för att de befruktas och delar sig som de ska. På måndag är det planerat för ET.

Jättebra resultat! Kändes plocket okej? Håller tummarna för befruktning. Har du fått någon förklaring på varför ET är efter just två dagar?
  • regnbagsbarn
    Calliope skrev 2015-11-22 17:55:46 följande:

Fick svar idag att åtta av nio ägg hade befruktats och imorgon blir det ET.

Vad roligt! Jättebra resultat! På vilken klinik i Danmark går du? :)
  • regnbagsbarn
    Li79 skrev 2015-11-23 14:01:44 följande:

Lycka till idag!

Tack! Nu ruvar jag på en enligt kliniken jättefin blastocyst :) två blastocyster fryses idag och resterande fem odlas vidare till imorgon. Då bestäms om fler ska till frysen!
  • regnbagsbarn
    Calliope skrev 2015-11-22 17:55:46 följande:

Fick svar idag att åtta av nio ägg hade befruktats och imorgon blir det ET.

Hur har det gått idag? Är vi ruvare båda två nu? :)
  • regnbagsbarn
    Li79 skrev 2015-11-23 16:16:11 följande:

Åh så spännande! Imorgon em är det min tur! Sen har jag testdag 3/12 har jag för mig :)

Kul! Lycka till! Får du tillbaka en blastocyst? Jag har testdag 5/12.
  • regnbagsbarn
    Li79 skrev 2015-11-23 19:01:27 följande:

Åh så roligt! Hoppas resterande utvecklas till fina blastocyster så du har ytterligare till frysen. Håller tummarna!

Många säger att ruvardagarna går otroligt långsamt men vi får väl se hur det blir för oss :)

Just nu känner jag mest tacksamhet för att ha kommit såhär långt... för mig har varje moment inneburit oro för att behöva bryta men nu är det verkligen utom kontroll. Nu gäller det bara att tänka positivt, försöka må bra och vara snäll mot sig själv.
  • regnbagsbarn
    Li79 skrev 2015-11-24 16:30:48 följande:

Nu ruvar jag också på en blastocyst!

Vad roligt! Nu hoppas vi jättemycket! :)
  • regnbagsbarn
    Calliope skrev 2015-11-27 19:19:24 följande:

Fick mejl från min klinik i Danmark och av fem ägg som skulle odlas vidare blev det fyra blastocyster. Nu finns det två fyrcelliga embryon och fyra blastocyster som väntar i frysen. Det blev riktigt bra utdelning efter IVFen.

Grattis! Vilket resultat!

Hur mår alla ruvare?
  • regnbagsbarn
    Li79 skrev 2015-11-28 21:04:05 följande:

Tack jag mår fint. Ruvar på Blastocyst och är på dag 4 nu. Är helt säker på att det inte tagit sig. Blastocyst fäster snabbt (om det fäster) och jag har absolut inga känningar. Har ju varit gravid innan och är nog känslig för hcg för känner alltid snabbt att jag är gravid med ömma bröst och hunger/illamående. Vet att jag inte skall ge upp ännu men det känns hopplöst. Blir så arg på min kropp!

Förstår precis vad du menar. Har ju också varit gravid tidigare dock utan att det ledde till ett barn men jag känner heller inget... är på RD5 idag och testade vid lunch. Helt klart negativt. Vet att det är tidigt men känns ändå som att testet överensstämmer med det jag känner... försöker tänka på att det finns två i frysen, kanske är någon av dem guldägget!
  • regnbagsbarn
    Li79 skrev 2015-11-29 14:48:00 följande:

Ja jag hoppas också på guldägg i frysen :)

Testat negativt idag på RD5...

Vi är ju ganska tidiga med testande, men jag har svårt att hålla mig. Tålamod är inte min starkaste sida...

Hur går det för dig Calliope?
  • regnbagsbarn
    Li79 skrev 2015-12-01 15:06:28 följande:

Hörrni, är i chock. Svagt plus på ruvardag 7.... Hoppas det vill hålla sig kvar!!!

Grattis till dig! Vad kul!
  • regnbagsbarn

Testdag idag. På cb digital stod det "Gravid, 2-3". Igår (första dagen utan Crinone) hade jag en minimal blödning så just nu är det skräckblandad förtjusning. Är livrädd för missfall. Min enda graviditet sedan tidigare slutade ju i MA. Jag försöker dock hålla humöret uppe. Kanske är jag en av alla med normala blödningar?

• regnbagsbarn
    Li79 skrev 2015-12-01 15:06:28 följande:

Hörrni, är i chock. Svagt plus på ruvardag 7.... Hoppas det vill hålla sig kvar!!!

Hur går det för dig? Tagit fler test?
  • regnbagsbarn
    Li79 skrev 2015-12-05 18:11:35 följande:

Det går inge vidare. Tog test idag på min testdag och det stod 1-2 veckor. Testade då med ett vanligt som fortfarande visade ett relativt svagt plus. Så det som fanns har nog avstannat. Ska åka på semester på fredag och hoppas att blödningen kommer innan i så fall. Inte kul att strutta runt i Thailand med blödningar. Men men...

Men "gravid 1-2" är väl rimligt? Jag hoppas inte att det har avstannat utan att du får starka plus efter Thailand! Jag håller tummarna här!
  • regnbagsbarn

Då blev det missfall här... så nu är vi på -10. Nu är det fysisk återhämtning ett par månader innan nästa återföring. Börjar bli rädd för att det är mig det är fel på.... Två graviditeter lika med inga barn.

Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?