Inlägg från: Anonym (x) |Visa alla inlägg
  • Anonym (x)

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?

Anonym (Gubbsjuk) skrev 2015-10-29 18:42:59 följande:

Om man har den dragningen att man gillar yngre tjejer så finns det väldigt gott om tjejer kring 25 till och med upp till 30 som både ser ut och beter sig som tonåringar. Det blir samma typ av relation, fast inte fullt lika vidrigt som att vara ihop med en riktig tonåring när man själv är en gubbe på 30+

Jag förstår att det lockar när man själv ålderskrisar men man kan faktiskt lätt leva ut det där utan att behöva ragga "riktiga" småtjejer. 

Det är mycket sällsynt jag ser en 25-30 årig tjej bete sig som en 16 åring i sinnet.
  • Anonym (x)
    Tecum skrev 2015-10-29 21:18:17 följande:
    Men det var faktiskt flera mammor som påstod att de skulle ta till drastiska metoder och en som skulle kontakta sin brors kriminella vänner för att märka 30-åringen. Så på den punkten har TS rätt. Fast vi vet ju att det bara är prat, i verkligheten skulle det mest bli "skrik och gap..."

Det rätta sättet är att bara låta det ebba ut. Om man låter det bero går det ganska snabbt, men om man förbjuder blir det en principsak och en protest att hålla kvar vid den äldre mannen  även när hon inte vill.
    Det är det jag menar... Dom säger att dom ska mörda osv, men i verkligheten är det 1/100 som verkligen utför det mordet... Folk älskar att försöka "skrämma bort" folk.
  • Anonym (x)
    tobbe01 skrev 2015-10-30 08:05:48 följande:
    Visst är det så att trygga tonårsflickor kan drabbas av psykisk sjukdom MEN då ser deras föräldrar till att de får vård, stöd och hjälp och man gör precis ALLT så sannolikheten att de hamnar i klorna på en 30-årig slusk minimeras rejält.
    30 åriga män är snyggare än 20 åriga män.
  • Anonym (x)

Det finns ingen i tråden som har kommit fram till något dom skulle göra förutom att dom skulle skicka iväg dottern till Australien eller liknande... Fast samtidigt kan man inte tvinga dottern dit, så det blir nog svårt...

Det känns skönt att skita i vad föräldrarna tycker, alla har sina fördomar om äldre män, i slutändan handlar det om vad dottern känner... Är hon förälskad kan ingen hindra hon från att komma över till sin älskade kille.

Sannolikheten att en 16 årig tjej skulle vilja ha mig när jag är 30 år kanske inte är så stor, men om det skulle hända att en 16 årig tjej blev förälskad i mig skulle jag inte tacka nej till det... 15-20 åriga tjejer är oftast snygga.

Nu är jag inte 30 år än, men det känns bra att jag har gott om tid på mig att fixa en 16 årig tjej Skrattande

• Anonym (x)
    sextiotalist skrev 2015-10-30 08:38:01 följande:

Jag har sett flera förslag, det bästa som kom fram var att bli bästa kompis med mannen ifråga. Men det missade du kanske?
    Varför skulle man vilja bli kompis med en sådan? Ironi?
  • Anonym (x)
    sextiotalist skrev 2015-10-30 08:43:53 följande:
    Ett sätt att få förhållande att ta slut av sig självt. Du underskattar styrkan i föräldraskapet (det är du för ung för)
    Har inget med dotterns förälskelse att göra... Bli kompis med mannen? Liksom va fan? Hur ska det påverka hons kärlek till mannen?
  • Anonym (x)
    sextiotalist skrev 2015-10-30 08:59:47 följande:

Mer än vad du tror kan det påverkar hennes (inte hons) tillfälliga tonårsförälskelse/svärmeri för mannen

Hur påverkar det förälskelsen att bli bra kompis med mannen?
  • Anonym (x)
    MammAmma skrev 2015-10-30 09:07:19 följande:
    Du vet inte alls hur revolterande tonårsflickor funkar va
    Tror du hon kommer bli svartsjuk eller vad fan snackar ni om?
  • Anonym (x)
    sextiotalist skrev 2015-10-30 09:16:13 följande:

Haha, det  svaret visa hur lite du vet hur tonåriga flickor fungerar, vi är en drös kvinnor som svarat dig här och vi har, till skillnad från dig, varit 16-åriga flickor (i dina ögon eon år sedan, men jag minns fortfarande den tiden) och ja, man kan göra saker som man vet föräldrarna ogillar bara för att.

Ja, om ens föräldrar blir för nära vänner med ens vänner, då är det inte så roligt.
    Du tror på fullt allvar att en pojkvän kommer tillbringa stor tid privat hos hennes föräldrar? Javisst på middagar och så... Men privat, liksom kom igen... Intelligensen kan inte vara hög hos er som på fullt allvar tror allas pojkvänner är "bästa vänner" med flickvännens föräldrar.

Annars är det inte så svårt att bara undvika prata så mycket med föräldrarna, inte speciellt svårt att undvika.
  • Anonym (x)
    Anonym (S) skrev 2015-10-30 09:25:58 följande:
    Så gott som alla unga skulle gråta av lycka för att få en chans att bo ett år utomlands, så jo det är inget problem i regel. 

Du verkar söka konflikt med föräldrarna till den flicka du säger att du är kär i, därmed skulle du sätta den flickan i en väldigt jobbig lojalitetskonflikt där hon skulle behöva slitas mellan sin kärlek till dig och sin kärlek till sina föräldrar som hon fortfarande behöver.
    Det skulle göra henne illa.
    Varför vill du göra henne illa, är du inte trots din högre ålder, stor nog att hitta sätt att lösa det här på annat sätt?
    Är konflikt det enda alternativet för dig?
    Nej jag vill ha en OK relation till deras föräldrar, men jag förväntar mig inte att dom kommer älska mig direkt... En 30 åring & 16 åring gör att en majoritet i Sverige får moralpanik så det skriker om det.

Skulle det bli bra med föräldrarna, fine... Men jag förväntar mig inget sådant.
Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?