Inlägg från: Anonym (x) |Visa alla inlägg
  • Anonym (x)

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?

Tecum skrev 2015-10-28 20:15:20 följande:
    Vilka är "vi", bestämmer du allt i er familj?

Är det bättre att din dotter lever i en kriminell omgivning än dejtar en skötsam 30-åring?
    Precis det jag tänkte på hahaha.
  • Anonym (x)
    elmadumle skrev 2015-10-28 22:19:43 följande:

Våran dotter ville vara tillsammans med en kille som var 10 år äldre än henne när hon var 15, vi satte stopp direkt. Det var givetvis gap och skrik men det är bara att ta. 

Hur satte du stopp för det? Hon kan ju dra till 25 åringen utan din acceptans.
  • Anonym (x)
    adina01 skrev 2015-10-28 22:47:52 följande:
    16-åringa barn behöver inte svälta eftersom de lever med sin familj så de tackar alltså inte ja till vuxna män för att få mat,. De 16-åriga flickor som behöver mat är trasiga flickor som ingen vuxen bryr sig om så dessa är inte direkt behov av läxhjälp, finmiddag och att träna på gym med vuxna män, de behöver en ny familj.
    Om du kunde få bättre mat, skulle du ta emot det istället för torskfilé hemma hos familjen, ja eller nej?

Tro det eller ej, men det är INTE vanligt att en 16 åring får hjälp hemma med läxor, jag kommer ihåg själv då jag var i den åldern, alla mina kompisar fick inte hjälp, men dom hade ändå bra betyg trots det, kunde kanske få bättre betyg om dom fick hjälp.
  • Anonym (x)
    Anonym (Vart den 16 åriga flickan!) skrev 2015-10-29 07:24:41 följande:

Hejsan,

Jag själv har vart där, när jag var 16 träffade jag en äldre på 29 år.

Vi träffades först i smyg, eftersom han var förlovad. Han tog min oskuld.

Jag var så förälskad, han var min första "riktiga" kille. Vi träffades några månader i smyg, sen kom mina föräldrar på mig, dem gillade det inte alls i början. Dem trodde ju inte han gillade mig på riktigt utan bara utnyttjade mig, men så va det inte. Till slut lämnade han den han va förlovad med, och vi blev ett par. Var tillsammans i 2 omgångar. Första gången 8 månader, sen träffade jag en annan som jag var ihop med 2 månader kanske. Men de kändes fel, saknade 29 åringen. Så vi blev ihop igen. Han saknade mig med, fast vi sagt det va för stor åldersskillnad, och vi skulle gå vidare, men gick ej. Så blev tillsammans igen i typ 7 månader. Men sen gjorde vi slut igen, jag träffade en annan kille.

Det var många blickar på oss när vi var ute tillsammans. Jag såg/ser väldigt ung ut. Nu är jag 28 lever ihop med en annan. Och 29- åringen sa att han ville träffa någon äldre därför tog de slut. Han träffade någon äldre ett tag, men nu lever han tillsammans med en tjej som är bara ett år äldre än mig, och har 2 barn.

Det var en härlig resa i mitt liv dem åren med honom.

Jag ångrar inget! Och han tog hand om mig så väl. Bland dem bästa förhållandet jag haft, förutom det jag har nu då. Många av mina vänner säger samma sak, du hade det väldigt bra med honom.

Men mina föräldrar var ju verkligen inte glada i början, min pappa kände honom sen tidigare också. Efter ett tag fick dem acceptera det, sen var han med som vanligt på middagar och sånt.

Oj, blev visst ganska långt..

Ville bara dela med mig lite :)

Fråga gärna om ni undrar något annat.

:)

Det låter härligt, många dömer dig & 29 åringen i förväg på samma sätt som Camilla Läckberg blir ihop med en 27 åring... Dom skriver ungefär: Du kunde varit hans mamma... Bla bla... 

Folk kommer alltid döma er oavsett vad ni än gör, det är bara att beklaga.

Kul och se någon det har gått bra för... Det sticks i ögonen på familjeliv då du skriver din historia hahaha... Fint.
  • Anonym (x)
    Anonym (Peppa) skrev 2015-10-29 07:51:27 följande:
    Eftersom jag inte är lesbisk så kommer jag inte att vilja ha 60-åriga tjejer, nej.
    Jag kommer nog att vilja ha män som är 50-70 år skulle jag tro.

Du kanske vill ha en 16-åring som 60 också (förlåt men gud vilken äcklig tanke), men om någon enda 16-åring eller 20-åring skulle vara intresserad av dig då är det någon som inte har alla hästar hemma, nån som inte mår psykiskt bra.
    Som sagt, händer det så händer det... Men jag har svårt att se en 16 årig tjej vilja vara tillsammans med någon över 30+... Det är därför jag skriver 30 år för det är nog min sista chans innan det är försent att få en 16 årig tjej.
  • Anonym (x)
    Anonym (Peppa) skrev 2015-10-29 07:52:52 följande:
    Kommer du att göra slut när de fyller 30 och leta upp en ny? Vad tror du själv att du kan erbjuda när du är gammal med flint, kulmage och sviktande potens?
    Jag har samma sak att erbjuda som en tjej har att erbjuda, lista ut det själv... Nej jag kommer inte göra slut om det visar sig vara en bra tjej oavsett ålder... Jag vill bara passa på innan jag själv är över 30 år... Jag vill inte ångra saker då jag blir gammal.
  • Anonym (x)
    Anonym (Peppa) skrev 2015-10-29 07:55:31 följande:
    Nej det kan hon inte. Hon är omyndig eftersom hon är under 18 och då bestämmer föräldrarna!

Personligen önskar jag att man ändrar lagen så att man inte blir byxmyndig förrän man fyllt 18, med undantag om den andre partnern är jämnårig.
    Det kommer inte att hända, 15 åringar har full kompetens att avgöra vem dom ska ha sex med...

Tror du dottern bryr sig om vad föräldrarna säger om hon är förälskad? Hon kommer gå till sin kille iaf.
  • Anonym (x)
    Anonym (Peppa) skrev 2015-10-29 07:56:54 följande:
    Du menar att du tänker hjälpa till med läxor i utbyte mot sex? Inte lite sjukt. Om du verkligen vill hjälpa gör du det utan att kräva något som helst i utbyte.
    Att ge hjälp är bättre än att ge inge hjälp alls.
  • Anonym (x)
    Anonym (Peppa) skrev 2015-10-29 08:39:30 följande:
    Fast det tog ju slut. De var inte ens ihop ett år i sträck.
    Jag har varit med om flera 15-18 åringar som har varit ihop i mer än ett år, inge ovanligt... Dra inte alla över en kam som det så fint heter...
  • Anonym (x)
    Anonym (Peppa) skrev 2015-10-29 08:53:56 följande:
    Fast du är tydligen inte ihop med någon av dem längre.
    Förhållanden är mycket sällan livet ut, spelar ingen roll om man är 40 år eller 20 år.
Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?