Inlägg från: Anonym (Peppa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Peppa)

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?

Anonym (x) skrev 2015-10-28 22:38:54 följande:
    Jag ser snygga 30 åringar, det gör jag... Men det är mer sannolikt att hitta en snygg tjej i 16-22 års åldern.

Man behöver mat för att överleva, om man kan erbjuda den bästa maten, tackar man nej till det då? Nej ingen tackar nej till det, kanske bara du då...
    Kommer du att göra slut när de fyller 30 och leta upp en ny? Vad tror du själv att du kan erbjuda när du är gammal med flint, kulmage och sviktande potens?
  • Anonym (Peppa)
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 22:53:57 följande:
    Hur satte du stopp för det? Hon kan ju dra till 25 åringen utan din acceptans.
    Nej det kan hon inte. Hon är omyndig eftersom hon är under 18 och då bestämmer föräldrarna!

Personligen önskar jag att man ändrar lagen så att man inte blir byxmyndig förrän man fyllt 18, med undantag om den andre partnern är jämnårig.
  • Anonym (Peppa)
    Anonym (x) skrev 2015-10-28 22:58:41 följande:
    Om du kunde få bättre mat, skulle du ta emot det istället för torskfilé hemma hos familjen, ja eller nej?

Tro det eller ej, men det är INTE vanligt att en 16 åring får hjälp hemma med läxor, jag kommer ihåg själv då jag var i den åldern, alla mina kompisar fick inte hjälp, men dom hade ändå bra betyg trots det, kunde kanske få bättre betyg om dom fick hjälp.
    Du menar att du tänker hjälpa till med läxor i utbyte mot sex? Inte lite sjukt. Om du verkligen vill hjälpa gör du det utan att kräva något som helst i utbyte.
  • Anonym (Peppa)
    Anonym (x) skrev 2015-10-29 08:31:10 följande:
    Det låter härligt, många dömer dig & 29 åringen i förväg på samma sätt som Camilla Läckberg blir ihop med en 27 åring... Dom skriver ungefär: Du kunde varit hans mamma... Bla bla... 

Folk kommer alltid döma er oavsett vad ni än gör, det är bara att beklaga.

Kul och se någon det har gått bra för... Det sticks i ögonen på familjeliv då du skriver din historia hahaha... Fint.
    Fast det tog ju slut. De var inte ens ihop ett år i sträck.
  • Anonym (Peppa)
    Anonym (x) skrev 2015-10-29 08:39:35 följande:
    Jag har samma sak att erbjuda som en tjej har att erbjuda, lista ut det själv... Nej jag kommer inte göra slut om det visar sig vara en bra tjej oavsett ålder... Jag vill bara passa på innan jag själv är över 30 år... Jag vill inte ångra saker då jag blir gammal.
    Du har inte lika mycket att erbjuda en 16-åring, som är ung och fräsch och oförstörd, som hon kan erbjuda dig det förstår du väl!
  • Anonym (Peppa)
    Anonym (x) skrev 2015-10-29 08:45:13 följande:
    Jag har varit med om flera 15-18 åringar som har varit ihop i mer än ett år, inge ovanligt... Dra inte alla över en kam som det så fint heter...
    Fast du är tydligen inte ihop med någon av dem längre.
  • Anonym (Peppa)
    Anonym (x) skrev 2015-10-29 09:07:35 följande:
    Förhållanden är mycket sällan livet ut, spelar ingen roll om man är 40 år eller 20 år.
    Så du tänker fortsätta jaga nya 16-åringar hela livet? Du vill aldrig stadga dig? Är det därför du är intresserad av barn som går sista året på högstadiet eller första året på gymnasiet?

De flesta 16-åringar anser att vuxna män på 30 är gubbar. Bara att inse. Sen finns det såklart undantag, särskilt bland tjejer som mår dåligt och har självskadebeteende.
  • Anonym (Peppa)
    adina01 skrev 2015-10-29 10:31:19 följande:

Varför frågar du inte dina jämnåriga vänner om vad de tycker om att du ska ha med dig en 16-årig flickvän när ni firar midsommar, är ute och roar er. Kommer dina vänner att välja bort att gå på ställen med åldersgräns för att istället umgås med dig och en 16-åring på ställen där det inte är åldersgräns.
    Eller är din tanke att du kommer att vara hela umgänget för denna 16-åring.

...och de kan ju knappast vara ute så sent heller. Åtminstone inte på vardagar eftersom hon har skola och kanske prov dagen efter.
  • Anonym (Peppa)
    sextiotalist skrev 2015-10-31 15:06:17 följande:
    23-25 år. Då ser jag inga problem med det. Då har de haft sin ungdomstid, står på egna ben och är mentalt fullvuxna
    Jag säger samma. Det är märkligt att TS inte förstår skillnaden på en tjej som är 15-16, som visserligen får ha sex men som är omyndig och alltså fortfarande ett barn, och en vuxen kvinna på 25.

Personligen tycker jag att lagstiftningen bör ändras. Man ska inte "vara lovlig" förrän man fyllt 18, med undantag för när den sexuella relationen gäller jämnåriga (typ +-2 år)
  • Anonym (Peppa)
    Tecum skrev 2015-11-02 18:33:57 följande:
    Men kan du motivera en sån lag? Är det självklart att 16-åringen tar skada av att ha sex med en 20-25-åring? Eller för den delen en 30-åring? Det kan ju vara än värre med en jämnårig som "tjatar sig till sex", hotar med att göra slut om hon inte ställer upp. Hur många tjejer har inte hört det? Det är lättare för en 16-åring att säga nej till en gubbe på 30 än till den jämnåriga snyggingen som alla tjejerna i klassen vill ha, plus att det är ett fåtal tjejer som verkligen blir ihop med en 30-åring.

En fråga till, ska lagen gälla killar också? Och ska bägge straffas, både 16-åringen och 30-åringen? Bägge har ju brutit mot lagen om sexet varit frivilligt.
    Lagen ska såklart gälla killar också.

Kan du motivera att det finns en 15-årsgräns? Kan en 15-årig tjej inte ta skada av att ha sex med en 25-åring? Du kanske tycker att vi ska ha 10-årsgräns eller ingen gräns alls? Vi blir myndiga när vi fyller 18. Innan dess räknas vi som barn och barn ska inte ha sex. Man kan tycka att det ändå är OK om två 15-åringar har sex med varandra. De är på samma nivå.

Jag vet inte. Jag har aldrig någonsin pressats till sex av en jämnårig. Däremot var det många män på omkring 30 och däröver som kladdade på mig. Om jag varit en trasig tjej som haft dåligt självförtroende och inte förstod mitt eget bästa hade jag kunnat råka illa ut. En man på 30, med den livserfarenhet åldern för med sig, har ett oerhört stort övertag mot en tjej på 15, 16, 17. Kan du inte förstå det? Samma gäller naturligtvis killar, men det verkar inte vara lika vanligt att kvinnor på 30 dreglar över 15-åriga killar.

En sak kan vara bra att veta. Vi som skriver i den här tråden är inte 16, men vi har varit 16 och jag tror tyvärr att så gott som alla kvinnor råkade ut för äldre män som tafsade på dem, klädde av dem med blicken, försökte ragga upp dem, när de var just 16. Vi har varit den där tjejen. Vi vet vad vi pratar om
  • Anonym (Peppa)
    Anonym (lisa) skrev 2015-11-04 13:51:35 följande:
    Varifrån har du fått det? Den sexuella myndighetsåldern är den ålder då man anser att barn bör vara tillräckligt mogna för att samtycka till sex och bedöma konsekvenserna av sitt handlande. Det har ingenting att göra med vem som är "fysiskt redo" (och vad är det, förresten?). 
    Tecum skrev 2015-11-03 19:38:38 följande:
    Men den stora skillnaden är att under 15 är all sex förbjuden, även mellan jämnåriga fast i praktiken bryr sig ingen. Men du vill bara förbjuda sex med äldre, var nu gränsen ska gå, och det är extremt svårt att motivera för att inte tala om att genomföra...
    Och lagen finns till för att skydda barn från att utnyttjas av äldre, inte för att hindra dem från att ha sex med jämnåriga, även om det också är förbjudet i teorin. Lagen finns för att vuxna ska bära ansvaret för den sexuella relationen, och välja att avstå från sex med barn, för barnens skull.

Och en ansvarsfull man säger nej till en tjej på 16, även om initiativet skulle komma från henne. Hörde "Does you mother know that your out?" häromdage, och så ska det vara:

"You're so hot, teasing me
    So you're blue but I can't take a chance on a chick like you
    That's something I couldn't do
    There's that look in your eyes
    I can read in your face that your feelings are driving you wild
    Ah, but girl you're only a child"

Den vuxne ska ta det vuxna ansvaret och inte utnyttja någon som inte har någon livserfarenhet.
  • Anonym (Peppa)
    Anonym (x) skrev 2015-11-04 15:03:28 följande:
    Nej jan kan inte gå efter jämnåriga... Vill du själv ha en gammal gubbe när du är 60 år? Nej jag trodde väl det...
    Så du vill inte ha en jämnårig 30-årig tant men du tycker att en stackars 16-årig tjej ska stå ut med en nästan dubbelt så gammal gubbe? Schysst...

Jag har inte något emot en 60-årig man när jag själv är 60. En man på 74 när jag är 60 däremot... not so much. Såvida du inte är hebefil och dumpar tjejen när hon fyllt 20 kommer hon garanterat att dupa dig lååååångt före det att du fyllt 60!
Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?