Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?

Ts, du låter som en trotsig treåring som vill bli utmanad och få vinna.
    Du låter som om du vill få förslag på hur du ska hållas borta, bara för att sen dissa allas förslag och vinna flickan. 
    Är det något sådant.
    Har du en relation med en 16-åring och vill ha hennes föräldrars acceptans för det så får du jobba på en annnan bog än trots. 
    Börja med att respektera det dom säger och lyssna och visa att du är seriös och vill väl med den här tjejen.
    Visa att du är en bra man helt enkelt. 

• Anonym (S)
    BCH52 skrev 2015-10-28 08:33:59 följande:
    Om kärleken är stark och äkta så håller den för avstånd och tid. Jag skulle skicka min dotter på ett utbytesår till USA, New Zealand eller Australien, ur sinne ur minne som det gamla ordspråket säger. Min dotter skulle få nya intressanta erfarenheter, träffa nya intressanta människor och den gamla pojkvännen skulle allra troligast upplevas ointressant efter ungefär fyra veckor.
    Så smart. 
  • Anonym (S)
    Anonym (x) skrev 2015-10-30 08:33:32 följande:

Det finns ingen i tråden som har kommit fram till något dom skulle göra förutom att dom skulle skicka iväg dottern till Australien eller liknande... Fast samtidigt kan man inte tvinga dottern dit, så det blir nog svårt...

Det känns skönt att skita i vad föräldrarna tycker, alla har sina fördomar om äldre män, i slutändan handlar det om vad dottern känner... Är hon förälskad kan ingen hindra hon från att komma över till sin älskade kille.

Sannolikheten att en 16 årig tjej skulle vilja ha mig när jag är 30 år kanske inte är så stor, men om det skulle hända att en 16 årig tjej blev förälskad i mig skulle jag inte tacka nej till det... 15-20 åriga tjejer är oftast snygga.

Nu är jag inte 30 år än, men det känns bra att jag har gott om tid på mig att fixa en 16 årig tjej Skrattande

Så gott som alla unga skulle gråta av lycka för att få en chans att bo ett år utomlands, så jo det är inget problem i regel. 

Du verkar söka konflikt med föräldrarna till den flicka du säger att du är kär i, därmed skulle du sätta den flickan i en väldigt jobbig lojalitetskonflikt där hon skulle behöva slitas mellan sin kärlek till dig och sin kärlek till sina föräldrar som hon fortfarande behöver.
    Det skulle göra henne illa.
    Varför vill du göra henne illa, är du inte trots din högre ålder, stor nog att hitta sätt att lösa det här på annat sätt?
    Är konflikt det enda alternativet för dig?
  • Anonym (S)
    Anonym (x) skrev 2015-10-30 11:50:30 följande:
    En 16 åring kan vara vuxen lika mycket som en 30 åring, kanske inte lika sannolikt men möjligheten finns definitivt.
    Nej, det kan hen inte.
    Rent biologiskt är inte en sextonåring färdigväxt i hjärnan än. 
    Men det är en 30-åring vilket gör att 30-åringen alltid kommer ha ett överläge, det blir aldrig ett jämlikt förhållande
Svar på tråden Vad skulle du göra om din 16 åriga dotter fortsätter vara med 30 åringen fast du inte vill det?