Anonym (x) skrev 2015-10-30 08:33:32 följande:
Det finns ingen i tråden som har kommit fram till något dom skulle göra förutom att dom skulle skicka iväg dottern till Australien eller liknande... Fast samtidigt kan man inte tvinga dottern dit, så det blir nog svårt...
Det känns skönt att skita i vad föräldrarna tycker, alla har sina fördomar om äldre män, i slutändan handlar det om vad dottern känner... Är hon förälskad kan ingen hindra hon från att komma över till sin älskade kille.
Sannolikheten att en 16 årig tjej skulle vilja ha mig när jag är 30 år kanske inte är så stor, men om det skulle hända att en 16 årig tjej blev förälskad i mig skulle jag inte tacka nej till det... 15-20 åriga tjejer är oftast snygga.
Nu är jag inte 30 år än, men det känns bra att jag har gott om tid på mig att fixa en 16 årig tjej
Så gott som alla unga skulle gråta av lycka för att få en chans att bo ett år utomlands, så jo det är inget problem i regel.
Du verkar söka konflikt med föräldrarna till den flicka du säger att du är kär i, därmed skulle du sätta den flickan i en väldigt jobbig lojalitetskonflikt där hon skulle behöva slitas mellan sin kärlek till dig och sin kärlek till sina föräldrar som hon fortfarande behöver.
Det skulle göra henne illa.
Varför vill du göra henne illa, är du inte trots din högre ålder, stor nog att hitta sätt att lösa det här på annat sätt?
Är konflikt det enda alternativet för dig?