Tecum skrev 2015-11-03 19:38:38 följande:
15-årsgränsen har tillkommit på fysiska snarare än psykiska grunder, de som är yngre ansågs inte vara fysiskt redo. Men nu har röster höjts för att sänka gränsen då vårt välstånd gör att ungdomar kommer i puberteten allt tidigare. Men det kan vi lämna därhän.
Men den stora skillnaden är att under 15 är all sex förbjuden, även mellan jämnåriga fast i praktiken bryr sig ingen. Men du vill bara förbjuda sex med äldre, var nu gränsen ska gå, och det är extremt svårt att motivera för att inte tala om att genomföra...
Det är naivt att påstå att alla 15-17-åringar är på samma nivå, det kan vara jättestor skillnad i mognad och erfarenhet.
Tafsandet kommer du inte åt med lagen, det är förbjudet redan nu och oavsett ålder. Det kallas sexuella trakasserier. Jag frågade min fru men de enda som tafsade och raggade på henne var jämnåriga. Fast du kanske bor i en storstad, det kan vara annorlunda.
Finns det bara barn och vuxna i din värld, vart tog ungdomarna vägen? Det jag reagerade på i tråden var de mammor som skulle skicka sin dotter utomlands om hon blev ihop med en 30-åring. Det var sådant som överklassen gjorde på 1800-talet när flickan blev kär i fel man...
Dessotom hon är ju bara ett barn enligt dig, hur kan man skicka iväg ett barn som utbytesstudent till andra sidan jordklotet. Känns extremt oansvarigt...
Oj, jag är ifs uppväxt i sthlms innerstad, men ingen av mina tjejkompisar har undgått att bli raggade på av 30-60 åringar när vi var tonåringar.
Din fru kanske kommer från nån liten by där alla känner alla så ingen vågade göra något med småflickorna?
Det var extremt äckligt även om man "vande sig".
Jag som såg (och fortfarande ser) väldigt bra ut som ung lärde mig att utnyttja detta till min fördel. Men därifrån till att röra någon gubbe var steget milsvid och hade aldrig någonsin skett. De var i våra ögon genomvidriga på alla sätt - gubbsjuka idioter.
Men det finns trasiga småtjejer som inte kan stå emot dessa
peddoprofiler utan blir utnyttjade/mutade med sprit och droger - eller som i ts fall, presenter och middagar. Hemskt är det! Skärp dig ts och försök hitta en jämnårig eller åtminstone en vuxen kvinna. lycka till!