Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Pluttan skrev 2016-02-11 13:23:30 följande:

Äl (om jag nu haft någon , fick iallafall glad gubbe samt positivt utslag på apotekets äl test i förgår) är iallafall över nu. Så nu går man ännu en gång och väntar, känner efter och bara HOPPAS ;)

Åh ändå skönt att du fick positiva utslag och förmodligen har ni gjort vad ni kunnat i sängen med hehehe så nu den långa väntan.

Jag borde ha ÄL nästa helg så ett tag kvar...tiden går segt. Men under tiden roar jag mig med att sy lite babykläder i neutrala toner...det är så mysigt att sy smått och sen om jag blir gravid så kommer jag kanske må dåligt/ha ont och inte orka...vet ju hur det varit de andra gångerna så då känns det  bra ha ett litet lager färdigt :) 

• Nykär15

Välkommen! Ja lite nedslående odds har vi...men tillsammans kan vi stötta och hoppas!

• Nykär15
    Mammut skrev 2016-02-12 08:30:46 följande:

Dag 24

Tänkte försöka släppa tankarna på tillverkning ett tag, speciellt när jag tänkte att det är kört den här månaden... med inflammation m.m.

Beställer g-tester från Bäst på test och deras Testa tidigt. Hade hemma ett par och testade på morgonen och det syns en svag skugga, brukar inte bli spökstreck på deras... har använt många sådana. Tar inte ut något i förskott men hoppas ju verkligen att det kan vara något. Har ett test kvar hemma som jag tänkte använda på söndag. Tänker inte säga något åt mannen om skuggan och önskar att jag kan visa honom något tydligare på alla hjärtans dag. Älflytningarna var lite skumma den här månaden. Kom direkt efter mens, försvann vid äldagarna, kom tillbaka sen och nu har jag krämiga flytningar. Är nog Rosenroten som gjort något... hoppas bara på något bra, men som sagt så "tror" jag inget ännu.

Vilken fin gåva det hade varit! Håller tummarna för starkare streck på söndag :)

Men jag är sån med, kommer inte visa något förrän det är så starkt och tydligt att man inte måste lysa genom en lampa...har vetat ca 2 dagar med första barnen när jag sett svagt på tester, men visade när det var uppenbart för mannen, då vet man att graviditeten går framåt som den ska med tänker jag...att testen ökar.

Min mens börjar trappa av nu, vilken fröjd det var med rosenrot! Har alltid väldigt jobbiga menstruationer med smärta, frossa, yrsel och väldigt mycket blod, tömmer koppen minst en gång i timmen första tre dagarna. Denna gången har varit mer normal, mindre ont och kortare dagar. Har 7-8 dagar och nu 5-6 som det verkar. Kommer äta fram till ÄL nästa helg, sen hoppas jag att vi prickar den, Får jag mens igen blir det absolut rosenrot igen!

• Nykär15
    Siggan skrev 2016-02-12 10:24:09 följande:

Hej!

Jag ansluter mig här eftersom ni verkar vara ett positivt gäng. Jag är 40 år och har nu försökt få till en trea i 4 år... Har två barn, 9 och 6 år med samma man. Vi har väl inte varit lika aktiva hela tiden, men men. Jag blev gravid för 2 år sen, men det slutade med mf/ma i vecka 17. Trodde jag skulle bli gravid på nytt, men så långt har inget hänt. Har kollat sköldskörteln och den är normal. Vi har inte gjort någon utredning då det inte är aktuelt med IVF eller äggdonasjon för oss.
    Jag tempar och testar med äl-stickor fra billiga tester.

Håller tummarna för er alla!

Välkommen! Önskar så att vi fick se lite fler plus här i tråden snart! Att vi runt 40 fixar detta :)

• Nykär15

Fråga till alla som tempar:

Vilken termometer använder ni?

Jag har en sån som man använder bakom örat men tycker det är svårt få den exakt varje gång och då få ett korrekt svar...tänkte försöka tempa inför denna äl.

Tar ni morgontemp och kväll eller hur gör man?

• Nykär15
    Mammut skrev 2016-02-12 10:42:15 följande:
    Vad skönt att du blivit hjälpt av Rosenroten. :) Tror verkligen på dess effekt. För flera år sen före tidigare barn så testa jag mycket andra hälsopreparat men tycker inte det hände så mycket... fast med Rosenroten märker man att det händer något i kroppen. Har även matat mannen med dem, fast han har fått en om dagen och jag har tagit två.

Har med funderingar på att mata mannen med nån om dagen, men han är så anti tabletter. Men tar det sig inte denna omgången så ska jag säga till han att vi ska boosta även honom inför nästa.

Han vill ju detta så otroligt mycket, han har ju inga barn sen innan och han vet att vi har tiden emot oss så tror ändå att det skulle gå rätt så bra att få honom till det. Men det är även lätt för en yngre man att tro att man är fullt duglig och fertil just för man är ung och då inte behöver nån hjälp..men att göra det man kan själva först måste ju ändå vara bra tänker jag.

• Nykär15
    Emeff skrev 2016-02-13 08:26:21 följande:

Hej alla!

Jag är 40,5 och försöker för första ggn med min nya kille. Tog ut spiralen den 19 jan och hade bim igår. Vaknade kl. 04 och kunde inte hålla mig och gjorde en test. Negativt... Provar om några dagar igen för det känns så mycket i kroppen. Nidblödning för en vecka sen, illamående, stickningar i venusberget, molande i korsryggen, mycket flytningar.

Har två barn sen innan. Håller tummar för er o mig!

Hade du koll på din cykel under tiden du hade spiralen? Var det koppar eller hormon?
  • Nykär15
    Emeff skrev 2016-02-13 09:37:22 följande:

Det var hormonspiral och jag kände hela tiden ägglossningen mkt tydligt och hade även en blödning varje månad.

Ok vad skönt! Hade med hormon men ingen mens. Tog ut min 4/1, precis klar med mens nr 2, väntar på äl nästa helg :)
  • Nykär15
    Mondaymoom skrev 2016-02-14 10:50:00 följande:

[quote=76334458][quote-nick]Nykär15 skrev 2016-02-13 13:49:10 följande:[/quote-nick]

Ok vad skönt! Hade med hormon men ingen mens. Tog ut min 4/1, precis klar med mens nr 2, väntar på äl nästa helg :)

Samma här, har äl nästa helg:)

Spännande! Barnen kommer i morgon så veckan kommer susa iväg så snart blir det äl!
  • Nykär15
    Mammut skrev 2016-02-14 18:44:56 följande:

Låter ju då som att du ändå har god chans att få äl snart. :) När jag ammade min 2:a son (då ca 9mån) och bara hade börjat att ge honom lite gröt på morgon och kväll så blev jag gravid... trots mest amning. Så håller tummarna för dej.

Hänt något med min mobil, kan inte citera text nå mer.

Och när jag skriver i appen så kommer inte mina inlägg in alls har jag märkt nu...så segt! Men jag läser och skriver lite när jag sitter vid datorn.

Mensen slutade i fredags och ÄL bör vara runt söndag/måndag. Längtar efter den så det känns som man får göra nåt. Så dumt bara att min kille ska bort både fredag och måndag...men har sagt att vi får försöka ta en snabbis på morgonen innan han sticker. Han var ju borta förra ÄL med! Så typiskt då vi nästan aldrig är borta annars. Så blev ledsen när jag återigen såg att det infaller med ÄL. Jag ska skita i tester denna omgången, bara följa kroppen och att vi har sex varje dag som vi brukar..men nu får vi ändå pussla lite pga hans resor...hade hoppats bara kunna köra på och se vad som händer...men icke.

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016