Inlägg från: Galenlängtan |Visa alla inlägg
  • Galenlängtan

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Nykär15 skrev 2016-03-21 13:13:38 följande:
    Kramar <3

Hur gammal är hon?

Kämpar själv med några kg som ska bort.,,helst innan grav.kg kommer...0,5 kg på en vecka...går segt!
    Hon är 18 år, hon vet ju hur mycket vi försöker så hon tycker det är jobbigt hon med. :(
  • Galenlängtan
    Galenlängtan skrev 2016-03-21 13:23:01 följande:
    Hon är 18 år, hon vet ju hur mycket vi försöker så hon tycker det är jobbigt hon med. :(
    Alltså extra jobbigt tror jag.
  • Galenlängtan
    Nykär15 skrev 2016-03-21 14:18:07 följande:
    Stackarn...måste vara extra tufft för henne med då som vill göra abort. Starkt att hon ändå involverar dig, då står ni varandra nära...försök fokusera på att vara starka ihop och tänka på vad som blir bäst i slutändan för alla inkl lilla ärtan i hennes mage.
    Styrkekramar!!
    Ja vi får göra det bästa i denna situationen. Ja vi står varandra nära <3
  • Galenlängtan

Jag har äl idag, sex senast i lördags, fick inte till det varken i natt eller morse. :( Han får prestationsångest av att veta (ibland) sedan har det varit stressigt och mycket omkring oss. Hade man inte haft åldern att tänka på hade det nog varit självklart att pausa försöken denna månad. Jag känner att jag inte har råd med det.

• Galenlängtan
    Maran73 skrev 2016-03-23 10:20:40 följande:

Tack snälla, men jag avvaktar med att ropa hej ett tag tror jag... Tycker det borde vara starkare på BIM, plus att jag har en yttepytte flytning som är typ... gulrosa? Beige? Känner också som en slags molvärk i slidväggarna, det händer ibland men vad det betyder nu vette sjutton...

[/quote]Håller tummar och tår här för dig!
  • Galenlängtan
    tovalisa skrev 2016-03-24 08:40:30 följande:

Tjaha. Så var man tillbaka. Fick ett missfall konstaterat igår på 7+1. Det kom inte som någon överraskning, då jag själv upplevt att mina gravidsymtom försvunnit redan för några veckor sedan. När det sedan började blöda fattade jag direkt.

Jag har ändå varit inställd på att det är troligt att det kan bli missfall på vägen, så jag är faktiskt inte så nedslagen. Blev ju gravid på första försöket, så jag har goda förhoppningar om att det ska lyckas igen, och att det då förhoppningsvis går vägen.

Jaja. Nu väntar jag ut blödningen, och sen blir det nya tag. Kan nån säga hur länge det brukar dröja innan ägglossningen kommer igång igen? Graviditeten hade troligen stannat av redan kring vecka fem, så det borde ju inte vara så stor omställning för kroppen?

Beklagar ditt missfall. Skönt om du lyckas ha din inställning vidare, jag blir så jäkla ledsen. Förhoppningsvis blir det inte så stor påverkan om det var i v 5. Kram
  • Galenlängtan
    Nykär15 skrev 2016-03-24 09:49:11 följande:

Här är jag kissnödig heeeeeela tiden. Hoppas det är positivt i det hela med hahaha vaknar 3-4 ggr/natt i stället för en...och igår kändes det som jag kissade konstant.

Hoppas med dig :)
  • Galenlängtan

Jag har ägglossningsvärk idag. Dottern går igenom aborten. Undrar om inte min värk känns kraftigare som någon form av sympatismärta med dottern.

• Galenlängtan
    Nykär15 skrev 2016-03-24 12:14:29 följande:
    Skickar över massa tröstkramar till er båda <3 jobbig tid :(
    Tack så mycket.
  • Galenlängtan
    Maran73 skrev 2016-03-24 13:51:42 följande:

Det är inte lätt allt detta hörrni.. Tack f pepp alla, vi får se vad ett digitalt CB säger imorgon... O håller tummarna f nykär o att allt ordnar sig för din dotter Galenlängtan! Själv är jag lite trött på "maran" så jag vågar mig på att avslöja mitt förnamn... Maria heter jag, hej på er!

Hej Maria! Fint att få ditt namn :) Tror jag inte vill avslöja mitt då det inte är riktigt lika vanligt. Här har skruttan kräkts hela dan, nu sover hon. Så jag passar på att vila lite jag också.
  • Galenlängtan
    Maran73 skrev 2016-03-24 16:11:44 följande:

Fy... Är det en farmakologisk abort? Sådana är inte roliga... Inga aborter är roliga förstås men tror inte man mår fullt lika dåligt fysiskt efter en skrapning. Stackars! Kramar

Ja precis medicinsk abort. :(
  • Galenlängtan
    Maran73 skrev 2016-03-24 19:50:07 följande:

Jag är på, bra idé!

Tack så mycket! Hon mår mycket bättre nu.

Jag är gärna med i en hemlig grupp på fb :)
  • Galenlängtan
    Maran73 skrev 2016-03-25 06:29:50 följande:

It's official! Hoppas hoppas HOPPAS att vi får behålla grynet denna gång!!! Håll alla era tummar och tår snälla... Superglad, nyförlovad och nybefruktad, kan det bli så mycket bättre?!

Åh grattis vad härligt!!! :D <3
  • Galenlängtan
    Pluttan skrev 2016-03-25 20:53:16 följande:

Jag skapar gärna en facebook grupp eftersom intresset verkar för. Jag heter Malin Hansson har ritad huvudfoting som profilbild. Adda mig så lägger jag till er i gruppen.

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
    Lagt till dig som vän :)
  • Galenlängtan
    75Malin skrev 2016-03-26 18:06:40 följande:

Hej ny här! Efter min senaste graviditet för 10 år sedan är jag här igen!!

Det är med blandad förtjusning jag visade två streck på Stickan i dag???? Har försökt i över ett år men inte lyckats. Efter skilsmässa, flytt , ny sambo med spelberoende och jag som mått dåligt i över två år! Vet nu inte om jag vill ha barn vid 41 år ålder!! Min sambo ska fylla 50 och trodde inte han kunde bli med barn på vanlig" väg! Han har en dotter på 10 !Ge mig råd snälla?

Hej och välkommen hit till oss :) Oj jag förstår att det är blandade känslor. Svårt att ge råd utifrån det du beskriver, skulle behöva veta lite mer då. Vad säger pappan? Är det ett allvarligt spelmissbruk? Är han medveten och får hjälp? Går det ut över er ekonomi?
  • Galenlängtan
    tovalisa skrev 2016-03-25 20:14:36 följande:

Bland dom dåliga äggen måste det ju också finnas några bra! Dessutom har jag förstått att kroppen också försöker vara selektiv med vad den släpper iväg. Man får ju också vara tacksam över att den snabbt hajar när det inte blev bra, kan bara tänka mej hur påfrestande ett senare missfall skulle vara. Det finns trots allt oändligt många solskenshistorier; min ehgen mormor var nästan 44 då hon fick sin sladdis, och min farfars mamma hade fyllt 46! Kunde dom förr så kan vi nog också nu.

Gynekologen jag träffade nu iom missfallet menade att sålänge man har regelbundna cykler så brukar nog kroppen vara redo. Sen kan man förstås inte heller veta om missfallen beror just på ålder ... Jaja. Det var kvällens pepptalk.

Vilken tröst att läsa att sålänge man har regelbundna cykler så brukar kroppen vara redo. Mina cykler är mer regelbundna nu en för tio år sedan. Jag har nu fått tid till undersökning. Äntligen! Trodde de glömt bort mig men det tog bara lång tid. Som de sa.. Jag är nog inte prioriterad i listan.
  • Galenlängtan
    karpas skrev 2016-03-28 21:50:03 följande:

Hej alla +40 som vill bli gravida. Jag är snart 39 år, med 4 barn födda -02, 04, 09 och -14. Den första kom till med hormon, den andra av bara farten. Sen tog det stopp, fem år senare och ett par hormonkurer så blev det äntligen + på Stickan. 2012 fick jag börja äta levaxin pga ämnesomsättnings rubbningar. Hösten 2013 höjdes dosen och feb 2014 blev jag gravid. Har inte skyddat oss på fem år och först då blev jag gravid. Har ni kollat upp sköldkörtel värden? Tsh värdet styrs från hypofysen och det är den som skickar signaler för ägglossning. Det värdet kollas upp när man blir gravid, men om den är hög redan innan så blir det svårt att bli gravid. Jag har inte riktigt funderat på en femma, men kände att jag ville komma in och be er uppmärksamma vad som kan vara boven till att det inte blir ett pluss. Det behöver inte vara åldern. Lycka till och hoppas ni får ert efterlängtade pluss under våren. ??????

Jag har funderat på att få det kollat, kan jag göra det på vanliga vårdcentralen utan att jag har någon åkomma? Bara be om ett test? Tack för att du kommer hit och tipsar oss. Väldigt snällt :)
Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016