Inlägg från: Maran73 |Visa alla inlägg
  • Maran73

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Hur långt har du kommit Pluttan? Fått några provsvar? Spolat?

Pluttan skrev 2016-02-18 11:11:59 följande:

Jag har också sökt hjälp fast via en privat gyn mottagning. Läkaren verkade väldigt entusiastisk för att hjälpa oss :) Så om landstinget säger nej så är privat ett tips.

• Maran73

Aha ska man vänta in mens för att inte spola ut ngt fint om man är gravid eller?

Pluttan skrev 2016-02-18 19:07:16 följande:

Jag var och tog prover igår. Nä har inte spolat än men kommer förmodligen att göra det inom sinom tid. Ska boka tid vid nästa mens (som jag hoppas så innerligt att den inte kommer, hehe...) Sen vet jag inte hur lång väntetid det är. Är så så sjukt nervös.

• Maran73

Fusion fusion kom igeeeeen!!! Jag testar inte förrän jag ev går över tiden. Mensen är hyfsat regelbunden så... Ja. Så gör jag.

Nykär15 skrev 2016-02-19 18:09:37 följande:

Jo tiden går såååå långsamt...

Tog ett äl-test idag för att se om ägget släppt, och ja, mycket svagare så det är skönt och spännande! Nu hoppas vi ägg och spermie möts och förenas!

Kommer testa tidigast nästa söndag med RFSU testa tidigt...då är det äl +10

• Maran73

Mina bröst pirr-kliar vilket de gjorde när jag var gravid, MEN det gjorde de även förra månaden så jag försöker att inte överdriva den eventuella betydelsen äv det... Suck. Bara att vänta och se.

Nykär15 skrev 2016-02-19 19:28:44 följande:

Strongt! Jag klarar inte att vänta...vill helst kika in NU och se hur det går hahaha så känner jag nåt så testar jag.,,men var sjukt skengravid förra cykeln så det var inte till nån hjälp. Har 5 test hemma så tillåter mig börja 5 dgr före BIM helt enkelt :)

• Maran73

Tänker precis lika, TÄNK om det finns ett fint ägg kvar....

Siggan skrev 2016-02-21 10:26:38 följande:

BIM ca 28.02, men det känns inte som det tagit sig den här måneden heller...

Det är så jobbigt att gå och hoppas och så bli besviken varje gång. Ibland tänker jag att om jag visste att jag inte kommer till å bli gravid, så skulle jag lättare kunna gå vidare, men tänk om jag missar sista chansen...

41-års dag nästa månad...

• Maran73

Min är med på att man ska ha sex ofta om man vill ha barn, och har förstås inget emot det trägna försökandet... Utöver det engagerar han sig inte nämnvärt, men har inget emot att diskutera om jag tar upp ämnet. Tror faktiskt att han inte vill stressa MIG genom att prata för mkt om det. Det som stör mig lite är att han viftar bort mina "önskemål" om att han ska dricka mindre vin, vilket ju inte är så bra för fertiliteten, men annars funkar det fint.

Galenlängtan skrev 2016-02-21 21:05:26 följande:

Hur involverade är era män i eran ägglossning? hur ofta ni har sex? Att sperman ska hamna rätt vid äl? Kost? Ej bastu? M.m Vi båda vill men känner att jag är så sjukt mycket mer påläst och han får prestationsångest om jag pratar om det för mycket. Kan kännas lite tråkigt samtidigt förstår jag honom för jag kan bli lite mycket när jag vill något väldigt mycket. Sedan har jag ju försökt mycket längre än honom då jag och min förra man försökte i många år.

• Maran73

Lite längre fram i handlingarna, BIM imorgon men känner noll från kroppen så jag räknar med att tant röd anländer som vanligt. Är för snål för att testa en massa, dyyyyyrt! Men det blir ju ett lite mjukare "slag" förstås om man redan testat negativt när mensen kommer. Eller?

tovalisa skrev 2016-02-24 13:00:55 följande:

Ja, suck. Tycker att man borde ha lärt sej nåt vid det här laget, men nope ... Håller tummarna för oss båda!

• Maran73

Fniss, "mild testmani". Ny diagnos!

tovalisa skrev 2016-02-24 19:43:29 följande:

Tja, det är väl kanske den enda fördelen med att lida av mild testmani, att besvikelsen inte blir lika stor sen ... Nu ska jag försöka hålla mej från att testa några dar (men aldrig att jag orkar hålla mej ända till bim, haha!).

• Maran73

Jahapp, som väntat kom mensen på utsatt dag. Bara att börja om då. Men nu ska vi ju till gyn den 8 mars, det känns bra att på något sätt ta en paus och "överlämna det hela till vetenskapen". Ett plus är ju att det är löööööning idag!

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016