Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Pluttan skrev 2016-03-19 20:24:19 följande:

Menshelvetet kom åter igen denna månaden :(

Sikte nu mot försök nummer 14. För en sak är säker, jag kommer aldrig någonsin att ge upp.

~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
    Skit oxå! Men bra du är en fighter som inte ger upp!! Kram!
  • Nykär15
    Maran73 skrev 2016-03-21 02:33:40 följande:

Mens här med. MEN är ändå så extremt lycklig eftersom min kille friade igår!!! Jag ska bli fru/maka/hustru, det är ju bara sååååå häftigt!!!

Men åhhhhh!!! Grattis!!! Ser fram emot dagen min kille gör det <3
  • Nykär15
    Galenlängtan skrev 2016-03-21 12:48:26 följande:

Min dotter är gravid, vi ska på undersökning och samtal i morgon. Hon kommer 99% göra abort sa hon idag. Allt känns så svårt nu. Jag stöttar henne i vad hon än gör men i mig bär jag svåra känslor. Varför fick inte jag bli gravid. Just nu känner jag mig gammal och tjock. Jag lyckas inte hålla mig ifrån socker och snabba kolhydrater. Jag kommer igen, just nu känns allt så tungt!

Kramar <3

Hur gammal är hon?

Kämpar själv med några kg som ska bort.,,helst innan grav.kg kommer...0,5 kg på en vecka...går segt!
  • Nykär15
    Galenlängtan skrev 2016-03-21 13:23:01 följande:
    Hon är 18 år, hon vet ju hur mycket vi försöker så hon tycker det är jobbigt hon med. :(
    Stackarn...måste vara extra tufft för henne med då som vill göra abort. Starkt att hon ändå involverar dig, då står ni varandra nära...försök fokusera på att vara starka ihop och tänka på vad som blir bäst i slutändan för alla inkl lilla ärtan i hennes mage.
    Styrkekramar!!
  • Nykär15
    Maran73 skrev 2016-03-22 06:40:39 följande:

Min mens försvann efter att (drygt två dgr för tidigt) blött ca 1/3 tampong?? Konstigt... Men det har ju hänt flera här i tråden så jag hetsar inte upp mig. Men märkligt är det, ngn liten förblödning el vad då? Suck.

Hade så i februari, helt fritt två dagar, inte ens rosa flytningar, sen igång igen. Skumt. Äl kom i förhållande till den första blödningsdagen innan uppehållet.
  • Nykär15
    Galenlängtan skrev 2016-03-22 13:22:11 följande:

Jag har äl idag, sex senast i lördags, fick inte till det varken i natt eller morse. :( Han får prestationsångest av att veta (ibland) sedan har det varit stressigt och mycket omkring oss. Hade man inte haft åldern att tänka på hade det nog varit självklart att pausa försöken denna månad. Jag känner att jag inte har råd med det.

Nä man vill inte missa en enda ÄL i detta läge...jobbigt han känner prestationsångest. Jag tycker sex är tråkigare runt äl, njuter mer övrig tid när det inte kan bli nåt av det. Har ju oftast sex dagligen så inga problem, men inte samma njutning
  • Nykär15
    JeyLa skrev 2016-03-22 22:27:07 följande:

Galenlängtan:

Vilken tuff situation, för er alla :( Stor kram <3

Maran73:

Vad skumt :/ Det har jag personligen aldrig varit med om. Har du känt ngt i övrigt, några symptom tänkte jag?

Jag har nog äl imorgon, hade sex sent på söndag - inget att göra år då sambon jobbar borta. Han kommer hem på torsdag, och då kan det vara försent.

Jag känner som du Galenlängtan, man har liksom tiden emot sig, att "pausa" får liksom inte plats i "schemat"....fast kanske är det det man ska göra för att lyckas....men vågar man chansa :/

Även om jag känner att man har tiden emot sig så känner jag också på ngt vis ett otroligt lugn just nu - det var längesedan jag hade den känslan. Det är en bra, skön känsla. Det är inte "blir det så blir det" utan mer "det blir när det blir".....för jag tror på en ny graviditet.

Min gynläkare ringde mig förra veckan - han ringde för att ge mig de definitiva provsvaren på varför vår son dog i magen. Tyvärr hade det inte framkommit ngt nytt, men att navelsträngen var trång på ett ställe kan ha varit en bidragande orsak, men det är inget de kan bekräfta.

Han skulle dock ta kontakt med deras fertilitetsläkare och höra om hon kunde kolla upp mig, om mina chanser var normal eller låg. Han frågade först varför jag ville göra en undersökning, och när jag sa att det mest sitter i huvudet - att jag vill kunna ställa in mig på huruvida mina chanser är - är de små så måste jag bearbeta det, att vår familj mycket troligt kommer att bestå av oss och våra fyra barn. Är mina chanser normala - ja, då ger ju det mig ett lugn på ett annat sätt.

Han förstod mig precis när jag berättade, det kändes otroligt skönt. Så vi får se när han hör av sig.

Nykär15:

Hur blev det med din äl den här gången, kom den på ungefär samma dag ändå? Stor kram till dig, jag har tänkt på dig <3

Jobbig och så ledsamt med besked samtidigt som det väl kan vara skönt de försökt hitta orsaken iaf.

Jo ÄL kom på precis dagen det brukar, 13 dgr efter BIM, 12 dgr efter första blödningsdagen för missfallet. Igår började jag få molvärk och i morse hade jag ljusrosa flytning på pappret, hoppas nåt innerligt att det är en nidblödning, är på ÄL+6 så kan vara rimligt, haft nid med båda barnen på Äl+7 och ÄL+8 med andra. Vi får se, känns det nåt testar jag ev före BIM, för om det skulle bli ett tidigt missfall till så vill jag veta det om man behöver söka hjälp.
    Fyller år idag, hade vart en fin present om det visar sig vara då att ägget fäster idag <3
  • Nykär15

Det där är helt klart ett plus!!! Wow! Grattis!!!!!

[quote=76467162][quote-nick]Maran73 skrev 2016-03-23 08:55:36 följande:[/quote-nick][/quote]

• Nykär15
    Maran73 skrev 2016-03-24 08:38:23 följande:

Nu är det bara vanliga flytningar. Jahapp. Känner mig ngt litet illamående, men det kan precis lika gärna bero på snuset... Jobbig ovisshet. Finns iof sig otrevligare saker att vara oviss över!

Håller tummarna!
  • Nykär15

Här är jag kissnödig heeeeeela tiden. Hoppas det är positivt i det hela med hahaha vaknar 3-4 ggr/natt i stället för en...och igår kändes det som jag kissade konstant.

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016