Inlägg från: Mammut |Visa alla inlägg
  • Mammut

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Hej!

Hoppar in här. Försöker få till 5:an. Är 42år och har med största sannolikhet pcos, fast på äldre dar har jag fått hyfsad cykel. Fick MA i september i v12 och hade varit dött sen v6. Är på bim+5 och testade i lördags med clearblue men inget plus. Hade bara hållt mej 3 timmar men tycker det borde synas ändå då jag passerat bim. Nå, köpte 2-pack så ska testa igen med morgonurin imorgon.

• Mammut

Testade igen... senaste idag men negativt.

Små blöder samtidigt som jag har älflytning som jag haft i 2 veckor. Kroppen verkar vara helt ur balans, förmodligen ännu MA som spökar. Får se vad det blir av det här? Verkar varken vara ägglossning eller mens.

• Mammut
    Nykär15 skrev 2016-01-06 18:11:24 följande:

Usch var jobbigt att inte veta :(

Min mens kom redan idag, skönt på ett sätt för då vet jag var i min cykel jag är, men trodde inte det skulle ske redan två dagar efter att jag tagit bort spiralen. Hoppas nu ÄL kommer runt 18:e...ska beställa stickor och se så den kommer.

Vi har i stort sett sex varje dag så behöver inte vara rädda för att missa den. Vill däremot se att jag faktiskt HAR ÄL och att kroppen funkar som den ska...

Joo... och knasigare blir det. :/ Bim +7 småblödde bara i 2 dagar, älflytningarna är kvar och tappen är hård och vänt sig bakåt. Har noll graviditetssymtom.

Jag åt rosenrot den här cykeln... var halvskeptisk till det, men om den nu har sån effekt så ska man väl inte ha älflytningar i veckor. Nåå... får vänta och se.

Håller tummarna för dej runt 18:e! :) Kör samma metod som ni. Försöker ha sex varje dag... då har man ju gjort allt man kan iallafall. ;)
  • Mammut

Negativt igen (med testa tidigt)... tror inte mer på;

Nidblödning

Mellanblödning

... det som återstår är ägglossningsblödning, det sista som överger en är hoppet. Tror ändå att tant röd hälsar på snart. Vad som än händer så blir det rosenrot igen... kroppen gav sig sjutton på att släppa ägg. Hoppas att vi alla snart har "knodden" i magen. :)

• Mammut
    Maran73 skrev 2016-01-12 23:06:45 följande:

Ha ha, det skulle bli smileys men blev frågetecken. Jag VET att jag fyller 43..

Hi hi... men så kan jag också känna. ;)

Även jag blir 43 (33) i år.
  • Mammut
    Allex skrev 2016-01-13 08:56:57 följande:

Jag fyllde 42 i mitten på december.

Vi har försökt i drygt 1½ år och nu äntligen har jag två graviditetest i ryggen. Jag vågade inte riktigt lite på det första jag tog, det var ett svagt streck. Så jag köpte ett Clearblue digitalt så jag skulle slippa tolka strecken och då fick jag det svart på vitt att jag var gravid.

Heelt otroligt! Jag kan inte fatta det. Efter 20 st försök.. herregud vilken lång tid. Men nu har jag testat positivt  

Nu följer 12 veckor av lite nervositet - de är ju de mest kritiska.

Ååå... vad härligt!

Grattis!!!
  • Mammut

Testade med testa tidigt i morse (igen), men negativt. Tyckte för en stund att jag skymtade ett streck. Men, men vill man se så.... var negativt trots allt.

De som ger hopp att jag har molvärk och "mensvärk" utan mens, brukar inte ha det. Flytningarna är en blandning av vitt och sega trådiga (ursäkta för lite äcklig beskrivning) och tappen är lite bakåtlutad.

Annars inga andra symtom än att jag har haft lätt till tårar och velat äta pizzasallad. :D

Nåå, tror nog på mens snart ändå...

Om småblödningarna var äggsläpp så har jag bim 18:e januari.

• Mammut

Måste införskaffa mer g-test... de tog slut igår. Köpte 5-pack testa tidigt från Bäst på test. Det sista tyckte jag igen skymtade till något som sen försvann. Tror jag köper på apoteket på måndag istället.

Molvärken är kvar och har lätt illamående emellanåt, brösten är något ömma men framför allt större. Har sällan sånt före mens... så kanske kan vara så illa att man är skengravid de lux. :/

• Mammut
    Nykär15 skrev 2016-01-17 22:06:13 följande:

Ska du testa i morgon?

Jag har nog äl nu...så nu börjar långa väntan på bim 29/1

Kunde inte hålla mej. Testade med clearblue igår men negativt. Har vänt och vridit på testet men inte ens ett spökstreck. :/ Så hoppet dog lite...

Funderar på om människor kan vara "skendräktiga" som djur. Har hundar och när de har inbillat sig att de ska ha valpar så har de blivit runda, fått mjölk och försökt att göra valpbäddar. De som hjälper då är mindre mat och rejäl motion. Så jag får väl äta morötter och ta en powerwalk... innan jag börjar bygga en bäbisbädd. :D

Härligt att du nått äl, nu är det bara att "ligga i"! :)
  • Mammut
    Maran73 skrev 2016-01-18 08:17:26 följande:

Aj då... På't igen! Tror definitivt att även vi kan vara iaf lite skengravida, man får ju X antal symptom innan mens som sedan "mirakulöst" försvinner när tant röd dyker upp... Nykär15, vi är på ung samma cykel, har BIM 31 jan el 1 feb.Håller tummarna!

Själv borde jag väl ha ÄL typ nu, har dock inte sett till minsta skymt av ÄL sekret. Fast äggstockarna har slutat småvärka idag, så jag hoppas att det varit nedsläpp! Den som lever får se. Ha en bra vecka alla!

Joo... och tog det sig inte så får mensen gärna komma nu. Fast jag blir ändå inte så jättedeppig när det misslyckas, då jag har 4st pojkar. 3st med exmaken och en med nya mannen, men den yngsta (8-åringen) är mannens enda barn och mellankillarna bor hos sin pappa och äldsta som bor med oss är 20år och söker nog sig till något eget snart... så nog önskar vi ändå att storken hittar hit. :)

Hoppas att du "värper" på bra nu under äl. :) Tror nog att man kan ha vanlig ägglossning utan mkt älsekret. Själv måste jag söka efter det för se...
Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016