Inlägg från: Mestis |Visa alla inlägg
  • Mestis

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

JeyLa skrev 2016-03-07 00:49:48 följande:

Är det någon mer än Galenlängtan som närmar sig BIM? Känner ni er nå annorlunda, att något kanske skulle vara på g?

Jag känner ju min kropp så väl - jag vet ju egentligen innan jag testat, att jag har varit gravid - iaf alla graviditeter (7) utom den senaste, när jag väntade min son. Den gången märkte jag ingenting. Om det hade att göra med att det var första sonen eller om det var för att jag var i så stor sorg (min moster, som var mer som min mamma, gick bort inom en vecka) i samma veva blev jag alltså gravid.

Jag hade noll symptom, men testade på bim-2 ändå - det var min mosters begravning den dagen, och jag bara måste få veta (då hade vi försökt i 10 månader). Och visst var jag gravid.

Men nu är man här igen, 13 månader efter senaste plusset, 40+ snart....och ändå så hoppas man att något ska vara/kännas annorlunda...längtan efter dessa symptom som ska bli ett plus.

Jag har mellan 7-12 dagar kvar till BIM.

Det som har varit annorlunda denna månad är att jag har haft ont på höger sida sedan några dagar efter äl, riktiga hugg ibland, och jag har ff ont.

I samma veva då det onda började så fick jag otroligt vattniga flytningar - det höll i sig i några dagar - (det kändes nästan som om man kissade på sig). Och nä, äl hade jag redan haft så det var inte därför (jag tog t o m ett äl-test för att dubbelkolla).

Jag vet att jag har haft dessa vattniga flytningar förut, fast bara vid ett fåtal tillfällen - men jag kommer definitivt inte ihåg om jag har haft det i samband med en graviditet, som ett symptom alltså.

Så så ser det ut för mig....Jag tror inte på att jag är gravid, jag känner det inte i kroppen...men ändå så kan jag inte låta bli att hoppas, som vanligt :)

Hej, jag hoppas på detsamma. Jag vet att det eg inte går att ta på enl studier. Men jag har alltid känt av kroppen, framfgör allt brösten efter bara ett par dygn. Just nu har jag samma känsla men vågar inte tro/hoppas!
    Håller tummarna för dig!
  • Mestis

Hej, jag tror jag har plussat idag! Testet är dock väldigt svagt, men det är bara BIM -4 och kroppen visar vissa tecken på att det stämmer! Denna oro å väntan!

• Mestis
    Maran73 skrev 2016-03-15 07:03:50 följande:

Hej! Det syns, grattis!! Kul!

Men åh tack Maran för din kik!
    Å såå kul att ngn ser mer än jag!
    Skall vänta tills lördag med ett cl digital.
  • Mestis
    Nykär15 skrev 2016-03-15 08:50:00 följande:
    Åh grattis!!
    Tack Nykär, än är det lite tveksamt då det är svagt! Skall testa på BIM igen med indikator ;)
  • Mestis
    Maran73 skrev 2016-03-15 08:39:31 följande:

Nyfiken på hur länge bebisfabriken pågått & hur gammal du är (om jag får fråga)?

Maran, bebis verkstaden har pågått i omgångar!
    Varit gravid flertal ggr men får oxå upprepade missfall.
    Jag har 3 barn. Två äldre söner å en liten sladdis dotter. Vi har länge velat ge henne syskon.
    Jag har lätt för att bli gravid de senaste ggr på första försöket. Men som sagt inte behålla graviditeten.
    Jag har fyllt 43.
  • Mestis
    Nykär15 skrev 2016-03-15 10:21:24 följande:

Förstår oron....jag hade själv precis missfall på BIM+1...går nu och väntar på första ÄL efter missfallet...hoppas den kommer framåt helgen.

Du verkar ju ha väldigt lätt för att bli gravid då, har du kollat upp nåt om varför du inte behåller dem? Äter du några tillskott för att förhindra det eller öka chanserna på nåt sätt att bli gravid?

Jag provade ju rosenrot förra omgången då när jag blev gravid, ville få ordning på min cykel som krånglade lite efter spiralen...det blev klart mycket bättre och ÄL var väldigt tydlig och jag blev ju gravid. Men har läst både bra och dåligt om rosenrot och är förstås nojjig att det påverkade att jag fick missfall. Så denna gången kör jag utan men är lite inne på munkpeppar kanske nästa omgång om det inte tar sig denna...men vet inte om det är bra laborera för mycket?

å

Ja jag är utredd. Finns inga synliga fel. Men jag har RA vilket dom gissar har en påverkan.

Jag vill hoppas å tro att jag är gravid. Men läste idag att ägget fäster samma vecka vi plussa tidigt. Så ja man kan ha blivit positivt befruktas, men sen skall det fästa också. Därav många mf i anslutning vid plusset :(

Jag har alltid haft kraftiga symptom. Känner alltid när ägglossningrn är på G och inträffar. Och blir jag gravid går inte symptomen över. Sedan avtar de strax före missfall :( lr pågått till vecka 15.

Så nu börjar dagar med stress att alltid känna ngt.
  • Mestis
    Siggan skrev 2016-03-16 09:42:16 följande:

Grattis Mestis!

Jag har precis haft ÄL (tror jag). Positiv äl test på söndagen, men väldigt svag tempstigning så långt. FF har satt ut äl på söndagen, men i bland flyttas min äl i eftertid, men nu borde den väl iallafall ha passerat.

Nu är det bara att vänta...

RA står för Reumatism fick det i samband med första graviditeten.
    Å jag hoppas du har rätt om graviditeten, lidande att vänta till lördag :(
    Så himla skönt att läsa dina lugnande rader om äggfästet. Hade ingen aning! Men jag vet inte om det har ngt med min äggkvalité  att göra. Fått missfall sen jag var 21 år :(
Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016