Inlägg från: elvatolv |Visa alla inlägg
  • elvatolv

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Här hänger jag på. Har velat fram och tillbaka om jag vill ha en trea men suget blir starkare. Slutade med mini-piller för ett år sen. Än har det inte blivit något. Måste erkänna att vi inte har varit jätteaktiva med försöken. Jag hoppas så att få en sommarbebis 2016. Tror nog det är kört för känner redan av mensen som är väntad nästa vecka. Så var det förra månaden också och då kom mensen på dag 17! Ja, den har inte varit helt regelbunden efter jag slutat med pillerna. Vi kommer nog inte försöka så jättelänge till (säger jag nu), fyller 42 nästa år.

• elvatolv

Jag har kommit till funderingar om vi ska hoppa av försöken. Vi har det bra som vi har det, jag är nöjd med mina underbara pojkar, får sova hela natten och länge på morgonen. Har mer egentid. Mycket jobb med en bebis. Sen är det ju så mysigt också och ger mycket. Jag är rädd att jag ångrar mig att vi inte försökte mer. Känns som jag inte har tid att tvivla såhär. 40-årskris? Kanske.

• elvatolv

Fick mens igen, en vecka för tidigt...

• elvatolv

Jag har bim nästa vecka. Hoppas fått till det men tror inte det för jag känner av mensen redan nu...

Lycka till alla!

• elvatolv
    Nykär15 skrev 2016-01-20 11:43:10 följande:

Kan inte vara grav.symptom då? Jag hade molvärk liknande före mens båda graviditeterna.,,trodde det var mens på g.

Kan ju alltid hoppas. :) Kommer inte riktigt ihåg hur det var med mina andra graviditeter men kan konstatera att det gick mycket snabbare att bli gravid för tio år sen!
  • elvatolv
    mariatheresia skrev 2016-02-04 22:40:26 följande:

Tillbaka igen

Mf i v 10 med tvillingar men kändes bra att vara gravid så gör några försök till trots att jag sa att det var sista chansen

Stackare, såå tråkigt. Beklagar. :(
  • elvatolv

Är såå trött på detta. Skiter snart i det. Blir nog ingen trea här...

• elvatolv
    Galenlängtan skrev 2016-02-16 14:56:14 följande:
    Haha juste den har jag inte tänkt på. Det är ju inte bra såklart.
    Inte jag heller. Kan det vara det som gör det? Haha
  • elvatolv

Jag blir 42 i år så chanserna är inte så stora kanske. Vi har försökt ett år men inte så aktivt varje månad. Vi är mer så, blir det så blir det. Kommer inte söka utredning eller så.

• elvatolv

Ja det förstår jag. Det är nog en annan sak när inte mannen har några barn sedan innan. Då hade jag också försökt mer. :) Fast jag blir ändå besviken varje gång mensen kommer.

Spännande med inbokad tid, Maran73. Vad blir det för undersökning?

• elvatolv

Jag har varit skengravid såå många gånger. Otroligt kroppen kan spela en sån spratt.
    Hoppas ni får ett plus snart. Lycka till!

• elvatolv

Vill också ha liv i tråden. Hänger här fast jag är i bakgrunden. ;) Många som plussat?

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016