Inlägg från: havsblomman |Visa alla inlägg
  • havsblomman

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Är det någon av er som varit och testat hormonnivåer eller räknat ägg? Jag undrar om man kan beställa tid hos en vanlig gynekolog för att göra det, eller måste man gå till en dyr fertilitetsklinik? Jag har fått negativt på ägglossningstest och skulle vilja veta om det kanske inte ens är idé att försöka mer...

• havsblomman

Kul att läsa det ni skriver....Grattis 3 på G!

jag får kanske bara se vad som händer, försöka inse att jag blivit så här gammal jag blev jättelätt gravid för bara några år sen och har kännt ägglossningar och nu är det bara: Ingenting.

• havsblomman

Jag ska försöka smyga iväg och ringa en vanlig gyn imorgon för att fråga om de kan räkna ägg :-/ känns ganska pinsamt... får smyga iväg till en park eller nåt...

• havsblomman
    BIX skrev 2015-11-18 11:50:41 följande:
    Det är väl inget att skämmas för egentligen, men förstår om du vill hålla det privat :) Berätta gärna vad de sa, det är något jag funderar på om det inte tar sig de närmaste månaderna. Bra att veta så att man inte hoppas och försöker i onödan liksom :)
    Jag lyckades smita iväg och ringa, men lyckades inte säga VARFÖR jag vill veta om jag har några ägg kvar, utan den som svarade och bokade tider tog för givet att det var pga klimakteriebesvär Jag fick en tid hos gynekolog om några veckor, tydligen kan de göra en undersökning och se med ultraljud om det finns ägg.. när jag väl är där hos gynekologen får jag tvinga mig själv att säga att jag har lite sena funderingar på att en till skulle vara kul även om jag inser att det är lite sent påtänkt... jag har några veckor på mig att förbereda mig... känns skönt att ha gjort något... har läst på om pergotime också...
  • havsblomman

Jag har också börjat med Munkpeppar, har även hört att Rosenrot ev ska hjälpa, medan andra säger att inget av detta hjälper. Har också läst här på sidan att Pergotime, som det krävs recept för går att få, finns att köpa på internet, med det kan ju ge farliga biverkningar...

• havsblomman

Jag har också börjat tänka att det kanske är dags att ge upp, planera inför en framtid som vi är nu, göra sig av med skötbord och barnvagn... men vill ju eg uppleva ännu en liten familjemedlem... nästa vecka har jag tid hos gyn och ska fråga om hon kan se några ägg. Negativt test idag....

• havsblomman

Jag tog mod till mig, gick till en gyn och fick veta att jag har ägg kvar MEN hon sa också att i min ålder behövs äggdonation för att bli gravid... samtidigt har nu en lärare på mina barns skola blivit gravid, hon är 46.... Gynekologen såg en "gulesäck" i ena äggstocken, måste googla på vad det innebär...

• havsblomman

tänkte att jag måste ju testa iaf så att jag vet... kommer bli bjuden på vin nu i jul... använde en gammal sticka med passerat bäst före datum, så den kanske visade fel... har inte sagt något till NÅGON ännu.... chockad, försiktigt glad, allt kan ju gå fel... kanske fel på stickan men 2 tydliga streck!!!!!!!!!!!!!!!!

• havsblomman
    Maran73 skrev 2015-12-28 22:45:38 följande:

Kul!!! Spelar nog ingen roll att stickan är gammal om den visar positivt, är nog snarare tvärtom som kan vara fel i så fall, att den blir mindre känslig för grav.hormon. Har du testat igen? Hur som helst, grattis, håller tummarna!

Ja jag har testat 2 ggr till, fortfarande positivt, kan knappt tor det!!
  • havsblomman
    JeyLa skrev 2015-12-23 20:39:47 följande:

Grattis, vad roligt, vilken julklapp :)

Ja verkligen! Tack!
  • havsblomman
    Maran73 skrev 2016-01-12 15:16:12 följande:
    Härligt! Hmm någon här frågade hur gammal du är, och jag blir också nyfiken på svaret? Förlåt om det är för påträngande, bara att hoppa över att svara i så fall.
    Nej ingen fara jag är hela 44 år gammal så det finns hopp trots att jag fått höra att jag skulle behövt äggdonation... men ännu vet jag ju inte hur det kommer gå.
  • havsblomman
    Allex skrev 2016-01-13 08:56:57 följande:

Jag fyllde 42 i mitten på december.

Vi har försökt i drygt 1½ år och nu äntligen har jag två graviditetest i ryggen. Jag vågade inte riktigt lite på det första jag tog, det var ett svagt streck. Så jag köpte ett Clearblue digitalt så jag skulle slippa tolka strecken och då fick jag det svart på vitt att jag var gravid.

Heelt otroligt! Jag kan inte fatta det. Efter 20 st försök.. herregud vilken lång tid. Men nu har jag testat positivt  

Nu följer 12 veckor av lite nervositet - de är ju de mest kritiska.

Grattis vad roligt! Jag räknar också ner de första veckorna som känns sååå långa.
Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016