• BIX

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Hej!
    Kul att träffa på andra här som går i samma tankar..

Jag har en liten tjej på snart sju månader här hemma som fortfarande ammar. Vi vill gärna att det ska bli ett syskon, och eftersom jag fyllde 40 för ett par veckor sedan så tänker vi att det borde ske så snart som möjligt om det ska bli av.

Härom veckan fick jag sånt där 'ägglossningssekret', tog ett ägglossningstest lite på chans och blev förvånad över att det var positivt (med tanke på att jag ammar rätt tätt fortfarande). En vecka senare fick jag en sparsam blödning och första tanken var att det var en nidblödning. Med dottern blev jag gravid på första försöket så kanske...  Men så hade jag sparsam blödning i tre dagar, så nu tänker jag att det kanske var någon slags första mens och att det kanske är normalt att kroppen beter sig lite lustigt i början efter graviditet. förlossning och amning (innan dess var min cykel regelbunden som en klocka). Men.. om jag räknar från ägglossningstestet borde jag ha bim på måndag så vi får väl se. Drömmer

• BIX

Jag tog ett gravidtest igår, vilket borde ha varit bim+1 om jag går efter ägglossning, men det var negativt. Ingen mens har jag fått heller. Jag antar att kroppen inte är igång riktigt ännu efter amning. Nu ska jag se om jag får ägglossning om två veckor eller hur det blir.

• BIX
    havsblomman skrev 2015-11-17 19:47:55 följande:

Jag ska försöka smyga iväg och ringa en vanlig gyn imorgon för att fråga om de kan räkna ägg :-/ känns ganska pinsamt... får smyga iväg till en park eller nåt...

Det är väl inget att skämmas för egentligen, men förstår om du vill hålla det privat :) Berätta gärna vad de sa, det är något jag funderar på om det inte tar sig de närmaste månaderna. Bra att veta så att man inte hoppas och försöker i onödan liksom :)
Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016