Inlägg från: RockyKiwa |Visa alla inlägg
  • RockyKiwa

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Hej!Jag blev gravid spontant och helt oväntat förra sommaren då jag precis skulle fylla 46år.Gjorde tyvärr abort efter flera omständigheter:( Blev gravid igen 3 mån senare men fick missfall i v.9( ofostrig graviditet som stannat av i v.6:( Efter 8 mån försök och fyllda 47 år blir jag gravid igen.Äter inget tillskott förutom Levaxin och D-vitamin.Får åter missfall i v.6 :( men denna gång är det snabbt över och det slutar blöda 4 dgr senare.Jag är fortfarande väldigt fertil men äggen för gamla:( Kan inte låta bli att tänka att det kanske kan finnas ett friskt ägg.Jag har svårt att avsluta våra försök men det kanske är det bästa.Man utsätter sig för mycket risker, både fysiskt och psykiskt men ändå är det något som säger att vi ska försöka igen! Ja vi får se.

• RockyKiwa

Hej Maran73. I mitt fall så blir det när det blir då vi haft Distansförhållande sen vi träffades för snart 2 år sen.Vi träffas ca 1ggr/mån då han pluggar i Norge och det är inte alltid vi kan pricka in tyvärr.Hoppas på det bästa när jag ska dit den 1:a Dec då jag troligtvis har ägglossning .Får se om kroppen kommit igång efter missfallet.Ska ha min mens nästa Fre.Min menscykel har alltid varit som en klocka och jag har ofta känningar av en ägglossning men man vet ju aldrig.Försöker du själv el är du gravid?

• RockyKiwa

Du är rolig du"Havsblomman".Bra jobbat.Spännande att få höra sen hur det gick.

• RockyKiwa
    havsblomman skrev 2015-12-18 18:04:58 följande:

Jag tog mod till mig, gick till en gyn och fick veta att jag har ägg kvar MEN hon sa också att i min ålder behövs äggdonation för att bli gravid... samtidigt har nu en lärare på mina barns skola blivit gravid, hon är 46.... Gynekologen såg en "gulesäck" i ena äggstocken, måste googla på vad det innebär...

chansen att bli gravid och gå hela vägen är väldigt liten men inte helt omöjlig när man är 45+,jag är ju fortfarande fertil trots mina 47 år.Har varit gravid 2ggr som 46 åring,1 abort och ett missfall och nyligen gravid men fick missfall:( Men man vet ju att både 46,47,48,49 åringar blivit gravida spontant och fött friska barn så visst finns det en chans om en liten sån:)
  • RockyKiwa

Är hela 47 år och lyckats bli gravid 3ggr under 1,5 år,sista gången för bara 3 mån sedan.Är fertil fortfarande men haft dåliga ägg tyvärr.

• RockyKiwa
    RockyKiwa skrev 2016-01-13 12:01:37 följande:

Är hela 47 år och lyckats bli gravid 3ggr under 1,5 år,sista gången för bara 3 mån sedan.Är fertil fortfarande men haft dåliga ägg tyvärr.

Första graviditeten var helt oväntad och oplanerad och kom som en chock, var dessutom nyseparerad sen 5mån så valde att göra abort.Det ångrar jag nu men då var det ett säkert beslut.
  • RockyKiwa

En tröst till dig,jag och min pojkvän har distansförhållande då han har jobbat i Norge,nu pluggar han i Norge och vi träffas bara 1 ggr/månaden.I Sep var jag hos honom och vi hade sex på en Ons morgon och flyger hem på Ons em.Lör kväll/natt känner jag av min ägglossning och sen blir jag gravid:) Så även fast ni inte har sex precis vid ägglossningen så kan du bli gravid.Det viktigaste är att ni har sex flera dgr innan då spermierna är långlivade och kan vänta:) Tyvärr fick jag missfall :(

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016