En tråd för oss med Utomkvedshavandeskap
Tack tack :)
Nä innan jag fick ett utomkveds så hade jag nog inte hört talas om det och visste ingen som blivit drabbad. Och efter operationen var de rätt snabba på att viljaskicka hem mig och jag fick inte ens veta att det finns kuratorer på gyn som man kan få prata med, så kände mig rätt utelämnad. :(
Ja det kändes skönt att veta att jag kan bli gravid igen. Men när jag gjorde ultraljudet i vecka 6 så kunde man inte se nått utan de vill att man väntar till v7.. Så var nervös när hon inte såg något men hon var inte alls orolig då hon inte såg nått konstigt på äggledaren och inte hade ont alls. Pratade med läkaren som gjorde ultraljudet och frågade om jag inför varje graviditet måste göra tidigt ultraljud för att se att den sitter rätt och hon sa att det måste man. aldrig kommersande få slappna av förren ultraljud är gjort :p
Ägglossning har jag haft varje månad sedan utomkveds. Använder NC och tempar varje dag. :) så är skönt att min vänstra äggledare plockar upp ägg varje månad :) Jadå jag kan skriva här och uppdatera :) lycka till allihopa!
Jag tänkte på det här med tidigt ultraljud. Om man har svårt att se något mellan veckorna 5-7, då finns ju risken att man upptäcker ett utomkved själv vid smärta. Synd att man kanske får gå igenom det igen. Fast då lär jag åka in direkt och inte vänta 27 min på att 1177 ska svara eller vänta på alvedon som inte hjälpte...