• Mathilda88

En tråd för oss med Utomkvedshavandeskap

Ni som har opererats med titthålsoperation och fått borttaget en äggledare, hur lång tid tog det för er att återhämta er? Fick en broschyr där det stod 3 dagar vila hemma och inga restriktioner träningsmässigt sen. Men efter 2 veckors smärta så kunde jag inte rida ändå. Väntade en vecka till med samma resultat. När jag ringde och frågade om det var normalt så var det snarare tal om att ta det lugnt en månad?
    Vad fick ni för information?

• Mathilda88
    Rewner skrev 2024-08-06 21:51:15 följande:

Matilda88: 

Som jag minns det fick jag inga direkta restriktioner efter operationen. Jag hade förlorat en liter blod och fått en hjärnskakning (svimmade av smärtan) så svårt att veta riktigt vad som var vad, men jag var trött och påverkad fysiskt i en vecka kanske. En månad efter operationen så var jag och fjällvandrade. Minns inte när jag joggade första gången, troligen i det häradet också. 

Beklagar det du råkat ut för! 

Okej, tack för ditt svar 🙏 Ja promenera klarar jag tack o lov, men osäkert om jag kunnat fjällvandra riktigt än. Gått fyra veckor imorgon sen operation. Provade rida en kort sträcka på några hundra meter igår, men mer går inte än. 

Stort tack för omtanken, ja ens livs första plus efter fem IVF-försök (äggplock)..  Och detsamma till dig! ❤️

• Mathilda88
    Rewner skrev 2024-08-08 20:31:42 följande:

Fy sjutton! Livet är verkligen inte rättvist. Det är ju helt orimligt att det ska behöva hända vid IVF. 

Tack, jo man tycker ju det, när man nu går runt om äggledarna och aldrig använder dom.. ! 
  • Mathilda88

Hoppas det skall lätta snart.. Har gått 4 veckor sedan op igår men gör fortfarande ont efter några hundra meters skrittande till häst.
    Däremellan kan det komma allt från lite till ordentlig värk till och från, ibland kortvarig smärta och jag är inte säker på vad som triggat. Förra veckan var besked bara att vänta. Oklart hur länge?

Svar på tråden En tråd för oss med Utomkvedshavandeskap