En tråd för oss med Utomkvedshavandeskap
Fick min mens som vanligt 8 dagar efter oskyddat sex. Två veckor senare fick jag ont i magen typ magkatarr, kunde inte äta för fick väldigt ont i magen då typ svidande känsla. Dagen efter smärtan i magen började så fick jag en liten blödning, har aldrig haft mellanblödningar och min mens kom alltid när den skulle. Tog ett graviditetstest som var positivt, blev helt chockad och ringde gyn som trodde det var tidigt missfall. Blödde väldigt lite, persikofärgat vissa dagar, eller väldigt lite blod vissa dagar. Väntade 1 vecka och tog graviditetstest heeeeela tiden som var starkt positiva så jag fick förhoppningar 😊😍 fick lite ont i ryggen på vänster sida men det kom och gick, har ett ganska belastade jobb så tänkte inte så mycket på det. Sen kom en lite kraftigare blödning, nu trodde jag att det var missfall, inga klumpar men ganska mycket blod. Ringde gyn och fick tid för tidigt UL. Dagen efter kom inget mer blod. Hos gyn fick jag ta graviditetstest som var superstark positivt. Ultraljudet visade ett litet pumpande hjärta och en bebis i vänstra äggledaren. Var då i vecka 7. Opererades 4 timmar senare, dom tog äggledaren men inte äggstocken. Skickades hem och mår idag, 2 månader senare, lite bättre men är fortfarande mentalt påverkad av allt som hände.
Mvh
ITMP
Mvh