En tråd för oss med Utomkvedshavandeskap
Jag fick utomkvedshavandeskap i v.7 i november 2014 och det var inte alls planerat... Utan hade en blödning som pågick i tio dagar men trodde att det berodde på att jag slutat med minipiller, för hade lång blödning av dem när jag började och sen hade jag blödningar var 2-3 vecka så därav att jag slutade med den...men 10e dagen med blödningar fick jag sånna smärtor i magen så kunde inte gå, stå eller sitta så tog två alvedon och smärtan började minska men fick sån blödning.. Sen tyckte jag att det var så skumt att mina bröst fortfarande var ömma så tog ett test som var positivt. Pratade med en barnmorska som rekommenderade att jag skulle kolla upp det.. Åkte till gynakuten och fick göra ett VUL och läkaren var inte säker på att det var ett vanligt missfall så fick lämna blodprov och komma tillbaka två dagar senare och ta nytt prov. Blev tillbakakallad för att de ville göra en undersökning till och det blev operation direkt.
Jobbigaste var att familj bor 100 mil bort och pojkvännen i ett annat land så fick gå igenom det ensam. Sen blev jag gravid 6 månader senare (inte heller planerat) men vi ville behålla, men fick missfall i v.6, hade dagen innan varit inne för ett tidigt VUL. Nu har vi valt att vi vill satsa på barn, men kroppen har inte riktigt återhämtat sig efter missfallet så är inte det lättaste att pricka in ÄL, men skam den som ger sig :)