Inlägg från: Mamacitaa |Visa alla inlägg
  • Mamacitaa

BF juni/juli

jossebubblan skrev 2015-11-17 09:04:43 följande:

Hej!

Jag är i v8+1 idag och jag har haft mycket besvär av yrsel och svimningskänsla, idag så svimmade jag helt och lyckades riva tapeten och bryta en nagel för att jag försökte hålla mig uppe.

Finns det någonting man kan göra åt detta för att förebygga?

Det händer mest när jag har suttit ned en längre stund och sedan ska resa mig.

MVH

Josefine

Låter som att du har långt blodtryck. Du ka ske borde prata med din bm om det? Jag har tyvärr inga tips :/
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Mamacitaa
    Michaelaj skrev 2015-11-17 22:15:03 följande:

Hej! 

Jag är i vecka sex och skulle gärna vilja följas åt med flera andra gravida.

Vi bor i Stockholm och har en dotter som är född i feb 2014. Hon älskar bebisar, så vi får se hur det blir när hon får en egen :)

Grattis o välkommen :)
  • Mamacitaa
    En del av oss skrev 2015-11-19 07:43:42 följande:

Dax för VUL är så nervös och hoppas hoppas. Uppdaterar i eftermiddag/kväll.

Hoppas vul gick bra :)
  • Mamacitaa

Mitt humör är oxå upp och ner. Men minsta dottern sover jätte dåligt så blir inte mkt sömn o sen en massa illamående på dagarna så man är ju helt slut :/ vill sova tills jag mår bra igen men inte så enkelt tyvärr :D

• Mamacitaa
    Cadencee skrev 2015-11-19 10:55:36 följande:

Gick in i vecka 8 idag! Är lite trött, fryser som en tok och mår illa. Intagit 2 frukostar och lite choklad ^^ Snart lunch också.... Jag måste verkligen äta hela tiden för att inte må illa... Någon mer som har de så :(

Små åt massor förra veckan. . Denna veckan Är det svårare och få i sig mat :/
  • Mamacitaa
    En del av oss skrev 2015-11-19 15:47:01 följande:

Godis och snacks går inte ner här och det märks på vågen tappat 3 kg pga illamåendet och det bara på 1 vecka.

VUL gick bra fick se en liten på 13.6 mm och ett hjärta som slog. Så lättad och glad, helt underbart.

Härligt och höra..vilken lättnad för dig :)
  • Mamacitaa
    Rosen5824 skrev 2015-11-20 16:37:29 följande:

Jag bor i Nässjö men ska på Ul i Eksjö, vi är inget sort landsting :/

Jag är ifrån Tranås. Har varit i Nässjö några gng i mitt liv ????
  • Mamacitaa
    Bjoork skrev 2015-11-21 13:05:24 följande:

Hej! Jag är 20 år och sambon 22 år, bor i blekingelän. Är i vecka 6 (5+0), ska på ett VUL på onsdag för att fastanställa graviditetens exakta längd eftersom jag inte fick tillbaka mensen efter att sonen föddes september 2015. Denna graviditeten var oplanerad med mycket välkommen ändå. :)

Grattis och välkommen :)

Yolo: HR haft samma känsla som dig ett antal gng. Idag är jag trött o.illamående. .orkar ingenting men får ta mig i kragen för barnen skulle. Men funderar oxå på allt möjligt denna gng.

Va ska ni alla göra ihelgen nu då?:)
  • Mamacitaa
    111110 skrev 2015-11-21 23:51:34 följande:

Goder kväll på er allihopa ?? Hoppas jag får vara med i eran grupp, jag plussade nu ikväll och enligt mina uträkningar så ska lillen komma i slutet av juni.. Men då jag har pcos och brukar snitta med 2 menstruationer per år så är jag inte säker. Men ska ringa bm direkt på måndag om att få komma dit för att kolla upp. Vi har en son på nyss fyllda 4 år, har försökt i 3 år med ett syskon håller på att försöka gå ner i vikt för att vi skulle kunna få hjälp att bli gravid men tydligen så behövs inte det. Nu håller vi tummen för att detta ska hålla sig då vi haft missfall på dom här 3 åren vi försökt.

Välkommen :)
  • Mamacitaa
    Y o L o skrev 2015-11-22 22:57:41 följande:

Kan inte sova, stör mig på att sängen luktar. Allt luktar illa just nu, smördoft får mig att vilja spy, ost likaså. Nu stör jag mig på doften av min man, vars doft jag vanligtvis älskar.

Har ni några dofter som ni hatar just nu?

Clementiner luktar apa..fy! Mint smak spyr jag av. Sen tycker jag allas andedräkt luktar skit haha.. håller mig för andan varje gng jag går förbi en massa folk. ;p
Svar på tråden BF juni/juli