Inlägg från: Enamorada |Visa alla inlägg
  • Enamorada

BF juni/juli

Y o L o skrev 2015-11-16 21:56:17 följande:

Förresten, har ni några tankar kring denna fundering: mådde illa när jag väntade dottern, nu mår jag inte alls illa. Kan det vara för att jag väntar en son då? Någon som har en teori? Eller är det bara så enkelt att varje graviditet är olika! :)

Jag vet folk som mått olika när de väntar olika kön men även de som mått olika och fått samma kön. Jag mådde ganska lika med mina två första, pojkar båda två. Mår mer illa nu och funderar på om det är en tjej...
  • Enamorada

Hej på er! Länge sen jag skrev nu. Håller med om att tiden går saaakta nu... Jag är i v 9+4 och tycker det sniglar sig fram. Imorgon har jag inskrivning på mvc iaf. Har haft hälsosamtal innan men imorgon är det väl dags för provtagning och sånt. Nästa grej efter det blir kub om tre veckor... Ska bli skönt att få se den lille!! Just nu mår jag jättebra, inne i de s k spökvevkorna kanske? Igår kände jag mig trött men överlag har jag mått ungefär som vanligt de sista veckorna. Nästan så man undrar om man fortf är gravid ibland men ibland kommer små tecken, som t ex häromdagen när jag köpte ny tandkräm och det blev sensodyne multicare istället för original och höll på att kräkas av smaken... Skulle nog inte hända i vanliga fall!

• Enamorada

Oj vad jobbigt nu har det med illamående och sömnproblem. Verkar som jag har väldig tur! Hade en vecka (v7) då jag mådde konstant illa men sen gick d över. Får vara tacksam!!

Jag vaknar en del på nätterna men lägger mig så tidigt på kvällarna så får ihop en hel del timmar ändå!

Jag är väldigt tacksam för de här extra 25% förbränning som man tydligen ska ha nu (stod i nån graviditetsapp), jag tycker jag äter rätt mycket men vikten står still, och jag kan äta smörgåsar haha! Jag får i vanliga fall ha väldig koll på vad jag stoppar i mig

• Enamorada

Jag dricker nog också lite mer mjölk än vanligt när jag tänker efter... Annars känner jag sug efter clementiner...

• Enamorada

Vet precis... Jag mår typ helt som vanligt nu. Finns stunder då jag glömt bort jag är gravid för jag känner inget! Åh vad jag hoppas allt är som det ska.... 2 1/2 vecka kvar till kub....

• Enamorada

Jag skulle också bli skärrad om det kom blod, trots att det säkert kan vara ofarligt. Jag skulle nog kollat upp det, ringt och pratat med någon iaf. Bättre en gång för mkt... Hoppas allt går bra!!

Vi har också sjukstuga. Min ena son kräktes natten till fredag, blev bara en gång dock. Natten till idag hade de 48 timmarna gått och jag tänkte vad skönt, vi kom lindrigt undan, men på em idag var det andra sonens tur... Så vår isolering fortsätter... Min man har varit bortrest i drygt en vecka, kommer hem imorgon, jag LÄNGTAR!

• Enamorada

Vad skönt att du känner dig lugn yolo.

Nu verkar stora pojken ha piggnat på sig. Bara att vänta ut de 48 timmarna då..

Två veckor till kub idag, längtar så. Min graviditet känns så overklig på nåt sätt. Eftersom jag nu mår bra och innan det syns så mkt och innan man känner sparkar osv. Så jag tror och hoppas att få se den lilla kommer att göra det mer verkligt.

• Enamorada

Ursäkta nakenchocken! Så här ser magen ut nu förresten. Nån mer som vill dela ned sig? Skönt att svullnaden och plufsigheten lagt sig och att en liten kula kommit istället. Men går hyfsat att dölja under kläderna. Trodde ju ett tag att jag skulle vara tvungen att berätta tidigt för magen var så svullen. Vi går offentligt med det efter kub den 28 tänkte vi. Ska bli skönt

• Enamorada

Håller också tummarna!!! Kram

Kub fungerar som ett vanligt ultraljud, där de bl a mäter nacken på bebisen. Du får ta blodprov nån vecka innan också.

• Enamorada

Hej alla!

Även vi har varit på kub idag, som jag längtat! Åh så fantastiskt det var! Tredje barnet men ändå lika fascinerande... Så liten (7 cm) men ändå (typ) allting på plats, så häftigt! Blev tårögd och blir det typ igen när jag tänker på det. Det är verkligen ett litet pyre som lever och växer där inne. Det blir så verkligt när man får se det... Allt såg bra ut, hon sa inga siffror men det var låg risk för alla tre grejerna de tittade. Blev flyttade till 3 juli istället för 5 juli, yey! Mina båda andra blev jag flyttade åt andra hållet så hade räknat med det nu också.

Jag minns inte exakt när jag kände sparkar. Det var lite svårt att veta i början, om det var bebisen eller nåt annat man kände. Det fladdrar till liksom. Men tror det var ca v 19. Tidigare med andra men då visste man ju lite mer hur det skulle kännas. Längtar tills det börjar kännas, det är så häftigt!

Kram på er och god fortsättning

• Enamorada

Vi ska inte ta reda på kön denna gång. Vi gjorde det båda gångerna innan och det vore häftigt att få uppleva att inte veta också. Jag kommer nog dock vara sjukt nyfiken när vi väl är på RUL så om inte maken vore med skulle jag nog fråga haha, men nu kommer han att hindra mig Jag får lite känslan av att vi väntar en tjej men samtidigt säger ju statistiken kille (har två pojkar) så vi får väl se Vikitgast det kommer ut ett välmående barn!

Välkommen niyoh81! Åh har ni redan känt buffar och utifrån dessutom, wow! Jag ligger varje kväll och försöker känna efter haha men tror inte jag känt nåt än. Längtar så!

Idag var min första arbetsdag sen före jul så nubbar jag berättat för alla arbeskamrater, det var kul Och sö skönt att inte behöva försöka dölja magen. Vilket ändå inte skulle gått längre hehe.

Jag har gått upp ca 3,5 kg. Det sista kilot över natten till idag typ... Men har ju blivit lite extra gott i jul också så en del är säkert pga det... Jag äter ju lite annat än vanligt, är i vanliga fall ganska sparsam med kolhydrater, eller väljer bra kolhydrater iaf men nu äter jag en hel del! Försöker hålla igång träningen, ca 3 ggr per vecka. Har gått upp över 20 kg mina tidigare graviditeter och hoppas på lite mindre den här gången...

Trevlig helg!

• Enamorada

Oj vilken skillnad det var på din mage under de olika graviditeterna, coolt.

Nu är jag ganska säker på att det är bebisfladder jag känner i magen. Så härligt. Men längtar så tills det ska kännas utifrån så pappa och storebröder kan känna. Mina killar längtar så efter bebis, jag blir så rörd och varm i hjärtat när de spontant kommer fram och klappar magen osv. Min minsta säger att bebis ska få sova i hans säng och låna alla saker, åka bakom i hans traktor. Så sött!

Lycka till på RUL!

Hoppas ert magont går över. Försök ta det lugnt.

• Enamorada

Välkomna tjejer, tyvärr inte så mkt aktivitet i tråden för tillfället men kanske kommer igång igen...

Hur mår ni alla?

• Enamorada

Jag mår bra men har senaste veckan känt av foglossning. Har lånat ett foglossningsbälte som jag haft sen igår och det hjälper mkt, skönt! Jag är i v 18 och har RUL nästa vecka. Känner inte så mkt sparkar än, tyckte mig känna rätt mkt fladder ett tag men knappt nåt nu sista veckan så är lite småorolig, men är säkert ingen fara. Magen växer ju iaf

Förstår känslan hundochhäst. Jag har också två av samma kön och visst vore det kul att ha av båda sorter. Men det viktigaste är självklart ett friskt barn.

Sasaj lycka till på RUL, allt är ok ska du se! Är det första ultraljudet?

Svar på tråden BF juni/juli