Inlägg från: Snorkfraken91 |Visa alla inlägg
  • Snorkfraken91

BF juni/juli

Enamorada skrev 2015-10-26 20:31:05 följande:

En idé, nu när vi börjar bli ett gäng här i tråden är det svårt att hålla reda på vem som är vem osv, kanske kan stå en kort beskrivande rad efter namn och bf... T ex

Enamorada Bf 6 juli, 31 år, Örebro, tredje barnet

Det tycker jag lät som en bra idé! :)
    MissIrene skrev 2015-10-26 20:31:13 följande:
    Det är så synd att det inte finns i Norrbotten! Jag tänkte faktiskt boka in ett kub-test i Umeå som är närmaste, men det är ju rätt långt ändå :)

Ursäkta för orelevant fråga men, visst kan ingen se någon mer information om mig än mitt användarnamn? Har fått ett privat meddelande där någon skrivit "hej vill ni ha barn nu", och jag vill ju helst vara anonym här tills allt känns ok. Tänkte ifall jag missat någon mer information som står om mig.
    Jag har också fått sådana meddelanden, jätteskumt!
    nilsonee skrev 2015-10-26 21:19:14 följande:

23år, bf 20 juni. Har en grabb på 5år som nu ska få bli storebror. Jobbar som platschef och barchef på ett hotell i stan :)

Gratulerar och välkommen! :)
    tesseresan skrev 2015-10-26 22:09:52 följande:

Hallå tjejer, hoppar också in här! Therese heter jag,25 år bor i Eskilstuna väntar andra barnet, har en dotter som är snart sju år. Bf 26 juni enl ägglossning.

Välkommen! :) Och grattis!
    odie skrev 2015-10-27 05:28:29 följande:

Hej allihopa, plussade förra veckan och har bf 30 juni! :)

Varmt välkommen! Hur gammal är du, är det första barnet? :)

• Snorkfraken91
    BF-lista:

MissIrene - 6 juni - 25 år, Norrbotten, första barnet

Jennefer - 23 juni

Tesseresan - 26 juni - 25 år, Eskilstuna, andra barnet

Ajvar - 29 juni

MrsToledo - 29 juni

Nilsonee - 30 juni 

Odie - 30 juni

Snorkfroken91 - 1 juli - 24 år, Norrbotten, första barnet

YoLo - 1 juli

Tilliiz - 2 juli

Luttiis - 3 juli 

Frida ahl - 4 juli

Donna85 - 4 juli

Sasaj - 5 juli

Lova123 - 5 juli

Piikachuu - 6 juli

Enamorda - 6 juli - 31 år, Örebro, tredje barnet

Krumbukt - 9 juli
  • Snorkfraken91

Nu får ni hjälpa mig att fylla i listan själva med er ålder, stad och vilket barn det är i ordningen! :) Kom ihåg att kopiera från den som skrivit senast så inte något försvinner. 

• Snorkfraken91
    Cadencee skrev 2015-10-27 08:22:54 följande:

Hej! Hoppar gärna in här. Jag hade BIM idag och plussade supersvagt igår men med digitalt idag! Enligt sista mens är BF 7 juli :)

Välkommen! Skriv in dig på BF-listan! :)
    Nostalgity skrev 2015-10-27 08:35:03 följande:

Hejsan! hoppar gärna in här =) 
    Fick göra en abort pga omständigheter för en månad sen, och är nu gravid igen!
    Om jag blev gravid när jag tror det var, så har jag bf 2a Juli. Dagen efter min födelsedag! 
    Ska till bm för att konstatera hur långt gången jag är.
    Är 27år och detta blir mitt 3e barn. Har en son på 7år och en dotter på 3år. 

Välkommen! Då är mitt BF på din födelsedag. ;)
  • Snorkfraken91
    BF-lista:

MissIrene - 6 juni - 25 år, Norrbotten, första barnet

Jennefer - 23 juni

Tesseresan - 26 juni - 25 år, Eskilstuna, andra barnet

Ajvar - 29 juni

MrsToledo - 29 juni - 33 år, Skåne, första barnet

Nilsonee - 30 juni

Odie - 30 juni - 27 år, Örebro, första barnet

Snorkfroken91 - 1 juli - 24 år, Norrbotten, första barnet

YoLo - 1 juli

Tilliiz - 2 juli

Nostalgity - 2 Juli - 26 år, Eskilstuna, tredje barnet

Luttiis - 3 juli - 26 år, Stockholm, första barnet

Frida ahl - 4 juli - 29 år, Uppsala, andra barnet

Donna85 - 4 juli

Sasaj - 5 juli

Lova123 - 5 juli - 27 år, Skåne, första barnet

Piikachuu - 6 juli - 29 år, Skåne, första barnet

Enamorda - 6 juli - 31 år, Örebro, tredje barnet

Cadencee - 7 juli - 23 år, Jönköping, andra barnet

Krumbukt - 9 juli - 29 år, Norrtälje, andra barnet
  • Snorkfraken91
    Luttiis skrev 2015-10-27 14:22:07 följande:

Idag har jag inga symptom alls! Blir rädd :/ någon annan som har tillnoch från med symptomen? Jag är bara i v 5!

För mig varierar graden av symtomen från dag till dag. Hade mer ont i brösten igår än idag, har däremot varit illamående under en längre period idag. Illamåendet var dock kraftigare igår om  man ska jämföra. Tror de kan komma och gå lite, och ändra form! Men förstår din oro.

Jag blev jätteorolig i morse. De riktigt högg till i några sekunder i vänster sida av magen, där nere i samband med toalettbesök. Ont gjorde det! Tänkte att "åh nej, nu är det kört igen". Men läst på om det och det är tydligen typiska ligamentssmärtor så har lugnat ner mig lite. Har ju inte ont nå mer, det gick ju över direkt och blöder inte eller något i den stilen. Men det är som att varenda lilla grej blir otäck.
  • Snorkfraken91
    nilsonee skrev 2015-10-27 18:47:40 följande:
    20 juni*
    Inte 30 juni :)
    Kopiera listan och ändra det och skriv in ålder, stad/län och vilket barn i ordningen det blir! :)
  • Snorkfraken91
    Mamacitaa skrev 2015-10-27 19:46:42 följande:

Hej Får jag vara med här ?:)

Jag har BF 2 juni på min 30 årsdag :D men jag gissar på att jag även får vräka denna lilla bebis.

Självklart, välkommen och grattis! :) Skriv in dig i BF-listan som vi har! 
  • Snorkfraken91
    Emsanyeah skrev 2015-10-27 20:17:38 följande:

Hej jag är gärna med här, skriver in mig i bf-lista :)

Hej, välkommen! :) Kul med en till Norrbottning! ;)
  • Snorkfraken91
    jossebubblan skrev 2015-10-28 09:36:48 följande:

Hej! Jag har bf den 26 Juni!

Har pcos och hade svårt för att bli med barn och har gått på hormonstimulering med gonal f sprutor och pergotime.

Kan fortfarande inte riktigt fatta att jag äntligen är gravid ?

Stort grattis och varmt välkommen! :) Skriv in dig i BF-listan.
  • Snorkfraken91
    capy skrev 2015-10-28 16:27:02 följande:

Hej hej!

Hoppar gärna in här. Plussade i förrgår och har bf 8:e juli. Andra försöket på andra barnet, har en dotter född juli -12.

Mår illa och har ont i brösten samt en del molvärk. Mycket känsligare mot lukter också. Ska bli kul att följas åt!

Hej! Gratits och välkommen! :) Skriv gärna in dig i BF-listan!
  • Snorkfraken91

Idag har jag haft en riktig orolig dag. Har tänkt att brösten inte är lika ömma och att jag inte är lika brutalt illamående. Försöker acceptera att det kommer och går, men oron tar över ibland! Med missfallet i bagaget är varje liten grej en varningssignal för mig. Bläää, det är så jobbigt.Vill att allt ska gå bra och vill kunna spola fram tiden några veckor!

Jag kommer resa på en weekend med några vänner imorgon så blir bra att fokusera på annat! :) Ni får gärna välkomna de nya som kommer till tråden och be dem skriva in sig på BF-listan. Jag kommer nog inte vara inne här under resan. 

• Snorkfraken91

Nu är jag tillbaka efter min resa! :) Har inte orkat läsa igenom allt som har hänt under dessa dagar. Något särskilt jag missat? Själv har jag haft det super på min resa och än så länge bor det ett litet pyre där inne. Väldigt ont i brösten, men illamåendet under kontroll. 

Välkommen alla nya! Skriv in er i BF-listan. :) 

• Snorkfraken91
    Ronille skrev 2015-11-02 09:06:49 följande:

Hej på er. Tyvärr kommer ja inte att följa er. Då jag har börjat blöda. Och det är väldigt mycket. :(

Neeej, fy så trist. Stor kram till dig! Hjärta
  • Snorkfraken91

Jag mår illa lite då och då, alldeles i början spydde jag ju dock två gånger, men det har inte blivit något mer. Brösten är ömmare än någonsin och magen orolig och svullen. Nästa torsdag ska jag på hälsosamtal hos min BM. :)

• Snorkfraken91

Alltså jag är ju gravid i vecka 6 med första barnet och min mage är så svullen där nere så jag ser redan lite gravid ut. Är normalviktig annars. Antar att det är tarmarna som svällt? x) 

• Snorkfraken91
    DLR skrev 2015-11-04 19:27:13 följande:

Så var det för mig med under första graviditeten, ännu värre nu. Min BM sa att det är tarmar som svällt och något om några specifika hormoner. Vilket även är en orsak till att många blir gasiga och får trögare mage.

Är era svullna hela tiden? Kvällarna är värst på mig, även under första graviditeten. Vilket känns skönt då jag vill hålla det "hemligt" så länge som möjligt. Dock svårt att dölja när jag har kvällspass. Trots överdrivet stora tröjor :/

Ah! Anade att det var något sådant. Lillpyret är ju knappt en centimeter än så, haha. x) Jag har både gasig och trög mage, kan aldrig utföra nr 2 om kvällarna, endast morgon. Jättekonstigt och jobbigt! Är också som mest svullen på kvällen. Längtar efter en äkta gravidmage! :)
  • Snorkfraken91
    DLR skrev 2015-11-12 21:59:30 följande:

Jag missar ofta en del här då jag inte är lika aktiv här (känns det som). Men är det bara jag eller var det längesen TS skrev? Hur mår du? Vart tog du vägen? Kanske bara jag som missat. Hoppas att allt är väl iaf :)

Hej allihopa! Vad fina ni är som undrar hur det står till med mig. Betyder mycket! Allt är bra med mig! :) Det rullar på med graviditeten och jag var på hälsosamtal igår. Så har förhoppningar om att allt ska gå vägen denna gång. Går in i vecka 8 imorgon. Jag känner bara att den här gruppen inte riktigt blev alls som jag tänkt. Har man inte varit inne på en dag har man missat flera sidor för vi är så många och jag känner även att jag skulle begränsat gruppen till de som ska få sitt första barn så hade man lättare kunnat relatera och vara i samma situation. Har kontakt med en här på gruppen via meddelanden istället och det räcker bra för min del! :) Kikar in här ibland och ser hur det går för alla, men kommer nog inte skriva något längre. Hoppas ni förstår! Önskar er alla all lycka! :) Hjärta
Svar på tråden BF juni/juli