Inlägg från: Cadencee |Visa alla inlägg
  • Cadencee

BF juni/juli

Rosen5824 skrev 2015-11-20 16:37:29 följande:
    Jag bor i Nässjö men ska på Ul i Eksjö, vi är inget sort landsting :/
    Jag bor i Jönköping, vi tillhör samma landsting. Min bm sa att de börjat nyligen med att erbjuda ett tidigt ul i vecka 11-13 för dom som vill se bebisen men inte göra kub för det. Fråga om det! Borde ju vara samma eftersom de e samma landsting?
  • Cadencee

Bor just nu i en 3:a på 81 kvm men i februari flyttar vi till ett parhus på 115 kvm 5:a :)

• Cadencee
    Y o L o skrev 2015-11-26 09:22:10 följande:

Någon mer än jag som tröttnat på att hålla tyst om undret i magen? Vill bara berätta för allt o alla. Men ska hålla mig till efter kub. Fast jag har berättat för familj o typ 8 kompisar men ska bli så skönt sen när jag har berättat på jobbet. Snart v 10 jippi

Jag blev tvungen att berätta på jobbet så fort jag plussat, jobbar på ett gruppboende inom psykiatrin och vi har boende som röker KONSTANT i sina lägenheter..
    Annars ska vi vänta med familj tillverka 12 (jul) och resterande vänner å så får vi se :)
  • Cadencee

Åh vad jag hatar att vara illamående! Äter konstant men är ändå illamående!! Man blir ju deppig för mindre :( är i vecka 9 (8+3)

• Cadencee

Åh måste få berätta! Idag vart vi klara med den barnvagn bebisen ska ha (tidigt jag vet). Men fick en vagn av min bästa vän (som jag först erbjöd mig att köpa). Den ska bara snyggas till lite så kommer den va perfekt sen i sommar när liten kommer ????

• Cadencee
    Y o L o skrev 2015-12-03 19:49:51 följande:

Va roligt. Jag är i funderarstadiet ang syskonvagn. Antar att jag behöver en, stora är ju ca 2,5 år i sommar.

Sonen kommer vara lite över 3 så har funderingar på ståbräda till honom, tur man inte behöver stressa med beslut ^^
  • Cadencee
    hundochhäst skrev 2015-12-04 08:48:52 följande:
    Ståbräda kan vara bra om man tar korta promenader och om sonen gillar att springa själv. Jag skaffade ståbräda först men insåg att jag höll på att bli galen på att jag gick in i den hela tiden, har långa ben och tar långa kliv. Efter ett tag fick jag in snitsen och gick och trippade bakom vagnen.
    Min äldsta dotter ville inte gärna gå och jag har en hund som måste ut och gå långa promenader så till slut köpte jag en syskonvagn billigt på blocket. Fridens.
    Ja det kan jag förstå. Vi använder knappt vagn till sonen längre och vi tycker han börjr bli för stor för vagn därav att vi funderar på ståbräda men vi är tveksamma till om det ens kommer behövas då han gärna går :)
  • Cadencee

Berättade för min familj idag att jag å sambon ska ha barn nummer 2 i sommar. Alla började nästan gapskratta för min pappa är nyopererad (bytt sin knäled) och kom hem från sjukhuset idag och hade precis satt sig i sängen för å lägga sig när vi ropade in honom till vardagsrummet igen. Hans reaktion va "jaha" å så vände han sig om å va påväg till sängen igen ???? han va ju självklart glad å sa sen att han misstänkt det pga magen. Men han hade så ont och var trött så han ville bara lägga sig ^^

• Cadencee

Den 8/2 ska vi på RUL ska bli så häftigt! Speciellt eftersom vi avböjde både KUB och tidigt dateringsultraljud så det blir första gången vi får se vår lilla guldklimp <3

• Cadencee

Jag mår bättre nu, inte så mycket illamående å liknande (även om jag kräktes på perrongen i Stockholm i fredags). Annars är jag inte trött längre vilket också är skönt! Känner av lite ligamentsmärtor. Är nu i vecka 17 (16+6) och vi ska på RUL måndagen den 8/2 :D

• Cadencee
    piikachuu skrev 2016-02-02 07:18:06 följande:

Det här är kanske en jättedum fråga, men vi har införskaffat barnvagn nu, och jag sitter med en handelslista inför en tur till Ullared och har inte en susning om vad/hur man bäddar med i en barnvagn (första barnet)...har beräknat BF 30 juni så det lär ju vara någorlunda varmt de första månaderna. Vad bör jag införskaffa till vagnen? Något annat än regnskydd och myggnät som kan vara bra att ha till vagnen?

Någon tunn filt som inte e i fleece skulle jag säga. Kanske något litet påslakan att ha över filten (hade vi till sonen). Ett uv-tält är väldigt bra att ha faktiskt! Jag ammade mycket i det på sommaren om vi var på stranden eller så :)
  • Cadencee

I vecka 18 hade jag gått upp 7 kg, vill väga mig varje vecka för de e kul MEN sambon har packat ner vågen då vi flyttar om 1,5 vecka. Fick typ panik XD

• Cadencee
    Niyoh81 skrev 2016-02-14 11:20:11 följande:
    Vilken vecka är du i nu? Haha ok. Flytta till sundsvall för en vecka sen å e glad att man flytta nu å inte i dlutet av grav. Var nog tungt :)
    Gick in i vecka 21 igår :)
Svar på tråden BF juni/juli