Inlägg från: Y o L o |Visa alla inlägg
  • Y o L o

BF juni/juli

Ja precis :) än så länge har jag bara mått riktigt illa en morgon och det var veckan innan jag plussade. Fick helt plötsligt en spykänsla på morgonen på väg till jobbet. Sen inget mer :)

ebe91 skrev 2015-11-03 19:05:07 följande:

Eller hur?! Den här gången gruvade jag mig istället för när illamåendet skulle komma... Oså känner man typ "var glad era j*vlar som inte mår illa!" ;) ;) men jag förstår er ändå...

• Y o L o

Vissa nätter sover jag dåligt, andra sover jag som en stock. Dock så känns det som jag ska somna vid skrivbordet efter lunch varje dag :)

Piwi skrev 2015-11-04 06:25:27 följande:

Jag har börjat sova så himla dåligt, kan vakna på natten och ha jättesvårt att somna om och bara vända och vrida mig.

Brukar inte ha några som helst problem att sova annars, snarare tvärtom!

Minns inte att det var så här med dottern förrän de sista veckorna innan fl...mystiskt!

Någon annan som lider av sömnproblem?

• Y o L o

Samma här. sjukt varm igår.... Samtidig som jag frös om fötterna o axlarna. Jättemärkligt, höll på att få värmeslag samtidigt som jag frös. Aldrig upplevt det tidigare :) man får vara med om nya grejer hela tiden haha!

Mamacitaa skrev 2015-11-04 10:50:09 följande:

Jag har en liten här hemma som väcker mig på nätterna men annars vaknar jag av att jag är varm som ett element. .obehagligt varm :/

• Y o L o

Familjen vet och mina närmsta kompis. Skulle något hemskt hända kommer jag vilja prata av mig med dem och det är ju kul att prata och fantisera om den lille i magen med dem.

Men på jobbet o Facebook o sånt väntar jag till efter kub-testet minst.

Virrig är jag, minns inte om jag gett hunden mat eller vad jag pratade om för 5 minuter sen :) gravidhjärna... Sen kommer amningshjärnan :)

Pluttan86 skrev 2015-11-04 13:30:33 följande:

Träffade en väninna precis som berättade att hon var gravid i precis samma vecka som mig, 7. Rolig nyhet!! Ville berätta jag med, men tycker det är för tidigt ännu. Har bara sagt till närmsta familjen. Väntar till efter v.12 innan det blir "offentligt".

Hur tänker ni kring det?

• Y o L o

Tycker tiden står still. Känns som jag varit gravid en evighet nu, så trist att bara vänta.

• Y o L o

Samma här, flera veckor kvar. Ul blir väl början eller mitten av december (kubtestet). Börjar fundera på att boka ett privat ul tidigare men försöker hålla mig. Men är så otålig.

Luttiis skrev 2015-11-05 08:58:12 följande:

Tycker också tiden får såååå sakta! Har ul och inskrivning 27 nov och det är ju flera veckor dit, orkar inte vänta längre!!

• Y o L o

ok förstår hur du tänker. Jag tänker att om kub visar stor risk kommer jag se till att göra Nipt om jag så ska betala det själv. Det ska ju vara lika säkert resultat som fvp o mpk men genom blodprov.

Luttiis skrev 2015-11-05 09:26:17 följande:

Jag har bokat in ett tidigt ul i v 8 mest eftersom jag och sambon inte är överens om vi ska göra kub testet eller inte, känns som det mer kommer bli en stress om man får siffror man inte vill ha och eftersom det ändå inte är 100%igt så känns det onödigt. Är ibte helt säker på om jag vill göra fostervattensprov heller. Men jag vet inte, ska diskutera lite med syster sen som har två barn :) men i vilket fall så kommer jag inte kunna vänta till v 18 iaf!

• Y o L o

Ångrar nästan att jag sa något när jag skrev in mig. Inte heller haft mens sen slutet av augusti men gjorde digitalt gravtest så vet ju ungefär att jag är i v 6-7. Haha känner att min otålighet börjar ta över nu. Jag är sämst på att vänta på saker ...

Ajvar skrev 2015-11-05 12:27:38 följande:

Jag var på inskrivning igår och eftersom jag inte haft mens sen i augusti (PCOS) så föreslog hon tidigt UL om två veckor då vi båda tror att jag är i v 8-9. Om du inte får remiss får du betala själv helt enkelt.. Jag vet inte vad kriterierna för remiss år dock.

• Y o L o

Åhhh .... Var går du någonstans? Va roligt för dig iaf :) haha något bitter liksom

Ajvar skrev 2015-11-05 14:16:23 följande:

Hehe, jag sa exakt som det var; ingen mens sen i augusti men stenkoll på tempen och tror mig ha haft ÄL runt 6 okt och 2,5v senare plussade jag ju med digitalt där det stod 2-3v. Med andra ord är jag stensäkert men behövde inte särskilt mycket övertalning ;)

• Y o L o

Jag med ju.... :)

Ajvar skrev 2015-11-05 15:51:28 följande:

Liljeholmen! :)

Svar på tråden BF juni/juli