Inlägg från: ebe91 |Visa alla inlägg
  • ebe91

BF juni/juli

Y o L o skrev 2015-11-10 15:34:04 följande:

Enamorada, skulle du vilja berätta lite om hur det är att gå från ett barn till två? Vad har varit svårt, vad har blivit bättre/mysigare kanske?

Jag funderar mycket, är rädd att inte kunna ge den första all tid som jag gör nu. Hon är ju mitt allt, ibland känns det taskigt att skaffa ett syskon. Samtidigt hoppas jag ju att hon kommer ha glädje av sitt syskon hela livet sen.

Jag känner igen mig i mycket av det där, är som att jag har en tyngd inom mig av dåligt samvete mot sonen, att jag väljer att skaffa ett syskon redan (han är ju bara 8 månader!) som att han inte räcker. Samtidigt vet jag ju att dom kommer ha igen det till tusen, sonen kommer aldrig komma ihåg att han varit ensam utan för honom kommer syskonet alltid ha funnits.
  • ebe91
    Shiro skrev 2015-11-12 10:25:44 följande:

Hej hej alla,

Har inte läst igenom alla nästan 80 sidorna, ännu... ;) 
    Idag ska jag på mitt första mvc-besök (med nr 2) :) 
    Bf är i nuläget satt till 22 juni. En halv evighet kvar, men dagarna tickar i alla fall på.

Någon som vet om det finns en (hemlig) Facebook-grupp för juni-bebisar ännu?

Finns en för syskon som är beräknade kring midsommar! Pma om du vill ha länk :)
  • ebe91
    Enamorada skrev 2015-11-16 17:29:28 följande:

Hade jag i förväg vetat att jag skulle må så här vete sjutton om jag hade blivit gravid alltså. 10 ggr värre än mina tidigare graviditeter.

Jag mår tack o lov bättre i den här graviditeten, tror det har o göra med att när jag väntade sonen förra sommaren var det ju över 30 grader varmt i över 4 veckor - såklart då jag var i v 8-12 - och värmen höll på att ha ihjäl mig. Det enda jobbiga nu är att vara illamående och ta hand om en 8-månaders när man egentligen bara vill ligga och vila (och absolut inte byta bajsblöjor!). Nästa graviditet blir först när det här barnet har slutat bajsa i blöja (hehe, om det blir en 3a vill säga!).
  • ebe91

Gissar att jag är den enda som tycker att tiden går alldeles för fort nu? V 10 idag, hjääälp! Vart tog tiden vägen? Minns att med sonen kändes varje vecka jääääättelång. Tror det beror på att jag nu inte är mentalt redo för ett till barn, att dela mig mellan två. Vi kämpar ju just nu för fullt med att få sova på nätterna, hur ska ett till barn få ta den plats den behöver. Tur det är 30 veckor kvar så jag hinner komma in i det mentalt iaf, o göra mig redo.

• ebe91
    Y o L o skrev 2015-11-19 19:38:12 följande:

Haha vi verkar ha lika erfarenheter. Jag känner exakt som du, tänk va gulligt med en tjej till men samtidgt kul att få en son, som kanske blir en liten kopia av sin far! Fast iofs är dottern en kopia av sin pappa som liten så en ev. son kanske blir lik mig :)

Hur tänker du, och ni andra med barn, kring att förklara detta med syskon? Hur förklarar man för en tvååring om ett syskon, sen när magen syns?

Jag tänker exakt som er, fast tvärt om ;) har ju en son redan och önskar även att det här är en pojke, fast jag har känt på mig sen jag plusade att det är en flicka! Vi ska tjuvkika på RUL om det går, med sonen gick det inte då han vägrade ligga still.

Hade också problem med en del foglossning med sonen, sjukskriven 50% från v 21 och sen gravpenning från v 32. Känner redan av foglossningen, kan inte sitta så länge (svanskotan) och igår när jag skulle söva sonen i vagnen ilade det i ljumskarna. Känner även av i ländryggen rätt ofta... Känns jobbigt eftersom jag har sonen på 8 månader som ska bäras överallt.
  • ebe91
    Y o L o skrev 2015-11-20 13:05:23 följande:

nej fy va jobbigt att du redan känner av. Du kanske inte hade återhämtat dig helt från förra gången. Jag känner inget nu, tyckte jag kände av precis när jag plussade men inget nu. Vill verkligen inte ha foglossning igen. Inte ens kunna gå med kryckor, inte kul.

Ne, jag tror helt klart att kroppen inte återhämtat sig! Kroppen hann vara utan extra hormoner i typ 1 månad (slutade amma sonen i mitten av sept och plusade i mitten av oktober) så kroppen har ju inte fått vila nå sen förra graviditeten!
  • ebe91
    Y o L o skrev 2015-11-22 22:57:41 följande:

Kan inte sova, stör mig på att sängen luktar. Allt luktar illa just nu, smördoft får mig att vilja spy, ost likaså. Nu stör jag mig på doften av min man, vars doft jag vanligtvis älskar.

Har ni några dofter som ni hatar just nu?

Mest av allt stör jag mig på barnmat. Igår när sambon skulle ge sonen mat var jag tvungen lämna köket för det luktade sursvett om det. Sen ajax-sprayen jag har i köket klarar jag inte längre av. Allt som luktar "gott" i vanliga fall är hemskt nu.

Med sonen klarade jag inte av mina plast-liljor, för jag visste hur riktiga luktade så bara synen på de i plast fick de o vända sig i magen..
  • ebe91
    Y o L o skrev 2015-11-23 09:29:22 följande:

Hahaha sista mening fick mig att skratta högt. Va knäpp man kan bli som gravid alltså.

Haha ja, i samband med att jag började må illa av plast-liljorna tyckte jag även det var jobbigt att se marmor och koppar (metallen)... Att kolla på det allmänna instagramflödet gick bara inte, för överallt var det inredningsbilder som fick mig att må illa... Tror det har o göra med att jag precis hade köpt kopparljushållare o förknippade även blomdoften (från plastliljorna, haha) med dom. Tur att det gick över efter graviditeten ;)
  • ebe91
    Mamacitaa skrev 2015-11-23 10:18:41 följande:
    Clementiner luktar apa..fy! Mint smak spyr jag av. Sen tycker jag allas andedräkt luktar skit haha.. håller mig för andan varje gng jag går förbi en massa folk. ;p
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Åh, clementiner som är så gott :D var min cravings med sonen och även i denna graviditet har jag ätit mängder ;)
  • ebe91
    En del av oss skrev 2015-11-23 14:05:36 följande:

Åh på söndag ska jag och min sambo på lägenhetsvisning, hoppas verkligen vi får lägenheten skulle vara underbart om man kunde flytta in där redan i början av februari och få mer plats och slippa den jobbiga grannen och få det gjort innan man är stor och otymplig.

Idag bor vi i en visserligen fin lägenhet men för liten, bara en minitvåa. Hur bor ni?

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Vi bor i villa på drygt 200 kvm (ink dubbelgarage). Flyttade hit i september, bodde i en 2a på 64 kvm innan.
Svar på tråden BF juni/juli