Inlägg från: krumbukt |Visa alla inlägg
  • krumbukt

BF juni/juli

Såå nu har jag berättat för mina närmaste chefer att jag är gravid, dom blev jätteglada för min skull och det kändes sjukt skönt! Jag visste väl redan innan att dom skulle ta det bra, men min graviditet kommer påverka mitt jobb redan nu och hela hösten måste planeras om lite.. men men, allt kommer lösa sig!
    Imorgon måste jag gå till förrådet och beställa "graviduniformen" för jag kommer snart inte kunna stänga min vanliga uniform haha.. helt galet att man blir så svullen redan nu =)

• krumbukt
    Mamacitaa skrev 2015-11-09 09:51:02 följande:
    Nej du är bara klok :D

Jag är 29 år och bor i sthlm men flyttar till Norrtälje kommun i mellandagarna :)
    Vaaart i Norrtälje? :D Är typ aldrig någon som bor i Norrtälje haha. Flyttade hit för 3 år sen ungefär, bodde i Hägersten innan. Har inte ångrat mig än! :)
  • krumbukt
    Mamacitaa skrev 2015-11-09 20:25:33 följande:
    Härligt att du inte ångrat dig :D

Edsbro flyttar vi till ;p vart bor du?
    Kul! Där har jag faktiskt aldrig varit. Hoppas ni kommer trivas =) Själv bor jag lite söder om, nära Bergshamra!
  • krumbukt

Man kan klicka på "invite by email" (eller nåt sånt) om man vill bjuda in folk man inte är vän med på fb =)

• krumbukt
    Cadencee skrev 2015-11-12 19:10:25 följande:
    Ja jag läste på nu och det verkar som jag måste skicka en inbjudan då gruppen är hemlig.

Men så här då: vill ni gå med, skicka ett PM till mig med namn så kan jag lägga till er :)
    När jag klickar på ditt namn står det bara att din sida är privat, finns det nåt annat sätt att skicka pm? =) 
  • krumbukt
    Y o L o skrev 2015-11-12 19:13:51 följande:

Är så trött på mitt Dr Jekyll & Mr Hyde-humör. "du är jävligt vass nu" sa min make idag o då började fundera över hur jag beter mig. Skäller och surar ena timmen för att nästa timme gråta över hur lycklig jag är. Fy fan va detta suger, känner mig inte som mig själv.

Någon mer som känner igen sig eller bör jag ringa psykakuten direkt :)

Haha åh, jag med. Dock så lyckas jag oftast höra hur jag själv låter och då kan vi skratta åt det.. efter en stund iaf =) Sen har jag blivit jävligt känslig alltså, satt och grinade till "Trinny och Susana stylar om Sverige" idag.... 
  • krumbukt
    Ajvar skrev 2015-11-12 19:29:27 följande:
    Hahaha, jag blev rasande (inombords) idag när en kollega kom gående med sin kaffekopp mot sitt skrivbord och stannade 1 meter från stolen och sörplade ur koppen. Hade kunnat strypa honom, så jävla wierd! You are not alone
    Haha, det där hade jag kunnat bli upprörd över även om jag inte var gravid så jag förstår dig fullständigt :D
  • krumbukt
    DLR skrev 2015-11-12 19:20:19 följande:

Ville lägga till lilla emojin som räcker upp en hand. Sa förlåt till min son idag med gråt i halsen efter att vi lekte "gissa vad jag tänker på leken" och han sa "Gissa vad jag tänker på;

"Någon lat, för den vill bara ta det lugnt, som alltid mår illa och inte är så glad" och menade mig :(

Ville typ halvt dö av skam, hjärteont, skuldkänslor, you name it. Måste ta kontroll över dessa hormoner. Det är precis som du förklarar. Skäller, surar ena timmen för att nästan gråta över hur lycklig jag är nästa.

Förstår att det måste kännas sjukt jobbigt att höra det där.. men försök komma ihåg att det finns en anledning till att du mår som du mår just nu <3

Jag känner mig också som en usel mamma just nu (ligger typ bara i soffan heela tiden), men hoppas att jag kommer må bättre och bli lite piggare snart. Jag längtar tills jag kan berätta för min dotter att det är för att jag har en bebis i magen =)

• krumbukt
    Mamacitaa skrev 2015-11-13 07:23:54 följande:
    Ja hoppas hon dyker in och uppdaterar oss om hur hon mår.

Jag har inte fått nån inbjudan på.fb gruppen än.?
    Har du kollat mailen? Inbjudan skickas dit =)
  • krumbukt
    DLR skrev 2015-11-13 08:16:45 följande:
    Försöker tänka så, och samma här. Speciellt då det är det enda han pratat om det närmsta året. Han längtar sååå efter ett syskon. Men det blir att vänta till Julafton och överaska honom då :)

Hur gammal är din dotter?
    Han kommer bli såå glad =) 

Hon är född april -12, så blir 4 nästa år. Hon har tjatat om syskon ett bra tag också så hon lär bli nöjd! Hur gammal är din son?
  • krumbukt
    DLR skrev 2015-11-13 08:43:44 följande:
    Född sent 2010, fyllde 5 nu i November :)
    Vill så gärna snabbspola tiden endast för att kunna ge honom nyheterna. Årets höjdpunkt blir att kunna berätta att han ska bli storebror <3
    Det förstår jag! Men då är han tillräckligt gammal för att förstå vad ett syskon är också, tror inte min dotter riktigt förstår haha.. hon ser bara att andra på förskolan får syskon osv och vill också ha ett =) 
  • krumbukt
    Donna85 skrev 2015-11-13 09:03:20 följande:

Mina pojkar vill absolut inte ha ett syskon så det blir kul att de deras reaktion ;)

Ringde bm idag för o fråga om ett vul men hon sa att dels har de inga tider över för att göra utöver liksom och dels så är det gyn som kunde göra vul och de gör bara om man blöder så det blir inget med det... Har inte tänkt så mycket på kub eftersom jag inte gjorde det med de andra, va bara äldre som fick göra det på den tiden. Men hon sa att om jag gör det så får jag ju ett ul så det blir nog att göra det. Fast hade ju velat veta innan v 12 att allt är som det ska...

Ett tips till er som mår illa, jag har börjat dricka citronjuice när jag mår dåligt och då försvinner det direkt! Läst om flera som luktar på citrusfrukter osv för att slippa illamåendet :)

Du kan väl boka tid privat om du vill göra vul? Fast då får man ju betala själv =/

Tack för tipset! Jag mår så galet illa, varit hemma från jobbet sen i tisdags. Tror jag kanske måste ringa bm och se om man kan få nåt utskrivet. 
  • krumbukt
    Y o L o skrev 2015-11-13 09:06:05 följande:

Blir såå glad av att läsa att era barn önskar sig syskon. Jag hoppas min snart 2-åring kommer uppskatta att få ett syskon.

Jag är övertygad att ditt barn kommer uppskatta det! 
  • krumbukt
    Mamacitaa skrev 2015-11-13 10:18:11 följande:

Får kolla mailen från datorn sen :)

Lergigan comp funkar för mitt illamående men känns som kroppen blir stressad av tabletterna så jag försöker härdatt så långt det går. Vecka 12 idag och illamåendet är kvar. . Verkligen annorlunda graviditet denna gng :)

Lergrian komp innehåller ju både koffein och efedrin så det är inte så konstigt om kroppen känns stressad.. men å andra sidan innehåller den prometazin som ska ha en lugnande effekt.. hm =)
    Donna85 skrev 2015-11-13 10:19:21 följande:
    Har du testat postafen? Är receptfritt på apoteket.

Är så galet trött! Kämpar igenom dagarna på jobbet, hämtar barnen på dagis och är på dåligt humör mot alla resten av kvällen tills jag somnar i soffan direkt efter middagen. Går o lägger mig så fort barnen somnat,strax efter 8! Såhär trött har jag aldrig varit innan! Körde lite med postafen o det blir man ju trött av men detta kom innan o håller i sig konstant. Så jobbigt när vi precis flyttat och sambon stirrar men flyttlådor o annat och jag är som ett lik :(

Nej jag har inte testat det, men det stod ju typ "använd bara om absolut nödvändigt vid graviditet" och det tycker jag inte att det är egentligen. Jag mår ju "bara" väldigt illa, kräks inte så ofta.. 
    Är överlag lite nojig över att ta tabletter som påverkar en på det sätt som både legrian komp och postafen. Såg också att bilkörningen kan påverkas och jag är beroende av bil för att komma till och från jobbet.. Jag kan knappt köra bil när jag tar vanliga receptfria allergitabletter så jag lär inte kunna köra med dom här haha =)

Svar på tråden BF juni/juli