BF juni/juli
Bara så lite blod är nog ingen fara, men förstår din oro!
Jag är också jättsvullen! Hur ska jag kunna dölja det här i flera veckor?!
Bara så lite blod är nog ingen fara, men förstår din oro!
Jag är också jättsvullen! Hur ska jag kunna dölja det här i flera veckor?!
Hej på er. Tyvärr kommer ja inte att följa er. Då jag har börjat blöda. Och det är väldigt mycket. :(
Vilken jobbig situation du är i Luuttiis. Hoppas det löser sig! Jag har lyckligtvis en tillsvidareanställning. Berättar nog för kollegor och chef efter julledigheten. Om det går att dölja så länge, tveksamt...
Vi skulle ju också berätta till jul tänkte vi, är ju en perfekt julklapp... Men vi kunde såklart inte hålla oss.. Så i helgen fick mannens föräldrar och bror med familj veta. De bor i samma stad som oss och vi ses rätt ofta. Min svärfar sa att det hade han redan gissat, vi hade setts dagen innan och han tyckte jag såg något större ut än vanligt, haha. Det är v 5, ska inre synas nu!!!
Igår ringde jag bm här i stan och jag fick tid för hälsosamtal redan på måndag!
Ser att ni är många med ömma bröst, tänk att det har jag aldrig haft med nån av graviditeterna, lite konstigt. Känns ju som nåt som alla får Mina symptom är fortf trötthet och att jag är hungrig! Är jättehungrig på morgonen och förmiddagen men på eftermiddagen har jag däremot inte alls varit sugen på middag. Har ätit yoghurt eller smörgås istället de senaste dagarna. Nån som känner igen sig?
När jag nyser eller hostar drar det till i magen, är väl ligamenten. Det är rätt skönt att ha varit gravid tidigare och känna igen vad det är man känner. blir spännande att se om den här graviditeten liknar mina tidigare.
Ja de blev jätteglada såklart De skojade om att de snart hade fått ihop till ett fotbollslag, det blir åttonde barnbarnet. Min mans syster väntar också barn, det ska bli så kul att berätta för henne, det konmer skilja ca 1 1/2 månad mellan våra om de kommer när de är beräknade
Än så länge är alla barnbarn pojkar, får se om trenden håller i sig
Åh jag önskar jag kunde träna.. Har inte tränat på 1 1/2 vecka pga förkylning. Jag har gått upp mkt i vikt mina tidigare graviditeter (20-25 kg) så ska verkligen försöka hålla igång med träningen denna gång så det inte skenar iväg... Och inte balla ur med kosten, det kommer ju faktiskt en tid efter graviditeten..
Hehe vänta du bara, de säger ju att illamående brukar komma runt v 7 men en del klarar sig ju helt, på ett sätt skönt men man vill ju samtidigt känna något. Som en bekräftelse på att allt är bra liksom..
Ja, precis så känns det som du beskriver
Åh hoppas dom blev glada! Är det första?
Jag är relativt symptomfri och det är nog främst jag som känner hur magen är svullen men jag ska hålla mig till jul - vågar ändå inte ta ut något innan UL.
I övrigt är jag typ symptomfri, gillar inte! Lite trött men inga spända bröst, inget illamående, tränar som vanligt och äter gör jag alltid ändå, hehe. Längtar till jag får känna något, jag går trots allt in i v7 imorgon.. Känns inte ett dugg verkligt :(
Spänningar i magen när jag nyser - ja! Äntligen någon som uttrycker det jag känner! Känns som att magmusklerna sitter ihop mer på något sätt och det krampar när jag hostar/nyser, men så släpper det efter ett par sekunder.
Åh jag vet inte hur vi ska göra med kolla kön.. Vi har kollat båda gångerna innan och det är ju praktiskt om man vill köpa lite saker samt fundera på namn osv... Men samtidigt måste det vara väldigt spännande att ligga där på förlossningen och inte veta... Ja vi har ett tag på oss att fundera iaf
Oj oj idag är jag riktigt trött. Hemma och vabar idag men barnen verkar inte särskilt sjuka, fullt ös! Längtar tills mannen kommer hem så jag får sova lite haha! Ikväll ska jag ut med kollegorna. Undrar om någon kommer misstänka något.. Jag brukar inte vara den som tackar nej till glas vin hehe. Men lite tidigt att berätta för dem än tycker jag..
Vi har faktiskt ökat på oddsen för en flicka denna gång då vi har två pojkar (men blir självklart oerhört tacksam vad det än blir). Pojkspermier sägs ju vara snabbare än flickspermier medans flickspermier ska vara mer seglivade. Så vi satsade på att ha sex några dagar innan äl och sen undvika sex under själva ägglossningen. Jag har inte tempat men tror mig ha hyfsad koll på när jag har äl och jag tror vi fick till det fyra dagar innan äl. Blev därför förvånad att jag plussade Ska bli spännande att se om teorin stämmer på oss
Har även tagit tranbär och magnesium/kalciumtillskott för det skulle också gynna för flickspermier.
Haha jag kan tänka mig att lägga upp en magbild om fler gör det? Har inte lagt på mig några kilon än men det ser ut som det
[quote=75974591][quote-nick]En del av oss skrev 2015-11-08 08:46:25 följande:[/quote-nick][quote=75973060][quote-nick]Enamorada skrev 2015-11-07 19:29:59 följande:[/quote-nick]
Vi har faktiskt ökat på oddsen för en flicka denna gång då vi har två pojkar (men blir självklart oerhört tacksam vad det än blir). Pojkspermier sägs ju vara snabbare än flickspermier medans flickspermier ska vara mer seglivade. Så vi satsade på att ha sex några dagar innan äl och sen undvika sex under själva ägglossningen. Jag har inte tempat men tror mig ha hyfsad koll på när jag har äl och jag tror vi fick till det fyra dagar innan äl. Blev därför förvånad att jag plussade Ska bli spännande att se om teorin stämmer på oss Har även tagit tranbär och magnesium/kalciumtillskott för det skulle också gynna för flickspermier.
Haha jag kan tänka mig att lägga upp en magbild om fler gör det? Har inte lagt på mig några kilon än men det ser ut som det
[/
Men även om du tar olika tillskott så påverkar det väl inte då det är spermien från mannen som avgör könet.
[/
Det påverkar miljön i slidan, tranbär t ex gör miljön sur vilket de lite klenare pojkspermierna inte gillar
Jag är jättehungrig på morgon, förmiddag och lunch men däremot är jag sällan sugen på middag, så har blivit en del yoghurt och smörgås på kvällen istället.
Oj vilka förlossningar en del av er haft :-/
Mina förlossningar har varit ganska bra ändå tycker jag. Klarade mig på lustgas med första och ingenting med andra. För mig har själva värkarbetet och öppnandet flutit på bra men själva utdrivningsskedet gör ju ONT. Då ville jag trycka på paus minns jag haha. Men man tar sig igenom det. vid min första förlossning andades inte sonen när han kom ut, det var bm beredd på och hade tillkallat läkare samt förvarnat att de måste gå iväg med barnet så fort det kom ut. Men allt gick bra, vi hörde honom skrika efter kanske 10 sek eller så. Sen ville inte moderkakan komma ut så jag fick sövas ner så de kunde ta ut den. Det var lite jobbigt tyckte jag, missade de första timmarna av min sons liv. Min andra förlossning däremot var helt fantastisk. Jag hann bara vara inne på fl i 45 min innan han var ute efter första krystvärken kände jag huvudet och efter två till var han ute. Och inga komplikationer alls. Det häftigaste jag varit med om tror jag
Trean brukar ju vara lite lurig säger de men ska försöka att inte oroa mig!
Enamorada, skulle du vilja berätta lite om hur det är att gå från ett barn till två? Vad har varit svårt, vad har blivit bättre/mysigare kanske?
Jag funderar mycket, är rädd att inte kunna ge den första all tid som jag gör nu. Hon är ju mitt allt, ibland känns det taskigt att skaffa ett syskon. Samtidigt hoppas jag ju att hon kommer ha glädje av sitt syskon hela livet sen.