Inlägg från: krumbukt |Visa alla inlägg
  • krumbukt

BF juni/juli

Y o L o skrev 2015-10-28 12:36:03 följande:

Någon mer än jag som vet att ni vill ha kejsarsnitt? Antar att det bästa är att säga det direkt vid inskrivningen va? Min förra fl slutade med akut KS så jag vet verkligen säkert att jag ska ha ett KS igen. Någon som har någon erfarenhet kring detta att kräva KS?

Jag har ingen erfarenhet själv, men min kompis som fick göra akut KS har fått planerat KS till sina två andra barn utan problem! 
  • krumbukt

Jag skulle gärna föda med ks den här gången men det känns inte som att jag har så stora chanser för det.. Förutom att jag hade värkar hemma i över 20 timmar och sen var på fl i typ 15 timmar (blev igångsatt) innan min dotter bestämde sig för att det var dags, så gick själva förlossningen jättebra. Tog typ 20 min från att krystvärkarna började och själva förlossningen var typ enligt skolboken. Men uh, dom där timmarna innan alltså.. 

• krumbukt
    capy skrev 2015-10-28 17:40:14 följande:

Hehe... jag är visst "ålderkvinnan" i gänget Tungan ute

Haha, äsch då! /mvh hon som försöker acceptera att 30 närmar sig
  • krumbukt
    piikachuu skrev 2015-10-28 18:13:38 följande:

Någon mer som är helt vansinnigt trött på kvällarna... zzZzZzzZzZzz

Ja! Jag är ändå ledig den här veckan tack och lov, men bävar lite inför att börja jobba igen nästa vecka.. kommer ju vara helt slut!
  • krumbukt
    Mamacitaa skrev 2015-10-28 18:53:47 följande:
    Samma här.snart 30 oxå ????
    Ja, 5 månader kvar =) Men jag känner mig oftast ganska redo för det hehe. Själv då?
  • krumbukt

BF lista 

Mamacitaa - 2 juni,29 år,Sthlm, fjärde barnet

MissIrene - 6 juni - 25 år, Norrbotten, första barnet

Nilsonee - 20 juni - 23år, Bollnäs, andra barnet

Jennefer - 23 juni

Tesseresan - 26 juni - 25 år, Eskilstuna, andra barnet

Ajvar - 29 juni

MrsToledo - 29 juni

Krumbukt - 30 juni - 29 år, Norrtälje, andra barnet

Odie - 30 juni - 27 år, Örebro, första barnet

Snorkfroken91 - 1 juli - 24 år, Norrbotten, första barnet

YoLo - 1 juli

Tilliiz - 2 juli

Nostalgity - 2 Juli - 26 år, Eskilstuna, tredje barnet

Luttiis - 3 juli - 26 år, Stockholm, första barnet

Emsanyeah - 3 Juli - 23 år, Norrbotten, andra barnet

Frida ahl - 4 juli - 29 år, Uppsala, andra barnet

Donna85 - 4 juli

Sasaj - 5 juli - 27 år, Göteborg, första barnet

Lova123 - 5 juli - 27 år, Skåne, första barnet

Piikachuu - 6 juli - 29 år, Skåne, första barnet

Enamorda - 6 juli - 31 år, Örebro, tredje barnet

Cadencee - 7 juli - 23 år, Jönköping, andra barnet

Capy - 8 juli - 33 år, Östergötland, andra barnet

• krumbukt
    Luttiis skrev 2015-11-01 15:07:14 följande:
    Tack för tipset! Tyvärr så kommer nog min nuvarande arbetsgivare att fiffla så det inte ser ut som att jag ryker för att jag är gravid. Såg även nu att dom söker ny säljare till butiken jag jobbar i, har inte fått höra om detta så kan vara så att jag ryker tidigare om dom misstänker att jag är gravid. Dom vet ju om att jag längtar efter barn.. vi får se hur det blir. Vill inte bli arbetslös så här långt innan vi får bebis men vem vill anställa mig när jag är gravid och man faktiskt ser att jag är det. 
    Usch vad tråkigt att ha en sån arbetsgivare. Jag var arbetslös när jag var gravid förra gången och det var INTE lätt att få jobb som gravid. Nu var jag ju "dum" och berättade redan på intervjuerna att jag var det, eftersom det inte kändes rätt att börja en ny anställning med att inte berätta en sån sak (jag dömer dock verkligen inte någon som väljer att inte berätta, är helt upp till var och en!). Men sen fick jag ett vikariat tack vare en kompis mamma så jag fick jobba lite ändå =) 

Jag har egentligen inget bra tips haha, men bäst vore väl om du kunde vara kvar där till april.. ekonomiskt iaf. Men förstår att det kan bli svårt om det är mycket tunga lyft och så =/
    Om du försöker skaffa ett annat jobb så skulle jag hålla tyst om graviditeten så långt det går (så skulle iaf jag göra, med tanke på hur det gick för mig förra gången när jag var ärlig). Att försöka leva på den där lägsta ersättningen var inte speciellt roligt, även om det gick =/
  • krumbukt
    Luttiis skrev 2015-11-01 16:58:43 följande:
    Ja det känns inte super kul faktiskt, jag kommer söka jobb som jag hittar och som verkar kul och får jag ett nytt är det bara positivt, komme inte sluta hos min nuvarande arbetsgivare innan jag har ett nytt jobb så förhoppningvis blir jag inte arbetslös innan april iaf. Kommer jag på intervjuer kommer jag inte säga något om graviditeten, måste tänka på mig själv och bebis i första hand och inte arbetsgivaren haha.

Tack för dina råd!:)
    Låter som en bra plan, håller tummarna för dig! =)

Jag måste berätta för min chef imorgon, känns lite läskigt såhär tidigt.. Men jag jobbar i försvaret och jag vet precis vad vi ska göra hela hösten - sånt som jag inte kommer kunna vara med i fullt ut när jag är på smällen =(
  • krumbukt
    Luttiis skrev 2015-11-01 17:19:50 följande:
    Tack! Jag kommer behöva berätta tidigare än jag vill för min chef (om jag Inte byter jobb) eftersom det är så tunga lyft på jobbet som jag inte vill göra, och inventeringen ska vi inte ens prata om -.-

Ååh ja nervös jag skulle vara! Håller tummarna för dig också!!
    Vad är det för butik du jobbar i? =) Usch, jag har jobbat under en inventering en gång, jag förstår dig! 
  • krumbukt
    Luttiis skrev 2015-11-01 19:03:07 följande:
    Säger helst inte det, det är inte en super vanlig butik å folk kanske vet vem jag är då haha lr om mågon från jobbet är här och läser!

Jaa den här inventeringen ser jag inte framemot eftersom det är så sjukt tunga lyft, jag orkar knappt en dag och får ofta hjälp med att bära men lär inte få det på inventeringen
    Ah, jag förstår! Då hade inte jag heller berättat =) Låter sjukt jobbigt det där, hoppas allt löser sig!
Svar på tråden BF juni/juli