Inlägg från: sasaj |Visa alla inlägg
  • sasaj

BF juni/juli

MissIrene skrev 2015-10-31 17:17:02 följande:

Känner mig så orolig nu, gick på toa och upptäckte blod i trosan :( är så himla ledsen. Ringde 1177 och hon sa att jag bara skulle avvakta och ringa igen ifall jag fick ont eller om det kommer mer. Har än så länge inte haft ont och det har inte kommit så mycket, en liten fläck i trosan endast, vad tror ni? Ni som fått barn tidigare, har ni varit med om något sådant och allt har gått bra?

Har vart med om att jag blöde och det inte var missfall, just i det fallet var det antagligen att vi hade haft sex, då kan ett kärl i slidan och då kan man blöda lite.

Sen vet jag att det finns dom som blöder lite under graviditeten.

Har också vart med om att jag fått starta ett MF för jag hade ett MA och så mycket man blöde så går det inte att missa. Är det bara lite i trosan så behöver du säkert inte oroa dig.

Hoppas jag kunde lugna dig lite
  • sasaj
    Ronille skrev 2015-11-02 09:06:49 följande:

Hej på er. Tyvärr kommer ja inte att följa er. Då jag har börjat blöda. Och det är väldigt mycket. :(

Usch vad tråkigt att höra! Kramar på dig
  • sasaj
    DLR skrev 2015-11-02 12:27:19 följande:

Vi vill berätta för storebror och föräldrar till jul. Har någon tips på hur? Vi vill självklart slå in något. Vår första tanke var ifall vi skulle få gå på KUB innan jul, skulle då kunna slå in ultraljudsbilden. Utöver det kommer vi inte på något fiffigt. Såg att någon nämnde något om en napp. Det var iofs gulligt det med :)

Ringde MVC idag. Och de vill göra ett ultraljud på torsdag. Och det pga min historia och gener. sjukdomar kring äggstockar, äggledare samt mensen. Vet inte riktigt hur jag ska känna eller tänka. Pirrigt och nervöst på samma gång!

Jag hade även räknat helt fel när det kommer till BF. Iallafall om man räknar efter sista första mensen. Så det blir 1 Juli 2016 istället för 5 Juli. Tänker dock att jag ändrar på det efter torsdag. Vet mer då :)

Vi funderar med på att säga på jul. Har inte kommit på hur än, men tänkt nog skicka en julklapp till min syster son där det står kusin på :)

Jag pratade med Mvc idag och fick också tid för ultraljud på torsdag. Så nu kan vi vara nervösa tillsammans :)
  • sasaj
    DLR skrev 2015-11-05 08:43:16 följande:

Insåg igår kväll att ultraljudet infaller på min sons 5 års dag. Alltså idag. Idag är en underbar dag, oavsett.

För att, för 5 år sedan idag, fick jag uppleva den mäktigaste erfarenheten någonsin (förlossningen), för att sedan få uppleva och träffa den största och finaste kärleken i mitt liv (när de la min son på mitt bröst).

Ja, idag är en underbar dag. Oavsett vad.

Hur gick ditt ultraljud idag?

Jag hade mitt med idag och det gick väl så bra det kunde. Läkarn sa att det var lite tidigt att sen nåt.

Fick en nytid om två veckor så hoppas på den.

Nån mer som gjort så tidigt ultraljud ? Han sa att jag var runt vecka 5-6
  • sasaj
    En del av oss skrev 2015-11-05 16:35:21 följande:

[quote=75964118][quote-nick]Luttiis skrev 2015-11-05 16:15:00 följande:[/quote-nick]

Det är lite så jag och sambon resonerar, att vi kommer vilja göra abort men tänk om man får dåliga siffror men så är barnen friskt egentligen?! Och vet inte om man vill gå vidare med fvp med tanke på risken för missfall! Åh vet inte alls hur vi ska göra

[/

Risken för missfall vid FVP är 0.5-1% och lite högre vid MKP eftersom det görs tidigare än FVP. Jag känner att det är dåliga odds att jag som 40+ mamma kommer få så bra siffror av ett KUB som jag kommer känna mig lugnad av och alla andra kromsomavvikelser då som finns? På KUB kollas bara 3 varav två trisomi 13 och 18 ör såpass ovanliga och så kollas trisomi 21 som är Downs syndrom.

Några påstår att risken är större för missfall vid FVP än att man skulle hitta något avvikande, vet inte riktigt hur dom resonerar när dom skriver så. Om det är okunskap bara. Att helt avstå från fosterdiagnostik eller bara göra det med enda motiv att få se bebis tycker jag är ren idioti helt ärligt.

Jag fick inte se så mycket, en prick och så.

Vad fick du se?

Läkarn sa att jag var antagligen precis på gränsen så det var lite tidigt för ultraljud men att allt såg normalt ut för den veckan vi tror jag är i
  • sasaj
    DLR skrev 2015-11-05 19:44:35 följande:

Sasaj;

Det gick väl så gott som det kunde här med. Hon kände på livmodern, livmodertappen först och allt var som det skulle enligt beräkningarna. Även när hon gjorde ultraljudet. Hon sa att graviditeten ser och rullar precis som den ska, och bokade en ny tid till mig om 2 veckor.

Hon räknade dock med att jag är i vecka 5-6 någonstans just nu, men kunde inte vara säker ännu.

Hur känner och tänker du efter det?

Jag mår lite bättre, lite lugnare. Men vågar fortf inte glädjas helt. Har alltid varit den som tänker "never get your hope up until it's legit". Typ.

Min sambo följde med för övrigt, kom även på honom idag. Stirrandes, med blicken på min mage, med ett stort leende.

Å vad skönt att höra.

Vårat var typ exakt samma som ert, är i vecka 5-6 gissade han på och har åter besök om två veckor så det är ju skönt, då kan vi vara nervös tillsammans igen hehe.

Jo jag känner mig lite lugnare faktist. Tror att det hjälper mig att ha en plan och veta mer kan jag ju inte göra. Är också den personen som aldrig riktigt vågar hoppas medan sambon jämt säger att jag ska sluta tänka att det ska gå dåligt innan det för det.

Å söt sambo min är med lite lugnare och gladare :)
  • sasaj
    DLR skrev 2015-11-05 20:28:44 följande:

När fick du tid igen Sasaj? Jag ska dit den 18/11.

Det är samma här. Min sambo är min klippa just nu. Längtar så till de första 12 (13) veckorna är över.

Jag tycker mig minnas att min förra graviditet nästan snabbspolade fram. Tills jag kom till V.28-30 Då var det som att varje dygn var oändligt. Tiden stannade upp.

Men nu, nu känns det så redan nu. Kan nog bero på att jag inte var orolig alls och hade fullt upp med att spy konstant med min förra graviditet :/

Aha jag fick min tid den 19/11 så du får göra din dagen innan :)

Skönt att du har en graviditet bakom dig iaf. Har hört att man kan må olika med olika kön så ni kanske får ett av det andra nu eftersom du inte mått så dåligt denna :)

Jag har tyvärr inget barn än och ett ma bakom mig därför jag är så orolig. Men läkaren sa faktist en bra grej, att har man ens blivit gravid så är det nästan 100 procent att man nån gång kommer få ett barn. Dom som har otur att bli barnlösa är oftast dom som inte kan bli gravida. Vet inte om han sa det för att lugna mig men det funkade iaf :) för gravid har jag blivit lätt.

Haha jag hoppas jag får känna den känslan att önska föda nu som ni hehe
  • sasaj

Vi vill också veta kön. Har ni andra redan nån känsla vad ni tror ?

• sasaj
    SaraIdun skrev 2015-11-08 11:57:25 följande:

Hej! Jag är 25 år och väntar första barnet :) Är nog i v 6 eller 7, har NaturalCycles som säger v 6. Så det blir nog BF i juli. Är någon här från Göteborg?

Grattis! Här har du en från Göteborg :)
  • sasaj
    SaraIdun skrev 2015-11-08 20:15:40 följande:

vad kul! Väntar du ditt första barn? :)

Ja jag väntar mitt första. Känns spännande och oroligt. Men min Mvc har hjälp mig massa så jag känner mig lugnare igen. Har också börjat må väldigt illa på morgonen så det hjälper.

Hur mår du än ?
  • sasaj
    SaraIdun skrev 2015-11-09 10:51:58 följande:

Tråkigt att må illa men kanske "skönt" att få en bekräftelse på att man är med barn :)

Jag mår helt okej förutom tröttheten och molande mensvärk. Men igår fick jag bruna flytningar så blev lite nojig, har dock läst att det är rätt vanligt. Har fortfarande ömma bröst så jag får ta det som ett gott tecken.

Jag hade också velat bli tröstad av MVC, ska dit nästa vecka på första kontroll. Har du redan varit där? 

Jo väldigt skönt att ha nåt men just nu känns det som vad jag än gör mår jag illa haha.

Jo jag har också hört att det är vanligt. Så nog ingen fara alls.

Jo jag har varit där redan behövde kolla så allt såg ok ut och att jag hade bra järnvärden.

Hade ett ma i september och när dom startade det så tappade jag för mycket blod så ja min järnvärden har tagit tid att få upp.

Vart ska du går någonstans?
  • sasaj
    Donna85 skrev 2015-11-11 14:44:43 följande:

Ni som gör tidigt vul gör ni det privat eller hos bm? Brukar man behöva riktigt starka anledningar för att få göra ett tidigt hos bm? Hade ett ma innan sista barnet och det var fruktansvärt jobbigt. Mår inte jätte dåligt över det just nu, försöker inte tänka på det, men skulle vara otroligt skönt att få se att pyret verkligen finns o att det lever som det ska... Men kanske inte är "tillräckligt" för att de ska tycka att det är ok med ett vul?

Jag har haft ett vul redan och ska på en till nästa vecka.

För mig var det inget svårt att få tidigt ul, jag ringde och pratade med min bm sommjag hade hade gången innan.

Sa att eftersom jag har haft ett Ma så och problemet då var att hjärtat aldrig komm i gång och stannade i vecka fem så vill jag bara veta att det har startat.

Men ring och berätta din oro så hoppas vi dom hjälper. Jag går inte privat
  • sasaj

Men oj vilka magar ni har!! Fint iaf. Jag har inget än känns det som, bara svullnad på kvällen

• sasaj
    En del av oss skrev 2015-11-12 16:48:03 följande:

Inskrivning avklarad.

Hur gick det ?
  • sasaj

En fråga. Någon som har jobbat nattskift när ni var gravida? Eller nu?

Jag har det och vet inte riktigt hur jag ska klara det mådde illa hela natten och slutade med att jag fick springa och spy på morgonen

• sasaj
    hundochhäst skrev 2015-12-03 07:08:39 följande:

Jag var hos Bm i tisdags, kul att träffa henne igen. Jag har haft samma varje gång så det känns som vi känner varandra nu.

Jag har mått oförskämt bra under mina tidigare graviditeter inser jag nu. Jag mår konstant illa den här gången, känner mig yrslig har huvudvärk och är vansinnigt trött. Jag orkar knappt gå ut med hunden och mellan mina jobbpass så ligger jag i sängen och sover.

Jobbar natt men det känns ok eftersom jag är piggare på natten samt inte behöver jobba fem dagar i veckan.

Mitt HB låg på 88 några månader innan jag blev gravid för jag har så kraftiga menstruationer, nu låg det på134 så det känns ju skönt.

Alla andra prover var toppen också så bara den här tröttheten försvinner så kanske jag kan börja leva som vanligt igen...

Vad kul att du gått hos samma helatiden!

Tänkte fråga om dom tog blodprov och skickade iväg för att kolla järndipåerna?

Jag hade med väldigt lågt för några månader sen efter ett MA.

Mitt HB låg också bra nu när dom kollade men sen fick dom tillbaka att järndipåerna var jätte låga så har ätit jätntabletter och har faktist blivit lite piggare.
  • sasaj

Hej alla!

Här mår vi också bra vad vi vet. Illamåendet har börjat ge sig här med men händer nån gång.

Själv har jag RUL i morgon och är verkligen jätte rädd. Första föderska kanske därför jag är så rädd eller är man alltid det?

• sasaj
    Enamorada skrev 2016-01-27 13:47:16 följande:

Jag mår bra men har senaste veckan känt av foglossning. Har lånat ett foglossningsbälte som jag haft sen igår och det hjälper mkt, skönt! Jag är i v 18 och har RUL nästa vecka. Känner inte så mkt sparkar än, tyckte mig känna rätt mkt fladder ett tag men knappt nåt nu sista veckan så är lite småorolig, men är säkert ingen fara. Magen växer ju iaf

Förstår känslan hundochhäst. Jag har också två av samma kön och visst vore det kul att ha av båda sorter. Men det viktigaste är självklart ett friskt barn.

Sasaj lycka till på RUL, allt är ok ska du se! Är det första ultraljudet?

Tack jag tror allt det går bra med man vågar inte riktigt ändå om du fattar vad jag menar. Vi hade ett ultraljud vecka 12 så borde vara lugn men ja nervös ändå :s
    Tolotoli skrev 2016-01-27 14:52:15 följande:

Jag är också lite nervös fast det är mitt fjärde barn, men är nio år sedan iof. Tänk på vad roligt det kommer bli att se den lilla! Vill ni veta om det är en pojke eller flicka? 

Okej då är man alltid nervös då :p

Jo det tänkte vi om det tillåter oss att se :p
Svar på tråden BF juni/juli