Inlägg från: Tolotoli |Visa alla inlägg
  • Tolotoli

BF juni/juli

Hej! Jag väntar fjärde barnet och har Bf 1 eller 2 juli och om ca. en vecka ska vi på Rul. 

Försökt hitta några trådar med Blekingemammor men förgäves så hojta till om någon finns i krokarna. Det är nio år sedan jag fick min minsta så väldigt mycket nytt på vissa sätt.

Var en del år sedan jag hängde på familjeliv så tänkte det kunde vara roligt att följa lite andra gravida nu.

Ha det fint allihop! 

• Tolotoli
    sasaj skrev 2016-01-27 13:36:19 följande:

Hej alla!

Här mår vi också bra vad vi vet. Illamåendet har börjat ge sig här med men händer nån gång.

Själv har jag RUL i morgon och är verkligen jätte rädd. Första föderska kanske därför jag är så rädd eller är man alltid det?

Jag är också lite nervös fast det är mitt fjärde barn, men är nio år sedan iof. Tänk på vad roligt det kommer bli att se den lilla! Vill ni veta om det är en pojke eller flicka? 
  • Tolotoli
    Tiana skrev 2016-01-27 10:39:19 följande:
    Jag fick mitt 1 mars, jag är förstförderska och tyckte det var långt till dess, kommer vara i 24+0 då, men får ju anta att de vet vad de gör Glad Verkar vara många gravid nu så det är ont om tider.
    Går du där du bor eller? Jag fick välja om jag ville ha en tid innan v. 25 och tyckte det var bäst. Nu stöter vi ju oftast på barnmorskan ändå när vi varit hos läkaren så man får säga hej och fråga något om det behövs.

Läste lite om hur ofta man går och verkar väldigt långt mellan, jag först hälsosamtal samtal runt v. 9 och hade inskrivning först v. 14, när hade du din? 
    MrsLovisa skrev 2016-01-27 10:28:47 följande:

Nä va kul!! Då har vi samma bf Tiana Dock hoppas jag på någon dag innan så man slipper ligga på bb under midsommar vore trist!

Nästa möte med min barnmorska är 7 mars, blir så sällan när man väntar nr 2 verkar det som...

Trodde med vi skulle få långt emellan för att det är fjärde barnet men verkar vara liknande för de som ska ha första. Vet att mödravården häromkring varit ganska ansträngd ett tag. Hur ofta gick du första gången, jag kommer inte ihåg själv hur det var med första. 
  • Tolotoli
    hundochhäst skrev 2016-01-27 12:40:24 följande:

Jag har varit på RUL och allt såg finfint ut. Blir en tredje av samma kön, lite besviken för jag har alltid velat ha en son. Det viktigaste är trots allt att hon verkar vara en frisk tjej. Jag kommer att bli så glad när hon är ute!

Ni får försöka en gång till sen

Jag har en flicka och två pojkar och har en pojke i magen. Tänkte först att det skulle vara roligt med en flicka även om man självklart tänker att en frisk bebis är allt som räknas men så kände jag bara att det är ju en pojke. Familjen var med inne på att de tyckte det skulle vara roligt med en flicka men så visade det ju sig att det var en pojke och jag kände bara ja, det här blir liksom toppen! De andra är också helt överlyckliga över en lillebror  
  • Tolotoli
    Tiana skrev 2016-01-27 15:14:57 följande:

Jag hade hälsosamtal tidigt, i v 5-6 tror jag, med en barnmorska som jag inte ska ha. Min ordinarie träffade jag vid inskrivning v9, samma dag fick jag ett tidigt UL (tog 3,5 år att bli gravid så nu håller de koll), sen en snabbträff med läkare som skrev remiss i v 13 för kvadrupeltest, och nu RUL i v 19.

De har ju hållit koll på mig hela vägen, och jag väljer att gå hemmavid istället för närmare jobbet ifall jag skulle bli sjukskriven eller nåt. Då skulle jag ju istället för jobbet få pendla till bm :)

Efter nästa besök borde jag ju få glukosbelastningen tätt inpå, och sen börjar man väl gå varannan-var tredje vecka eller nåt fram till slutet. 

Är samma här, verkar som de håller koll. Vi har fått jättebra bemötande och de är väldigt noggranna. Vi har också väntat ett tag så de är måna om att det ska följa så bebisen och jag mår bra vilket känns toppen. 

Hade också valt närmare hem, vi valde stan nu för att jag gillade barnmorskan jag först fick prata med. 
Svar på tråden BF juni/juli