Inlägg från: Donna85 |Visa alla inlägg
  • Donna85

BF juni/juli

Hej! Hoppar in här jag med :)

Hade lite strul med att få ut p-pillerna när receptet tog slut så missade någon dag och blev förmodligen gravid men fick ett väldigt tidigt missfall.

Hade inte tänkt skaffa ett barn till men efter det så kände jag att jag vill nog faktiskt ha en liten till...

Fick en mens till mellan och nu ska den komma imorgon egentligen men fick ett plus igår :)

Känns inte riktigt verkligt ännu...

Testade mig häromdagen men kikade bara lite snabbt på testet och tänkte nähä det tog sig inte och kastade det sen fick jag ett infall att testa igår morse för brösten har känts så ömma och tunga & jag har mått lite illa hela förmiddagarna på jobbet i veckan...

Skickade ett sms till sambon på en bulle och skrev Gräddas, 37' i 9 månader och la till en liten bild på testet i hörnet ifall han inte skulle fatta ;)

Sen firade vi vår minsta pojk som fyllde år och när han skulle ta ett kort med mobilen såg han meddelandet och började gråta <3

4juli är den beräknad till.

Vi har 2 killar på 9 och 4år och som den hästtjej man är så hade jag såklart önskat mig en flicka efter mina crossåkande pojkar ;)

Innan vår yngsta kom så hade jag ett ma i vecka 12, riktigt jobbigt och nu känns det som låååånga veckor innan man vågar tänka att det ska gå vägen.

• Donna85

Jag har haft problem med lågt järnvärde båda gångerna innan, har nog alltid lågt värde och det blir ju inte bättre när jag är gravid.

Sist var på gränsen att jag skulle behöva åka till grannstaden för att få sprutor men var precis att jag slapp det...

Så tänkte börja i tid denna gången med att trycka i mig järn ;)

Folsyra började jag med när vi bestämde oss för att försöka igen.

• Donna85
    Jennefer skrev 2015-10-26 14:31:25 följande:

Åh vad kul! Här vill jag bra med om jag får ????

Jag är i vecka 6 och har BF 23 Juni. Mitt första barn ????

Började med vidrig "mensvärk" i vecka 4, blev bättre efter en vecka. Sedan har det blivit riktigt ömma bröst (jobbigt när man är storbystad och van att sova på mage) humörsvängningar (känslan av att nästan börja gråta pga en viss produkt är slut i mataffären), trötthet, kramp i livmodern (trodde jag fick missfall men visade sig vara fler än jag som trott det).

Ska berätta för föräldrarna om ca 2 veckor har vi kommit överens om. Vi är båda 23 år.

Jobbar och pluggar också till gymnasielärare.

Nån mer än jag som är hästtjej och klurar på hus sjutton man ska fixa vardagen med 5 hästar när magen kommer??

Jag har oxå hästar men det har gått bra de andra gångerna :)

Sist hade jag problem med värk i ländsom strålade ner i benen, är sned i bäckenet efter att ha blivit omkullsparkad i hagen så antagligen var de det som ställde till att.

Så sista tiden fick sambon hjälpa till med vattenspannar om jag inte lessnade och gjorde det själv iallafall ;)

Jag har fått pojkarna på 3 timmar så inför förlossningen med sista så varnade bm mig för att ja måste åka in direkt när jag märker minsta tecken haha jo men visst!

Vattnet gick på morgonen men hästarna måste ju släppas ut och de skulle ha vatten och hö i hagen så jag gick och kånkade på det mendans sambon körde storebror till dagis.

Det satte minsann fart på det hela och det gick i 150 till BB!

Hoppas du får slippa foglossning och håller dig pigg så ska det säkert gå fint ska du se :)

Ang att berätta för syskonen så kom en av fröknarna på dagis fram till mig förra veckan och frågade när jag ska berätta att jag är gravid!

Vi har skojat lite hör hemma när vi har ätit att oj så tjock man är kanske finns det en bebis där inne och det snappade lillebror upp direkt såklart och berättade på dagis haha =)

Men vi väntar nog till v12 innan vi säger nåt om jag inte börjar må för dålig. ..
  • Donna85
    Jennefer skrev 2015-10-26 22:21:44 följande:

Vad skönt att du klarar av hästarna. Är lite orolig för hur det ska gå, sambon jobbar mycket och väldigt tidiga morfar emellanåt, men man får väl ta det dag för dag antalet jag. Shoppas ATG man får må så bra som möjligt.

Hur länge red du? Om det är ridning du håller på med vill säga :)

Vad du inte rädd att jobba i stallet pga tunga lyft?

Hmm kommer inte ihåg när jag slutade rida, lånade ut tävlingshästen på foder efter ett tag.

Men hade gått 2-3 månader kanske, höll inte på för fullt då. Hon var snäll att rida men lite för rädd för "spöken" ute så det kändes säkrast att lämna bort henne, nåt jag ångrar då hon blev så förstörd hos de som lånade henne att jag aldrig kunde rida henne mer men det är en annan historia :(

Sambon ville inte att jag skulle rida alls så fort vi fick veta att jag var gravid. Hade en frieser hingst då med, hade varit vanvårdat sen föl och jag tog hand om honom efter uppfödaren, men även efter kastreringen var han ganska kaxig så det kändes inte säkert att hålla på med honom så han fick jag tyvärr sälja. Man får hitta på lite lösningar för att klara av de tunga sakerna när man blir större men jag har mått bra, förutom värken då i slutet, så det har inte varit några problem alls faktiskt :) Vi hästtjejer har ju en förmåga att vara lite envisa men man kan ju ta den där fodersäcken på kärran istället för att slänga upp den på axeln osv :)
  • Donna85
    capy skrev 2015-10-28 17:40:14 följande:

Hehe... jag är visst "ålderkvinnan" i gänget 

Asch jag har oxå passerat 30 och närmar mig 31 med stormsteg ;)

Hade inte tänkt ringa o skriva in mig på mvc riktigt ännu, rädd att det skulle ge otur haha ;) Men hade lite frågor så ringde dit idag iallafall. Fick tid för inskrivning och hälsosamtal samma dag, 8 December. EVIGHETER TILL DESS JU! Att vänta är verkligen inte min starka sida :/

Vi får nycklarna till vår nya gård imorgon, just nu är vi mitt uppe i flytt så det blir bra att fördriva tiden med det.

Har haft världens förkylning sen i Lördags så det har nog dolt illamåendet för nu när jag börjar bli bättre kommer det krypandes igen. Har lite svag mensvärk, blir ju så rädd att nåt är galet när jag känner det... Sträcker mig i livmodern, antar jag att det är, såfort jag gör en hastig rörelse eller lyfter nåt tynger.

Äter som en häst, åt lunchbuffé med mamma idag och stirrade på min tallrik o undrade om jag verkligen skulle äta allt det där! Undrar hur lång tid det tar innan hon börjar ana nåt...
  • Donna85

Guuuud vad jag har ont i brösten! Vaknar till och med på nätterna när jag rullar över på sidan och råkar stöta till dom! Har en klängig 4 åring som är på mig som en igel just nu och han slår till dom hela tiden när jag klättrar på mig och det gör ju så grymt ont :/

Usch hoppas att det släpper lite snart....

Flyttade i helgen och när min bror bar ut bebissakerna från våra andra barn frågade han om vi inte skulle lämna kvar dom till de nya ägarna ifall de skaffar barn snart, visste inte vad jag skulle säga!

• Donna85
    DLR skrev 2015-11-02 12:27:19 följande:

Vi vill berätta för storebror och föräldrar till jul. Har någon tips på hur? Vi vill självklart slå in något. Vår första tanke var ifall vi skulle få gå på KUB innan jul, skulle då kunna slå in ultraljudsbilden. Utöver det kommer vi inte på något fiffigt. Såg att någon nämnde något om en napp. Det var iofs gulligt det med :)

Ringde MVC idag. Och de vill göra ett ultraljud på torsdag. Och det pga min historia och gener. sjukdomar kring äggstockar, äggledare samt mensen. Vet inte riktigt hur jag ska känna eller tänka. Pirrigt och nervöst på samma gång!

Jag hade även räknat helt fel när det kommer till BF. Iallafall om man räknar efter sista första mensen. Så det blir 1 Juli 2016 istället för 5 Juli. Tänker dock att jag ändrar på det efter torsdag. Vet mer då :)

Funderar på att slå in en varsin tröja till barnen med Storebror tryckt på, se hur lång tid det tar tills alla fattar ;)
  • Donna85

Varit lite nojig senaste dagarna att allt skulle ha avstannat men igår kväll började jag må illa och det håller i sig konstant.... Blir bara värre när jag inte kunnat sova ordentligt pga det för då kommer magkatarren som ett brev på posten. Gick igenom ett ma innan sista sonen, fröet dog i v 6 men jag började inte blöda förrän v 12 när jag var påväg till jobbet för att berätta och det har börjat spela spratt i huvudet så nu väntar jag bara på att börja blöda :(

Satt och läste om graviditet och trötthet på jobbet igår efter att ha somnat på skrivbordet (!) Och då kommer en jobbarkompis och kikar över axeln på mig så nu vet nog han iallafall vad som är på gång! Smidigt..

För er som mår lite illa kan jag rekommendera åksjukearmband från apoteket, hade mina på mig hela förra graviditeten och de hjälpte faktiskt. Testade åksjuketabletter jag fick av bm men då kunde jag inte hålla mig vaken, blev fruktansvärt trött av dom!

• Donna85

Usch vad jag har börjat må illa :( började förra veckan, i fredags kräktes jag 2 ggr på jobbet. Använder åksjukearmband och har börjat med postafen men vet inte om det hjälper så jätte mycket... Testade postafen förra graviditeten med men gav upp direkt för jag kunde inte hålla ögonen öppna utan somnade på jobbet.. Är trött nu med men inte riktigt lika mycket. Sovit dåligt några nätter o då blir illamåendet ännu värre. Någon som har nåt tips?? Testat att äta innan jag stiger upp men det hjälpte inte nåt direkt. Försöker småäta lite hela tiden så håller det sig lie lugnare, äter jag lite större portion så mår jag jätte illa.

• Donna85
    DLR skrev 2015-11-10 08:43:47 följande:

Har ni, som har barn sedan tidigare ångrat något? Eller snarare tänkt att, det ska jag göra annorlunda den här gången.

Jag hade BF den 20/11 men hade tid för igångsättning den 10/11 pga en svår graviditet. Addera sedan tankegången att "Förstföderskor går alltid över tiden...".

Jag skulle packa BB väskan någon dag innan jag skulle åka in, utan stress, till förlossningen för igångsättning. Tänkte jag...

Men, min son ville bestämma själv. Vattnet gick den 4/11, värkarna kom snabbt efter, åkte in, och han föddes dagen efter. Hade så gärna velat ha min musik, hans nalle jag haft/sovit med sedan jag var på RUL och min kamera samt mobil laddare. Som skulle ha packats i BB väskan. Denna ggn blir det att ha den klar i vecka 29-30 redan. Just in case! haha ;)

Mina tidigare förlossningar har gått på 3 timmar så är rädd att inte hinna in... Sista förlossningen hade jag en jätte otrevlig bm och önskar att jag hade vågat/orkat säga ifrån och sett till att få en ny... Jag hade skrivit klart och tydligt att jag absolut inte ville ha någon student med men det första jag ser är en student skylt på en av sköterskorna Och hon var med hela tiden, skulle ta blodprov och stack mig så många ggr i armen utan att lyckas att tillsist fick en annan komma och göra det, jag hade så ont i armen efter fl och den var helt blå! Var även hon som fick sy ihop där jag sprack lite. Gjorde så ont så jag fick lustgas och hon höll på i evigheter, sydde fel med så jag spricker där vid samlag för att det är så mycket ärr just där hon sydde. Tyvärr var det ingen trevlig förlossning eftersom de inte lyssnade på mig alls, blåsan var sprängfylld och tog emot när jag kryste. Gjorde så ont och bad henne att tömma den för det gjorde de vid första förlossningen men hon svarar inte ens mig utan skriker att jag ska ta i mer istället! Usch hemsk människa. ... Så stå på er tjejer, märker nu att ni inte klickar så BYT. Det är ni som ska få en bra upplevelse, skit i att tänka att det känns dumt o taskigt som jag gjorde... Hoppas inte jag skrämde nåhon nu, absolut inte meningen utan bara ett råd att ta med sig. Första förlossningen gick hur bra som helst och den bm jag hade då var underbar :) Så det gör verkligen mycket vilken personal man har runt sig.
  • Donna85

Ni som gör tidigt vul gör ni det privat eller hos bm? Brukar man behöva riktigt starka anledningar för att få göra ett tidigt hos bm? Hade ett ma innan sista barnet och det var fruktansvärt jobbigt. Mår inte jätte dåligt över det just nu, försöker inte tänka på det, men skulle vara otroligt skönt att få se att pyret verkligen finns o att det lever som det ska... Men kanske inte är "tillräckligt" för att de ska tycka att det är ok med ett vul?

• Donna85
    Gammeltanten skrev 2015-11-11 17:42:53 följande:

Hej!

Jag drar mig ur den här gruppen nu. MF idag. Började med en plötsligt mängd vätska som var utspett röd. Sedan allt tjockare blödning. Lycka till ni andra.

Åh så tråkigt :( Beklagar!
  • Donna85

Mina pojkar vill absolut inte ha ett syskon så det blir kul att de deras reaktion ;)

Ringde bm idag för o fråga om ett vul men hon sa att dels har de inga tider över för att göra utöver liksom och dels så är det gyn som kunde göra vul och de gör bara om man blöder så det blir inget med det... Har inte tänkt så mycket på kub eftersom jag inte gjorde det med de andra, va bara äldre som fick göra det på den tiden. Men hon sa att om jag gör det så får jag ju ett ul så det blir nog att göra det. Fast hade ju velat veta innan v 12 att allt är som det ska...

Ett tips till er som mår illa, jag har börjat dricka citronjuice när jag mår dåligt och då försvinner det direkt! Läst om flera som luktar på citrusfrukter osv för att slippa illamåendet :)

• Donna85
    krumbukt skrev 2015-11-13 09:24:31 följande:

Du kan väl boka tid privat om du vill göra vul? Fast då får man ju betala själv =/

Tack för tipset! Jag mår så galet illa, varit hemma från jobbet sen i tisdags. Tror jag kanske måste ringa bm och se om man kan få nåt utskrivet. 

Har du testat postafen? Är receptfritt på apoteket.

Är så galet trött! Kämpar igenom dagarna på jobbet, hämtar barnen på dagis och är på dåligt humör mot alla resten av kvällen tills jag somnar i soffan direkt efter middagen. Går o lägger mig så fort barnen somnat,strax efter 8! Såhär trött har jag aldrig varit innan! Körde lite med postafen o det blir man ju trött av men detta kom innan o håller i sig konstant. Så jobbigt när vi precis flyttat och sambon stirrar men flyttlådor o annat och jag är som ett lik :(
  • Donna85

God jul allihop!

Igår kol tomten med en varsin t-shirt till barnen, den äldsta fick en med Storebror igen på och den yngsta en med store bror. Vår minsta började storgråta när jag sa att det stod på tröjan att han skulle bli storebror! Och den äldsta slängde sig på golvet och vägrade visa tröjan haha då det gick verkligen super bra! Blev inte några jätte glada miner hos resten av familjen hellre, våra 2 pojkar är verkligen en handfull med fullt ös och bråk dygnet runt och de vet hur slutkörd jag är av dom så det blev nog lite blandade känslor... Kul med ett barnbarn till men oroliga över hur vi ska orka med det. Ikväll kommer sambons föräldrar hit så då ska barnen möta dom i dörren med sina tröjor på sig, se hur de reagerar! Vår äldsta har smält det lite nu och tycker väl att det ska bli ok, iallafall om det är en flicka som inte kommer bråka med honom ;)

• Donna85
    manoira skrev 2015-12-26 16:23:22 följande:

God jul på er!

Här är det nervöst. Ska göra KUB på tisdag och inför ultraljudet gjordes ett snabbt ultraljud vid lokala kvinnokliniken bara för att se att allt stod väl till med den lille, eftersom jag måste resa till Stockholm för testet. Var så skönt att se ett pickande hjärta idag även om ultraljudet gjordes på världens sämsta och äldsta maskin så vårt barn ser ut som en alien :D Men en liten hand och ett par ögon syns i alla fall :D Ser fram emot bättre bilder på riktiga testet på tisdag!

Mår dock fortfarande skit även om det kommer en och annan bra dag emellanåt viket ger mig hopp om att illamåendet är på väg bort.

Vi ska på kub idag, nervöst! Lillebror frågade om det skulle skära upp min mage och titta på bebisen! =)
  • Donna85

Åh kommer inte ihåg när jag kände första gången med pojkarna men det var nog innan RUL iallafall...

Gick bra på kub idag :) Fick se det lilla livet röra sig där inne, sjukt hur bra man ser dom fastän de är så små! Vi hade en risk på 1 av 1499 på downs och 1 av 20000 på andra sjukdomar så det var låga siffror :)

• Donna85

Jag har oxå känt bebis 2 ggr, är i v 13 + 2 :) Har legat/halvsuttit båda gångerna och känt nåt snabbt fladdra till. Fasar för slutet när det känns som man har en alien i magen och man ser en fot tryckas ut :/ Har tyckt att det varit lika obehagligt båda gångerna tidigare...

Usch har fått urinvägsinfektion, kände av det lite smått häromdagen men det gick över efter lite citronvatten. Idag kom det tillbaka pang bom, tänkte bara åkt hem och behandlat det lite själv men fick för mig att ringa 1177 och det va ju tur för de sa att man måste behandla direkt när man är gravid. Så fick en snabb tid på vc och lite pencelin. Hoppas det går över snabbt och inget hunnit hända med bebis.

Någon här som tänker göra 3d ul? Jag kikade lite på det idag, ångrade att jag inte gjorde det med sista sonen. Får vänta tills v 26 verkar det som.

Svar på tråden BF juni/juli