Inlägg från: Glader02 |Visa alla inlägg
  • Glader02

BF juni/juli

Hej! Jag är en av dem som Snorkfraken91 hade med sig från en annan tråd. Jag är 24, snart 25 år o väntar vårt första barn. Är nu i vecka 6.

Just nu är jag utomlands och kommer hem i helgen. I en vecka har jag haft otrolig smärta i magen, mest på nätterna o haft svårt med trög mage. Någon annan? Hoppas det ger sig och att det inte är farligt, precis som det verkar vara för de jag läst om...

• Glader02
    odie skrev 2015-10-29 08:48:14 följande:

Har exakt samma symptom, ringde barnmorskan och hon sa att det var helt normalt! Hon sa till och med att vissa kvinnor kan ha jätte ont! Så det lugnade mig!

Tack för svaret! Hemskt o ha så ont! Hur gör du när det kommer? Vet inte vart jag ska ta vägen.
  • Glader02

BF-lista

Mamacitaa - 2 juni,29 år,Sthlm, fjärde barnet

MissIrene - 6 juni - 25 år, Norrbotten, första barnet

Nilsonee - 20 juni - 23år, Bollnäs, andra barnet

Jennefer - 23 juni

Tesseresan - 26 juni - 25 år, Eskilstuna, andra barnet

Ajvar - 29 juni

MrsToledo - 29 juni

Krumbukt - 30 juni - 29 år, Norrtälje, andra barnet

Odie - 30 juni - 27 år, Örebro, första barnet

Snorkfroken91 - 1 juli - 24 år, Norrbotten, första barnet

YoLo - 1 juli

Tilliiz - 2 juli -28 år, Stockholm, första barnet

Nostalgity - 2 Juli - 26 år, Eskilstuna, tredje barnet

Luttiis - 3 juli - 26 år, Stockholm, första barnet

Emsanyeah - 3 Juli - 23 år, Norrbotten, andra barnet

Frida ahl - 4 juli - 29 år, Uppsala, andra barnet

Donna85 - 4 juli

Sasaj - 5 juli - 27 år, Göteborg, första barnet

Lova123 - 5 juli - 27 år, Skåne, första barnet

Piikachuu - 6 juli - 29 år, Skåne, första barnet

Enamorda - 6 juli - 31 år, Örebro, tredje barnet

Cadencee - 7 juli - 23 år, Jönköping, andra barnet

Capy - 8 juli - 33 år, Östergötland, andra barnet

Glader02 - 22 juni - 25 år, första barnet

• Glader02
    odie skrev 2015-10-29 17:03:53 följande:

Jag försöker härda ut.. :/ när det är som värst tar jag Alvedon vilket hjälper lite! :) Förstår dig blir ju både fysiskt och psykiskt eftersom man får för sig att något är fel! Men försöker intala mig att det är helt normalt!

Haha ja och här utomlands har jag ingen bm o ringa heller. Ska dit nästa vecka och ska berätta då.
  • Glader02
    MissIrene skrev 2015-10-31 17:17:02 följande:

Känner mig så orolig nu, gick på toa och upptäckte blod i trosan :( är så himla ledsen. Ringde 1177 och hon sa att jag bara skulle avvakta och ringa igen ifall jag fick ont eller om det kommer mer. Har än så länge inte haft ont och det har inte kommit så mycket, en liten fläck i trosan endast, vad tror ni? Ni som fått barn tidigare, har ni varit med om något sådant och allt har gått bra?

Åh håller tummarna att allt är bra!
  • Glader02
    Rosen5824 skrev 2015-11-01 16:38:03 följande:

Hej alla! 

Heter Louise och väntar mitt första barn. Jag fick reda på i torsdags att jag var gravid och är idag i vecka 7. Har lite dålig koll på min mens och sånt och trodde att den magont jag hade var min lite sena mens, men nej! Är så överlycklig och ser så fram emot att bli mamma  

Ska bli skönt att få prata med några andra blivande mammor då man inte kan prata med sina vänner och familj i nu läget. Vet att alla kommer bli så glada och överraskade 

Någon mer än mig som tänker berätta på julafton? 

Grattis och välkommen! Jag går in i vecka 7 nästa vecka. Kul o få veta så! Haha.

Jag kommer behöva berätta innan för mina föräldrar o syskon då jag ska på spa i början av december, beror lite på hur mycket det kommer synas. : )

Men kul grej med julafton!
  • Glader02
    Luttiis skrev 2015-11-01 16:58:43 följande:

Ja det känns inte super kul faktiskt, jag kommer söka jobb som jag hittar och som verkar kul och får jag ett nytt är det bara positivt, komme inte sluta hos min nuvarande arbetsgivare innan jag har ett nytt jobb så förhoppningvis blir jag inte arbetslös innan april iaf. Kommer jag på intervjuer kommer jag inte säga något om graviditeten, måste tänka på mig själv och bebis i första hand och inte arbetsgivaren haha.

Tack för dina råd!:)

Det verkar som en jobbig sits! Lycka till! Hoppas du hittar något jobb där du känner dig trygg.
  • Glader02
    Ronille skrev 2015-11-02 10:51:00 följande:

Tack ska ni ha. Lycka till alla ni andra ????

Men fy! Vad sorgligt.
  • Glader02
    Ajvar skrev 2015-11-03 06:48:08 följande:

Åh hoppas dom blev glada! Är det första?

Jag är relativt symptomfri och det är nog främst jag som känner hur magen är svullen men jag ska hålla mig till jul - vågar ändå inte ta ut något innan UL.

I övrigt är jag typ symptomfri, gillar inte! Lite trött men inga spända bröst, inget illamående, tränar som vanligt och äter gör jag alltid ändå, hehe. Längtar till jag får känna något, jag går trots allt in i v7 imorgon.. Känns inte ett dugg verkligt :(

Spänningar i magen när jag nyser - ja! Äntligen någon som uttrycker det jag känner! Känns som att magmusklerna sitter ihop mer på något sätt och det krampar när jag hostar/nyser, men så släpper det efter ett par sekunder.

Det är svårt o känna att det är verkligt tycker jag också. Jag går in i vecka sju idag och har i för sig väldigt trög mage, ont i magen och lite spända bröst o trött. Men inget illamående som många här skriver om och som man ofta hör om. Gör ju att man undrar om det är verklig!
  • Glader02
    Luttiis skrev 2015-11-03 14:52:13 följande:

Trött, motvärn, svullen och gasig mage haha men hellre det än illamående! V 6 (5+1)

Jo men vill nästan må illa så jag känner att det verkligen lever en liten därinne.. haha
  • Glader02
    Rosen5824 skrev 2015-11-20 16:37:29 följande:

Jag bor i Nässjö men ska på Ul i Eksjö, vi är inget sort landsting :/

Jag har inte heller så många symtom vilket oroar mig, bara trötthet o lite ömma bröst. Också vecka 9. Förstår din känsla helt! Jättejobbigt.
  • Glader02
    mammsen79 skrev 2015-12-08 21:59:54 följande:

Är det någon mer som är andfådd? Är i v10, har tydligen lite högt blodtryck o lågt järn112, kanske beror på det?

Jag är också mycket andfådd, orkar inte gå alls samma hund promenader som jag gjorde innan. Är i vecka 12. Hade lågt blodtryck och låga järnvärden så tror nog det beror på det.
  • Glader02

Hej! Undrar om det är någon som gjort KUB-test? Hur går det till? Hur fungerar ultraljudet?

• Glader02
    Y o L o skrev 2015-12-15 13:40:47 följande:

Då var det konstaterat, jag hade en MA. Känns sorgligt och tomt just nu. Tack för ert stöd tidigare, lycka till allihopa. Jag glädjer mig åt att jag har en underbar dotter och så får vi se hur det blir i framtiden, om vi försöker igen!

Beklagar! :( lycka till!
Svar på tråden BF juni/juli