Inlägg från: SSK13 |Visa alla inlägg
  • SSK13

BF juni/juli

Hej! 

Jag är 25 år och väntar andra barnet som förväntas komma den 29/6. Är i vecka 6 (5+0) idag.

Känns som sega veckor innan man kan pusta ut lite mer :)

• SSK13

God förmiddag! Har idag läst en gravidtidning och började längta så himla mycket. Hoppppas så mycket att allt går vägen. Inte försen 17 dec kan vi pusta lite grann.

Är beräknad till 29/6 :) Ska boka in tid till BM nästa vecka, är i vecka 7 då.

• SSK13

Hej! Jag är inte med i BF-listan! Men kanske inte har skrivit något heller ;) Jag är iaf beräknad till den 29 juni :)

• SSK13
    BF-lista 

Mamacitaa - 2 juni,29 år,Sthlm, fjärde barnet 

MissIrene - 6 juni - 25 år, Norrbotten, första barnet 

Nilsonee - 20 juni - 23år, Bollnäs, andra barnet 

Jennefer - 23 juni 

Tesseresan - 26 juni - 25 år, Eskilstuna, andra barnet 

Ma JoLi - 28 juni - 33 år, Uppsala, andra barnet

Ajvar - 29 juni 

SSK13 - 29 juni - 25 år, andra barnet, Malmö

MrsToledo - 29 juni 

Krumbukt - 30 juni - 29 år, Norrtälje, andra barnet 

Odie - 30 juni - 27 år, Örebro, första barnet 

Snorkfroken91 - 1 juli - 24 år, Norrbotten, första barnet 

YoLo - 1 juli 

Tilliiz - 2 juli -28 år, Stockholm, första barnet 

Nostalgity - 2 Juli - 26 år, Eskilstuna, tredje barnet 

Luttiis - 3 juli - 26 år, Stockholm, första barnet 

Emsanyeah - 3 Juli - 23 år, Norrbotten, andra barnet 

Frida ahl - 4 juli - 29 år, Uppsala, andra barnet 

Donna85 - 4 juli 

Sasaj - 5 juli - 27 år, Göteborg, första barnet 

Lova123 - 5 juli - 27 år, Skåne, första barnet 

Piikachuu - 6 juli - 29 år, Skåne, första barnet 

Enamorda - 6 juli - 31 år, Örebro, tredje barnet 

Cadencee - 7 juli - 23 år, Jönköping, andra barnet 

Gammeltanten - 7 juli - 36 år, Blekinge, första barnet IVF 

Capy - 8 juli - 33 år, Östergötland, andra barnet 

Piwi - 10 juli - 33 år, Stockholm, andra barnet 

Glader02 - 22 juni - 25 år, första barnet

DLR - 5 Juli - 33 år, Stockholm, andra barnet
  • SSK13

Känner inte så mycket alls under dagarna nu, men igårkväll samt nu har jag värk vid äggstockarna typ. Känns inte riktigt som vanlig mensvärk, en annan sorts. Molvärk iaf. Konstigt att man kan bli lugn av lite värk! Haha.

• SSK13

Ja man får försöka vara glad också. Om någon av er varit med i "bli-gravid"-trådarna här på FL så är ju förväntan så stor på att få ett + ens en gång. Många kämpar länge för att äntligen bli gravid. Synd att den glädjen så snabbt äts upp av oro istället :)

Vi är nygravida väntande mammor. Tänk så härligt!

Jag som haft noll tecken på bebis i magen några dagar nu har fått molvärk som känns extra härlig då vi är på SPA och bara kan ta hand om oss själva.

• SSK13
    mammsen79 skrev 2015-11-07 15:19:54 följande:

Ok då vet jag vad jag ska vara inställd på.Kan de se kön i v7? Tack gulliga för svaret

Tyvärr är det för tidigt. Tror inte könet ens är utvecklat så tidigt!
  • SSK13
    En del av oss skrev 2015-11-08 12:55:27 följande:

[quote=75975308][quote-nick]ebe91 skrev 2015-11-08 12:07:36 följande:[/quote-nick]

Det jag menar är att har två personer samma bf (säg 1 juni) så kommer de ju på bf befinna sig i v 39+6 1 juni. Således kommer de ju alltid vara lika långt gången. Sen kan det hända att person ett hade sista mens 1 sept och person två hade sista mens 4 sept, men både hade då ägglossning samma dag (säg 16 sept) för att vara beräknade på samma dag.

[/

Nej ena kan ha haft ÄL 4 september och person två 10 september, beroende på ens lutealfas så du tänker lite fel. Jag har tex aldrig ÄL på samma dag, ena gången kan jag ha ÄL på dag 20 månaden därpå dag 16 och nu senast på dag 11.

Det är väl själva befruktingen som måste ha skett samtidigt för att vara beräknad samma dag, iaf efter RUL då man mätt och så. Och innan man vet det är det sista mensens första dag som avgör.
  • SSK13
    En del av oss skrev 2015-11-08 17:55:22 följande:

[quote=75976523][quote-nick]SSK13 skrev 2015-11-08 17:43:58 följande:[/quote-nick]

Det är väl själva befruktingen som måste ha skett samtidigt för att vara beräknad samma dag, iaf efter RUL då man mätt och så. Och innan man vet det är det sista mensens första dag som avgör.

[/

Ja skrev jag inte det? BM beräknar graviditeten från SM men i hela veckor fram till RUL är gjort om man nu inte gör FVP för då måste man veta vecka exakt.

Inte exakt. Man kan ju ha ägglossning samtidigt men bli befruktat olika. Tar ju olika tid :)
  • SSK13
    En del av oss skrev 2015-11-08 17:55:22 följande:

[quote=75976523][quote-nick]SSK13 skrev 2015-11-08 17:43:58 följande:[/quote-nick]

[/

Ja skrev jag inte det? BM beräknar graviditeten från SM men i hela veckor fram till RUL är gjort om man nu inte gör FVP för då måste man veta vecka exakt.

Inte exakt. Man kan ju ha ägglossning samtidigt men bli befruktat olika. Tar ju olika tid :)
  • SSK13

Jag har köpt en bok som heter "Gravid, en fyll-i-nok om nio månaders väntan".  Började fylla i den nu :) Även om det känns läskigt att göra det i ett sådant tidigt skede så är det kul att veta vad man tänkte på i den och den veckan liksom :)

• SSK13
    Luttiis skrev 2015-11-08 19:54:17 följande:
    Och där kommer du igen med dina kloka ord! Jag skulle behöva ha dig sittandes på min axel så varje gång dumma tankar kommer upp i huvudet kan du putta bort dom!

Tycker du att det är onödigt att boka in ett vul i veckan? Går in i vecka 7 då, borde jag istället vänta till mitt inbokade ul 27 nov ist? Då är jag i 8+4
    Jag kunde inte boka föra vecka 8. Kollat på två ställen och de gör inte försen då. Jag hade gärna gjort tidigare också! Tänker att de kanske inte gör det pga risken att man inte ser så mycket.
  • SSK13
    Gammeltanten skrev 2015-11-11 17:42:53 följande:

Hej!

Jag drar mig ur den här gruppen nu. MF idag. Började med en plötsligt mängd vätska som var utspett röd. Sedan allt tjockare blödning. Lycka till ni andra.

Ånej :( beklagar verkligen. Kramar <3
  • SSK13
    DLR skrev 2015-11-11 20:15:35 följande:

SSK13

Varenda gång jag ser ditt SN tänker jag på Hockey :)

Hockey? Hihi varför då?
Svar på tråden BF juni/juli