BF juni/juli
Hej!
Jag är 25 år och väntar andra barnet som förväntas komma den 29/6. Är i vecka 6 (5+0) idag.
Känns som sega veckor innan man kan pusta ut lite mer :)
Hej!
Jag är 25 år och väntar andra barnet som förväntas komma den 29/6. Är i vecka 6 (5+0) idag.
Känns som sega veckor innan man kan pusta ut lite mer :)
God förmiddag! Har idag läst en gravidtidning och började längta så himla mycket. Hoppppas så mycket att allt går vägen. Inte försen 17 dec kan vi pusta lite grann.
Är beräknad till 29/6 :) Ska boka in tid till BM nästa vecka, är i vecka 7 då.
Hej! Jag är inte med i BF-listan! Men kanske inte har skrivit något heller ;) Jag är iaf beräknad till den 29 juni :)
Känner inte så mycket alls under dagarna nu, men igårkväll samt nu har jag värk vid äggstockarna typ. Känns inte riktigt som vanlig mensvärk, en annan sorts. Molvärk iaf. Konstigt att man kan bli lugn av lite värk! Haha.
Ja man får försöka vara glad också. Om någon av er varit med i "bli-gravid"-trådarna här på FL så är ju förväntan så stor på att få ett + ens en gång. Många kämpar länge för att äntligen bli gravid. Synd att den glädjen så snabbt äts upp av oro istället :)
Vi är nygravida väntande mammor. Tänk så härligt!
Jag som haft noll tecken på bebis i magen några dagar nu har fått molvärk som känns extra härlig då vi är på SPA och bara kan ta hand om oss själva.
Ok då vet jag vad jag ska vara inställd på.Kan de se kön i v7? Tack gulliga för svaret
Eller jag vet att det inte är utvecklat :)
[quote=75975308][quote-nick]ebe91 skrev 2015-11-08 12:07:36 följande:[/quote-nick]
Det jag menar är att har två personer samma bf (säg 1 juni) så kommer de ju på bf befinna sig i v 39+6 1 juni. Således kommer de ju alltid vara lika långt gången. Sen kan det hända att person ett hade sista mens 1 sept och person två hade sista mens 4 sept, men både hade då ägglossning samma dag (säg 16 sept) för att vara beräknade på samma dag.
[/
Nej ena kan ha haft ÄL 4 september och person två 10 september, beroende på ens lutealfas så du tänker lite fel. Jag har tex aldrig ÄL på samma dag, ena gången kan jag ha ÄL på dag 20 månaden därpå dag 16 och nu senast på dag 11.
[quote=75976523][quote-nick]SSK13 skrev 2015-11-08 17:43:58 följande:[/quote-nick]
Det är väl själva befruktingen som måste ha skett samtidigt för att vara beräknad samma dag, iaf efter RUL då man mätt och så. Och innan man vet det är det sista mensens första dag som avgör.
[/
Ja skrev jag inte det? BM beräknar graviditeten från SM men i hela veckor fram till RUL är gjort om man nu inte gör FVP för då måste man veta vecka exakt.
[quote=75976523][quote-nick]SSK13 skrev 2015-11-08 17:43:58 följande:[/quote-nick]
Det är väl själva befruktingen som måste ha skett samtidigt för att vara beräknad samma dag, iaf efter RUL då man mätt och så. Och innan man vet det är det sista mensens första dag som avgör.
[/
Ja skrev jag inte det? BM beräknar graviditeten från SM men i hela veckor fram till RUL är gjort om man nu inte gör FVP för då måste man veta vecka exakt.
Jag har köpt en bok som heter "Gravid, en fyll-i-nok om nio månaders väntan". Började fylla i den nu :) Även om det känns läskigt att göra det i ett sådant tidigt skede så är det kul att veta vad man tänkte på i den och den veckan liksom :)
fyll-i-bok * :)
Hej!
Jag drar mig ur den här gruppen nu. MF idag. Började med en plötsligt mängd vätska som var utspett röd. Sedan allt tjockare blödning. Lycka till ni andra.
SSK13
Varenda gång jag ser ditt SN tänker jag på Hockey :)