BF juni/juli
Hej allihopa, plussade förra veckan och har bf 30 juni! :)
Hej allihopa, plussade förra veckan och har bf 30 juni! :)
Varmt välkommen! Hur gammal är du, är det första barnet? :)
[/quote]
Jag är 27 år och det är första barnet efter att ha försökt sedan 2007 så fattar det inte riktigt än och oroar mig väldigt mycket för missfall!
BF-lista:
MissIrene - 6 juni - 25 år, Norrbotten, första barnet
Jennefer - 23 juni
Tesseresan - 26 juni - 25 år, Eskilstuna, andra barnet
Ajvar - 29 juni
MrsToledo - 29 juni
Nilsonee - 30 juni
Odie - 30 juni - 27 år, Örebro, första barnet
Snorkfroken91 - 1 juli - 24 år, Norrbotten, första barnet
YoLo - 1 juli
Tilliiz - 2 juli
Luttiis - 3 juli - 26 år, Stockholm, första barnet
Frida ahl - 4 juli - 29 år, Uppsala, andra barnet
Donna85 - 4 juli
Sasaj - 5 juli
Lova123 - 5 juli
Piikachuu - 6 juli - 29 år, Skåne, första barnet
Enamorda - 6 juli - 31 år, Örebro, tredje barnet
Krumbukt - 9 juli - 29 år, Norrtälje, andra barnet
Någon mer som är helt vansinnigt trött på kvällarna... zzZzZzzZzZzz
Hej! Jag är en av dem som Snorkfraken91 hade med sig från en annan tråd. Jag är 24, snart 25 år o väntar vårt första barn. Är nu i vecka 6.
Just nu är jag utomlands och kommer hem i helgen. I en vecka har jag haft otrolig smärta i magen, mest på nätterna o haft svårt med trög mage. Någon annan? Hoppas det ger sig och att det inte är farligt, precis som det verkar vara för de jag läst om...
Varför måste det vara så osäkra veckor i början?! Det är väl inge kul att gå runt och vara orolig! Har knappt några symptom idag heller, bara väldigt ömma bröst men knappt någon värk i magen som tidigare veckor! Klart man blir orolig att det inte är någon där. Hur tidigt kan man egentligen gå på ul? Jag är i v 5 (4+3) jag är orolig efter som jag har en syster som fick missfall i vecka 4 men som inte fick veta det förrän i v 13.
Jag hade visst fallit bort från BF-listan :(
Denna vecka har jag varit såå trött, läggdags 19:30. Någon mer som känner sig virrig? Kan inte riktigt fokusera på jobbet.
Idag har jag haft som mensvärk, läskigt men visst behöver det inte betyda något dåligt. Växtvärk? Är också väldigt sugen på mjölkprodukter, salt och knäckebröd. Allt jag vill äta :)
Hej!
Jag är 25 år och väntar andra barnet som förväntas komma den 29/6. Är i vecka 6 (5+0) idag.
Känns som sega veckor innan man kan pusta ut lite mer :)
Tack för svaret! Hemskt o ha så ont! Hur gör du när det kommer? Vet inte vart jag ska ta vägen.
Haha ja och här utomlands har jag ingen bm o ringa heller. Ska dit nästa vecka och ska berätta då.
Första barnet, v 6, bf 29 juni.
Idag har jag hade ovanligt mycket mensvärk och som under kvällen eskalerat till riktig magsmärta. Satt med ett gäng kompisar till sambon och höll tyst men så brast det så fort vi satte oss i bilen. Nu är jag så himla orolig..
Det gör ont i hela magen och ryggen och strålar typ ut i höfterna och rumpan. Någon med liknande symptom? :(
Hej! Jag plussade i torsdags morse efter Ivf-behandling. BF 7/7. Jag är 36 och började tro att vi inte skulle kunna få barn eftersom jag slutade med p-piller för 10 år sedan. I februari förra året började vår resa med med att jag skulle gå ner 20 kilo till BMI 25 innan vi ens fick påbörja en utredning. I september förra året var jag där. Efter några omgångar blodprov och spermaprov hittades inget fel hos någon av oss så vi fick remiss till IVF. Där fick vi veta att vi skulle få genomgå behandlingen men att en godartad cysta på min högra äggledare skulle opereras bort först för att ge oss största möjliga chans att lyckas. Operationen blev till slut av i augusti och efter två menstruationer ringde vi ivf-kliniken och fick genast påbörja vår första behandling med korta protokollet. Den 12:e oktober plockades 9 ägg, 4 av dem lyckades de befrukta och 1 sattes in den 14:e. Veckan därpå fick vi brev om att inget av de tre kvarvarande äggen varit av tillräckligt god kvalitet för att frysas vilket drog ner våra förhoppningar om ett plus. Men i torsdags blev jag överlycklig över det positiva testet.
Glader02: Håller med dig, man undrar om det är verkligt. Jag har lite ömma bröstvårtor och molvärk i magen till och från men inget illamående. Är i vecka 7 (6+2).
Är det nån mer som har molvärk?
Lustigt, precis som förra graviditeten blev jag helt plötsligt sugen på mjölk. Har nu druckit två stora glas :) jag som aldrig dricker mjölk annars. Någon mer som fått så? Är i v 11 nu.