Inlägg från: frida ahl |Visa alla inlägg
  • frida ahl

BF juni/juli

Hej! Hoppar in här, plussade idag bim-1. Enligt app beräknad till den 4 juli. Det är vårt andra barn, hoppas också att allt går vägen även denna gång. Med lillkillen hade jag inga symptom alls på grav förutom extrem trötthet, verkar vara likadant nu:) jag är 29 år, sambon 32 och lillgrabben 2 år.

Känns fortfarande overkligt :)

• frida ahl

Jag har inga symptom alls förutom att jag är trött. Känns både skönt och läskigt. Hade likadant med första barnet. Kände inga symptom alls då heller. Lite läskigt då jag hela tiden går och inbillar mig att jag inte är gravid eftersom jag inte känner något.

• frida ahl
    BF-lista:

MissIrene - 6 juni - 25 år, Norrbotten, första barnet

Jennefer - 23 juni

Tesseresan - 26 juni - 25 år, Eskilstuna, andra barnet

Ajvar - 29 juni

MrsToledo - 29 juni

Nilsonee - 30 juni 

Odie - 30 juni

Snorkfroken91 - 1 juli - 24 år, Norrbotten, första barnet

YoLo - 1 juli

Tilliiz - 2 juli

Luttiis - 3 juli 

Frida ahl - 4 juli - 29 år, Uppsala, andra barnet

Donna85 - 4 juli

Sasaj - 5 juli

Lova123 - 5 juli

Piikachuu - 6 juli

Enamorda - 6 juli - 31 år, Örebro, tredje barnet

Krumbukt - 9 juli
  • frida ahl
    Y o L o skrev 2015-10-28 12:36:03 följande:

Någon mer än jag som vet att ni vill ha kejsarsnitt? Antar att det bästa är att säga det direkt vid inskrivningen va? Min förra fl slutade med akut KS så jag vet verkligen säkert att jag ska ha ett KS igen. Någon som har någon erfarenhet kring detta att kräva KS?

Jag har en kompis som också fick föda med Akut KS och för henne var det inga problem att få föda med KS med nästa. Brukar oftast vara så verkar det som att man har lite mer att säga till om när man fött en eller flera gånger tidigare :)
  • frida ahl
    MissIrene skrev 2015-10-31 17:17:02 följande:

Känner mig så orolig nu, gick på toa och upptäckte blod i trosan :( är så himla ledsen. Ringde 1177 och hon sa att jag bara skulle avvakta och ringa igen ifall jag fick ont eller om det kommer mer. Har än så länge inte haft ont och det har inte kommit så mycket, en liten fläck i trosan endast, vad tror ni? Ni som fått barn tidigare, har ni varit med om något sådant och allt har gått bra?

Jag fick en liten blödning i v.6 med min lilla son. Jag satt i soffan och kände hur någonting liksom knäppte till och sen att de rann något där nere. Sprang på toa direkt och det var blod i trosan, ungefär som en femma. Jag vart förkrossad och övertygad om att de va missfall på g, ringde akutgyn som bara sa att jag fick vänta å se. Kom inget mer blod å ingen smärta men jag kunde ändå inte sluta oroa mig någon vecka efter. Jag ringde då bm å bokade ett vul för att få bukt med stressen och oron.

Det är tydligen väldigt vanligt att små blodkärl spricker där nere under graviditet,
  • frida ahl

Håller med! Jag mådde skitdåligt och kände ingen empati överhuvudtaget med de jag pratade med på akutgyn, va typ som händer de så händer de, ingen förståelse för att man var ledsen och uppjagad.

Det var ju ännu jobbigare att detta var två dagar innan julafton så under själva julafton fick jag sitta och ha panik över att ett missfall kunde starta när som helst :/

Svar på tråden BF juni/juli