Inlägg från: Lova123 |Visa alla inlägg
  • Lova123

BF juni/juli

Hoppar gärna in här. Har tagit 4 test då jag fick positivt 5 dagar innan BIM. Vågade inte riktigt tro att det va sant.

Har inte märkt så många symtom, mer än att jag var väldigt frusen på kvällarna. Enligt NC har jag BF den 5 juli. Är 27 år, bor i Skåne med min sambos sen 3år. Första barnet. 

• Lova123
    BF-lista: 

MissIrene - 6 juni - 25 år, Norrbotten, första barnet 
    Jennefer - 23 juni 
    Tesseresan - 26 juni - 25 år, Eskilstuna, andra barnet 
    Ajvar - 29 juni 
    MrsToledo - 29 juni 
    Nilsonee - 30 juni 
    Odie - 30 juni - 27 år, Örebro, första barnet
    Snorkfroken91 - 1 juli - 24 år, Norrbotten, första barnet 
    YoLo - 1 juli 
    Tilliiz - 2 juli 
    Nostalgity - 2 Juli - 26 år, Eskilstuna, tredje barnet
    Luttiis - 3 juli - 26 år, Stockholm, första barnet 
    Frida ahl - 4 juli - 29 år, Uppsala, andra barnet 
    Donna85 - 4 juli 
    Sasaj - 5 juli 
    Lova123 - 5 juli - 27 år, Skåne, första barnet
    Piikachuu - 6 juli - 29 år, Skåne, första barnet 
    Enamorda - 6 juli - 31 år, Örebro, tredje barnet 
    Krumbukt - 9 juli - 29 år, Norrtälje, andra barnet
  • Lova123
    Luttiis skrev 2015-10-27 14:22:07 följande:

Idag har jag inga symptom alls! Blir rädd :/ någon annan som har tillnoch från med symptomen? Jag är bara i v 5!

Jag har inte några symtom alls. Är i v 5 jag med. Kan känna att jag är tröttare än vanligt, men brukar bli det så här års, så behöver kanske inte vara ett symtom ändå ;) 
  • Lova123

Så, då har jag med ringt MVC och fått tid för inskrivning den 11 nov. Kommer vara i v 7 då. Är glad jag slapp vänta längre. Jag hade nämligen inte räknat med att få komma dit fören närmare advent. 

• Lova123
    Pluttan86 skrev 2015-11-04 13:30:33 följande:

Träffade en väninna precis som berättade att hon var gravid i precis samma vecka som mig, 7. Rolig nyhet!! Ville berätta jag med, men tycker det är för tidigt ännu. Har bara sagt till närmsta familjen. Väntar till efter v.12 innan det blir "offentligt".

Hur tänker ni kring det?

Tänkte berätta för familjen på söndag. Passar på när det är fars dag. Våra närmsta vänner får reda på det helgen efter. Men sen lugnar vi oss med resten till v 12.

Har också en vän som är gravid 2,5 månad före mig. Längtar så till jag kan berätta. 

• Lova123

Är också mitt första, men jämfört med er andra känner jag mig relativt lugn. Tänker att jag inte styr och att jag måste lita på min kropp. Just nu har den ändå bättre koll än jag. Tänker på vad jag stoppar i mig och tar mina vitaminer. Mer kan jag inte göra. Sen får man passa på att vara lite glad när det äntligen gått vägen.
    Får jag bakslag får jag ta det då...

• Lova123

Från att ha varit i stort sett utan symptom slog illamåendet till igår när jag gick in i v 7. Jag hatar att må illa!
    Har skaffat hem seabands. Men har ni några bra tips på vad man kan göra/äta/inte äta. Har svårt att få i mig mat o när jag är hungrig blir det värre. Har lite smått panik just nu...

• Lova123
    Mamacitaa skrev 2015-11-24 17:17:00 följande:

Kan man plussa en vecka efter äl? Blev tillbakaflyttad en vecka på kub.

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Jag plussade 9 dagar efter äl, och redan då var strecket tydligt. Så visst kan man det.
    Sen att jag tog ett nytt test var morgon de nästkommande 4 dagarna var väl för att jag med tyckte det var för bra för att vara sant :)
  • Lova123
    Mamacitaa skrev 2015-11-24 18:31:17 följande:
    Så pass :) Ja då kanske.jag inte ska spekulera så mkt ;) är ju en ppiller bebis så klart äl kan bli förskjuten då. Vilket test testade du med ?:)
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Jag hade stickor från testlagret. Var väl också därför jag tvivlade så. Men tog digitalt dag 3 och visst var jag gravid.
Svar på tråden BF juni/juli