BF juni/juli
Vill också vara med!! :D plussade igår och ska enligt beräkningarna ha BF den 6 juli. Första barnet, 29 år.
Är också jättenervös för missfall samtidigt som jag vet att händer det så händer det.
Vill också vara med!! :D plussade igår och ska enligt beräkningarna ha BF den 6 juli. Första barnet, 29 år.
Är också jättenervös för missfall samtidigt som jag vet att händer det så händer det.
Har ni några symptom än?
Jag har haft mensvärk nästan i två veckor nu, sen ägglossning men annars märker jag inte av något annat, börjar få lite ömmande bröst men ingen illamående eller att jag måste kissa mycket, börjar ju fundera på om något är fel!
Vart bor ni?
Jag bor i Täby utanför Stockholm :)
Det är första försöket med första barnet så vi är fortfarande lite häpna. Tänker att det liksom är föööör bra för att vara sant!
Min syster vet men resterande familj får reda på det på julafton om allt går bra tills dess, då passerar vi nämligen 12 veckor!
Någon annan än jag som mår illa än? Alltså urk vad jag mår illa ibland. Fattar inte hur jag ska kunna gömma det här på jobbet. Men blir som sagt glad över det ändå eftersom det tyder på att det verkligen är något som växer där i.
Jag har dock ännu väldigt ont i området svanken/ländryggen/svanskotan. När jag söker info är det bara massa om foglossning, men känns väldigt tidigt med foglossning redan nu när det är första barnet? Känns ändå mer muskulärt än som molvärk, har molvärk i magen då och då, men det är ju som på ett annat sätt.
BF-lista:
MissIrene - 6 juni - 25 år, Norrbotten, första barnet
Jennefer - 23 juni
Tesseresan - 26 juni - 25 år, Eskilstuna, andra barnet
Ajvar - 29 juni
MrsToledo - 29 juni
Nilsonee - 30 juni
Odie - 30 juni
Snorkfroken91 - 1 juli - 24 år, Norrbotten, första barnet
YoLo - 1 juli
Tilliiz - 2 juli
Luttiis - 3 juli - 26 år, Stockholm, första barnet
Frida ahl - 4 juli - 29 år, Uppsala, andra barnet
Donna85 - 4 juli
Sasaj - 5 juli
Lova123 - 5 juli
Piikachuu - 6 juli - 29 år, Skåne, första barnet
Enamorda - 6 juli - 31 år, Örebro, tredje barnet
Krumbukt - 9 juli - 29 år, Norrtälje, andra barnet
Någon mer som är helt vansinnigt trött på kvällarna... zzZzZzzZzZzz
Då har jag bokat tid för inskrivning, blev 8/12...känns långt dit men nu börjar det kännas verkligare
Glader02: Håller med dig, man undrar om det är verkligt. Jag har lite ömma bröstvårtor och molvärk i magen till och från men inget illamående. Är i vecka 7 (6+2).
Är det nån mer som har molvärk?
Här slog också symptomen till idag. Illamående hela dagen och tröttheten är helt absurd, nickar till på kontoret hela tiden. Och brösten har börjat ömma, och molvärken i magen har varit konstant. Ser fram emot power nap efter jobb....
Det här är kanske en jättedum fråga, men vi har införskaffat barnvagn nu, och jag sitter med en handelslista inför en tur till Ullared och har inte en susning om vad/hur man bäddar med i en barnvagn (första barnet)...har beräknat BF 30 juni så det lär ju vara någorlunda varmt de första månaderna. Vad bör jag införskaffa till vagnen? Något annat än regnskydd och myggnät som kan vara bra att ha till vagnen?