Inlägg från: GoC |Visa alla inlägg
  • GoC

Blev ingen dotter

Jag vill bara ge er en tankeställare och påminna er om oss som inte kan få barn alls. Jag skulle göra allt för att få ett barn och kan inte förstå hur man kan vara så naiv att ens önska kön när det är en gåva att ens få barn. Och dessutom barn nummer 2...kom ner på jorden.

• GoC
    Luna Emissary skrev 2015-10-25 23:21:15 följande:

Det här hör inte hit öht. Så ts ska föda ett barn, fostra det utan vare sig anknytning eller kärlek för att DU inte kan få barn? Stackars alla barn som tvingas till jorden och leva i ett hem där man är oönskad men man inte vill adoptera bort sin avkomma pga alla barnlösa. Man kan aldrig ALDRIG göra något för andras skull som innebär att en tredje part blir drabbad.

Jag menar mer att hon säkerligen kommer att älska en son lika mycket som son dotter när hon väl har honom här. Inte att hon inte kommer att knyta an... Och ibland kan det vara bra att påminna sig själv om hur bra man faktiskt har det som ens kan få barn. Ibland blir vi naiva i vårt samhälle för att vi tar allt gör givet och ser inte det vi redan har. Och vad menade du med att endel inte vill adoptera pga alla barnlösa?
Svar på tråden Blev ingen dotter