Blev ingen dotter
Jag tror du snöat in dig på ett påhittat framtida scenario här. Men saken är att du omöjligen på förväg kan veta hur eran son kommer bli som person och hur han och systern kommer knyta an.
Jag förstår delar av din oro. Jag är själv uppvuxen med en syster som jag står nära. Min mor är uppvuxen med en syster hon står nära och min mormor är uppvuxen med en syster som hon stod nära.
Jag har en liten dotter och väntar nu ett syskon. Vi tänker inte kolla könet, men det klart att tanken slagit mig att en syster kanske skulle kunna bli en tajtare följeslagare i livet än en bror. Men det slår mig också att jag har många väninnor som står sina bröder mycket nära och jag vet många fall där systrar inte längre pratar med varandra.
Jag tror, eller jag är ÖVERTYGAD om att det är individen och inte könet som är avgörande.
Fokusera på det och på att du bär på en liten bebis. En bebis som kommer knyta an till dig och älska dig redan i magen. En bebis som kommer vara helt utlämnad åt dig och som inte vill dig illa. En bebis som är resultatet av din och din mans kärlek till varandra.