Inlägg från: pgw |Visa alla inlägg
  • pgw

Blev ingen dotter

Att din son ska växa upp med en mamma som inte vill ha honom är ingen bra ide. Vad säger pappan då? Vill inte han heller ha sin son? Du är nu i vecka 16, så har gott om tid på dig att jobba på de två alternativ du har. Och abort är INTE ett av dem!

1) Börja gå i terapi. Lär dig att se det fina med en son.

2) Börja förberedelserna för att adoptera bort honom genast efter förlossningen. Det finns massor med barnlösa par som skulle bli överlyckliga över att få adoptera ett spädbarn.

• pgw

"Ge dottern en syster". Varje barn har rätt att få finnas till för sin egen skull.

Vem var Dotter och vem var systern i din familj? Eller var det så att det var Sonen som aldrig fick en bror? Brukar du önska att din bror hade varit en flicka, så att du kunde ha haft två systrar?

Du kommer aldrig att kunna ge din dotter det du har haft. Ditt liv är ditt liv, och hennes liv är hennes liv. Din syster är unik, det finns ingen möjlighet för dig att få ett barn som är som hon. Din dotter är unik. Tänk om hon ändå inte hade kommit överens med en människa som din syster?

Varje individ skapar sina egna relationer till andra människor. Du kan inte ge din dotter en relation till någon annan förutom dig själv.

• pgw

Ditt svar visar tydligt att du behöver professionell hjälp. Du har ett val som kan göra att det blir bra, och det är att du söker hjälp.

Du börjar hela tråden med "Jag är så medveten om att det jag skriver upprör och är helt fel men det är mina känslor." I din sista mening använder du själv ordet "knäpp".

Sedan får du svar av många som säger att könet inte spelar någon roll. Du får också svar av sådana som förstår dig, men som säger att känslorna går över. Trodde du att du skulle få svar som säger att det är ok att inte vilja ha sitt barn för att könet är fel? Att det är sant att pojkar är sämre än flickor?

Hur är pojkar? De kramar sin mamma varje dag och berättar hur mycket de älskar henne. De busar och brottas med sin pappa. De gillar att baka och hjälpa till i köket. De vill absolut följa med sin mamma på konsert. De tycker att rött och blommigt är fint. De tycker om att pyssla, lägga pussel, spela sällskapsspel och skriva bokstäver. De leker tjuv och polis med sina kompisar. De älskar att lyssna på sagor.

• pgw
    Jomilla skrev 2015-10-25 13:50:41 följande:

Hej. Självklart bör du göra abort! Det är tusen gånger mer oetiskt att föda ett barn som man inte vill ha. Glöm alla fruktansvärt obetänksamma kommentarer om att du ska behålla ditt barn och tycka om det ändå! 

Det brukar inte vara självklart med abort om det är pappan som inte vill ha barnet. Varför är det självklart när mamman inte vill? Pappan kan ju ta ensamt ansvar.

Ts tyckte själv att abort var fel, så jag tror inte att abort skulle hjälpa henne, snarare tvärtom. Jag har också svårt att tro att hennes äktenskap skulle överleva det att hon konsekvent aborterar alla pojkfoster. För det är inte friskt att tänka så svartvitt som Ts gör. Hon behöver hjälp.
  • pgw
    Jomilla skrev 2015-10-25 15:03:15 följande:

Jag tycker att man borde göra abort oavsett om det är mamman eller pappan som inte vill ha barnet. Förstår att det känns jättejobbigt men det borde ändå vara en självklarhet. Det vore oerhört oansvarigt att föda ett barn som man inte vill ha när abortmöjligheterna finns. Om äktenskapet tar stryk borde vara underprioriterat. Man kan liksom inte föda en unge för att äktenskapet inte ska braka samman. Hurvida TS är frisk eller inte kan väl för sjutton inte vi avgöra på det här forumet!?

Det är alltid skrämmande att höra folk argumentera för att sätta oönskde barn till livet, om nu någon gör det. 

Nej, vi vet inte om TS är frisk eller inte. Men utgående från hennes texter verkar hon vara sjuk. Det brukar ligga en depression eller liknande bakom, om man på allvar tror att ens familj ska må bättre om man försvinner.

Det är skillnad på att som frisk och rationellt tänkande människa inse att man inte bör föda barnet, och att baserat på vanföreställningar välja abort.

Eller anser du att Ts tankar om pojkars lekar och kläder verkar sunda?
Svar på tråden Blev ingen dotter